Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door old school
#1960228
na meer dan 50 paginas met de zoekfunctie te hebben afgeschuimd nog steeds geen antwoord gevonden op mijn vragen nl:
heb een paar eendenkoppen en poten liggen in de vriezer, mijn vraag is nu hoe moet ik die geven  aan mijn hond?  gewoon ontveerd en rauw of moet ik die anders bewerken? mvg
Door Nynke
#1960232
als je hond gewend is aan barf, zou ik ze gewoon geven zoals je ze hebt liggen  :)  Alleen de snavel weet ik niet, kun je die doorknippen? Zo ja, dan zou ik het geven  :) :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1960287
Nynke F schreef: als je hond gewend is aan barf, zou ik ze gewoon geven zoals je ze hebt liggen :) Alleen de snavel weet ik niet, kun je die doorknippen? Zo ja, dan zou ik het geven :) :)
Ja hoor de snavel kunnen ze ook gewoon eten, is niet zo hard.
Zou bij poten en kop wel wat spiervlees geven, bevat aardig wat bot namelijk  ;)
Door miik
#1960293
Inderdaad wat vlees of orgaan erbij doen.
Hier hebben ze net nog een beveerde ganzen kop weggeknaagd, vinden ze best lekker !
Door Xada
#1960625
Hier eten de dames hele kippen met veren etc. Soms nog eens een muis of mol. Ik maak me er niet te druk over en ik weet het ook vaak niet dat ze het eten. De dames kunnen dus perfect voor zichzelf zorgen.
Met een eend vinden ze vaak de laag donsveren te veel om allemaal op te eten, dus dan haal ik een gedeelte weg. Maar plukken zoals je dat zou doen voor menselijke consumptie doe ik niet.
Laatst gewijzigd door Xada op di 08 mar 2011, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1960672
als je hond nog niet een iets gevorderde barfer is , kan je op de kopjes een paar ferme tikken met een hamer geven, dan hebben ze een beginnetje qua kraken. weet niet hoe groot je honden zijn? mijn Reus vind eendenkop heerlijk, eerste paar keer beetje voor gekraakt, nu doet hij het zelf.
Door old school
#1961102
en de poten (dus waar echt de klauw nog aan zit? )

en heb een hond in ieder formaat, klein middel en groot

de kleinste schrokt wel enorm, weet niet of dit al dan niet slecht is. hij eet het snel op maar wel zonder hoesten. toen die nog brok at was die zeker nog 5 minuten na zijn maaltijd aan het nahoesten van het schrokken.

de andere eten gewoon goed.
Laatst gewijzigd door old school op di 08 mar 2011, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door