Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1959825
Hi

Ben eens gaan rekenen. Ik dacht altijd dat KVV lekker makkelijk was, maar zeker stukken goedkoper als `BARF
hmm das niet waar dus. Ik ben echt verrast!!

Stel ik geef mijn 3 honden op:

zondag lamspens. 3x €1,- = €3,-

de rest vd week done we de percentages van de BARF:
honden wegen rond de 40 kilo, per hond kom ik dus uit voor een hele week(6dagen):

50% vleesbot: 2400gram x €1,50 x 3honden = €10,80
10% groentemix: 480gram x €1,- x 3honden = €  3,-
20% orgaanmix: 960gram x € 2,- x 3 honden= €  6,-
20% spiervlees: 960gram x € 2,75x3honden=  € 7,92


totaal:                                                              € 30,72  per week!!!!
totaal in kilo's voor 3 honden (+de pens)        23,4kg per week
is per kilo BARF:                                                € 1,32

vind het best wel meevallen eigelijk. ok als je alleen maar smuldier voert is het een paar cent duurder....( 1kg is €1,13) maar dat deden wij toch al niet. En ik denk zelfs dat ik met KVV veel duurder uit ben.....

ongeloofelijk. Ik ben OM!  ;D

tuurlijk is spiervlees soms iets duurder. Maar vleesbot is soms weer een stuk goedkoper. En dat is bij alle onderdelen. Ben nu een beetje uitgegaan van de laatste prijzen waarvoor ik ongeveer de spullen heb gekocht.
Moet deze berekening eens aan manlief laten zien  ;) denk dat tie het eigelijk ook wel gunstig vind om te barfen  ;D En ik vind het eigelijk nog belangrijker.....tis veel gezonder!
#1959849
Ik ben gemiddeld wel wat duurder uit....zo rond de €2.50/€3.00 per kilo...heb geen grote vriezer, sla niet veel tegelijk in (maar vriezers draaien ook niet voor niets)

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit wat t kost (tot in het normale natuurlijk), als de kwaliteit er dan ook naar is.....feit dat je hond/kat gezonder is vind ik belangrijker
#1959857
Ik heb 2 mutsen die niet willen 'kauwen' dus ik houd het op een beetje van alles...

MAAR.. het blijft beter voor je hond EN het is beter voor mn portomonee, want voor wat ik kwijt ben voor kvv/beperkt barf voor 3 honden: Staat niet in verhouding tot de breuken hihi....
Door Martine-Tom
#1959899
Nathascha schreef: vind het best wel meevallen eigelijk. ok als je alleen maar smuldier voert is het een paar cent duurder....( 1kg is €1,13) maar dat deden wij toch al niet. En ik denk zelfs dat ik met KVV veel duurder uit ben.....


Klopt nog niet eens helemaal, als je alleen maar smuldier voert zal je alle soorten moeten geven (eigenlijk) dus ook de hart...en die is duurder.
Denk dat je met smuldier in dat geval net zo duur uit bent als met Barf.

Maar wel veel leuker, en gezonder :biggrin2:
Ik zat net ook te rekenen, Tom kost me op KVV tussen de 50 ct tot een euro per dag.
Straks op Barf 4 euro per week.
Als ik een gemiddelde van 3 weken pak, kom ik met KVV op 65 ct en met Barf op 57 ct.
En dan heb ik nu nog een dure leverancier van Barf, ik vermoed dat het een sport gaat worden om het zo goedkoop mogelijk te maken...niet omdat het moet maar omdat het leuk is ::)
#1959923
ben dus niet gek  ;D er zijn meer verslaafde  ;D ;D ;D

ik vind het echt gaaf om te zien dat je via de verzamelplaats soms opeens aan heel goede en goedkope dingen kunt komen. En dat ik het eigelijk ook heel leuk vind om te weten wat ik in mijn hond stop!

Ik ben niet van de berekeningen. En eigelijk wil ik gewoon geven wat goed is voor ze. Maar ja heb nog een andere helft  ::) en die wil het graag weten!
Maar hij is ook OM  ;D ;D ;D
#1959931
Natascha waar woon je...... je hebt vast al gezien dat er heel vaak lijntjes t hele land doorgaan met leuke aanbiedingen

Voor Martine is t jammer... Zeeland ligt vaak net een beetje uit de route maar zelfs met een relatief dure leverancier is t goed te doen!
Door Martine-Tom
#1959938
Oh ik vind het zo leuk. Ik sprak vandaag iemand die het maar "verwennerij" vond al dat vlees, en de kosten.
Toen ik het even voorrekende schrok ze, haar hond is net zo groot als Tom (6 kg) en eet dus brokken de RC breed variant, kost 80 ct per dag....ik doe het goedkoper :biggrin2:

Net ook gewoon even de poelier binnengestapt, blijkt dat ik daar 10 kg kippekarkas kan bestellen voor 7,50 euro, ik ben van plan gewoon overal eens binnen te stappen.
Morgen de Toko eens lastig vallen, daar koop ik al de reguliere dingen maar heb er nooit naar "afval" gevraagd, ga ik gewoon doen :)

Oh en ik zeg ook graag dat het milieu vriendelijk is, wat normaal weggegooid zou worden, dit in tegenstelling tot brokken waar hele fabrieken van staan te roken :-X
Door Martine-Tom
#1959944
Too schreef: Natascha waar woon je...... je hebt vast al gezien dat er heel vaak lijntjes t hele land doorgaan met leuke aanbiedingen

Voor Martine is t jammer... Zeeland ligt vaak net een beetje uit de route maar zelfs met een relatief dure leverancier is t goed te doen!
Ik heb familie in Lelystad...met een grote vriezer :biggrin2:
Dat opent nog meer deuren, maar het valt me echt mee tot nu toe, ik ben ervan overtuigd dat ik nog wel goedkopere dingen ga vinden, mss niet vaak maar het is nu al goedkoper dan wat ik nu voer dus ik vind het prima :)
#1959961
Too schreef: Natascha waar woon je...... je hebt vast al gezien dat er heel vaak lijntjes t hele land doorgaan met leuke aanbiedingen

Voor Martine is t jammer... Zeeland ligt vaak net een beetje uit de route maar zelfs met een relatief dure leverancier is t goed te doen!
Moerdijk
Heb idd de lijntjes al gezien en gevonden!! Echt geweldig. Er komt dus al het 1 en ander deze kant uit!
#1960014
martine-tom schreef: Ik heb familie in Lelystad...met een grote vriezer :biggrin2:
Dat opent nog meer deuren, maar het valt me echt mee tot nu toe, ik ben ervan overtuigd dat ik nog wel goedkopere dingen ga vinden, mss niet vaak maar het is nu al goedkoper dan wat ik nu voer dus ik vind het prima :)
Kijk... je bent ook al Barf-besmet
#1960048
Nathascha schreef: Moerdijk
Heb idd de lijntjes al gezien en gevonden!! Echt geweldig. Er komt dus al het 1 en ander deze kant uit!
Mooi zo.... dat voelt bijna alsof t Sinterklaas is : overvolle vries
#1960296
Ah mooie berekening  :D

Ik ging ook om in 1e instantie voor de rede dat vlees goedkoper is dan de brok die toen voerde (hill's).
En als ze het er dan ook nog beter op deden vond ik het goed.
Was allemaal waar  :D

Nu is het de sport goed en goedkoop in te kopen en ligt het gemiddelde nu rond de 1,18 de kilo  :biggrin2:
#1960587
Ik heb eens een berekening gemaakt aan de hand van een menu.
Wat wel inhoud dat ik dan het goedkoopste koop. Dus het goedkoopste soort lever, het goedkoopste soort nieren, de goedkoopste vleesbotten (dus geen dure parelhoen of haas bijvoorbeeld) en 2 of 3 'goedkopere' spiervleesjes.
Al met al kwam ik uit op 9 diersoorten + vis en zou ik minder dan 1euro per kg kwijt zijn. Goedkoper dan smuldier in ieder geval ;)

Zoals Peggy/May Linn al schreef: het is een sport om goed en goedkoop vlees in te kopen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door