Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1959539
Oké, dat is alvast een goed bericht, maar er zijn hier veel mensen die de laaste tijd bij SW besteld hebben, dus er zullen er toch wel zijn die deze mixen gekocht hebben?

Verder las ik wel dat de geiten/lamssnippers heel vet zijn, dat is eigenlijk wel jammer.
Door orinake
#1959552
Ik ben van alles zeer tevreden.
De geit is voor mijn mening vet, maar zeker niet vette dan elders.
In de winter kunnen de honden dit wel gebruiken.
Schaap zal ik volgende maand kunnen zeggen.
de mixen zijn alvast door mezelf en enkele medebestellers goedgekeurd en de ribben ook.
Deze zijn boterzacht en met de schaar te knippen :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1959604
Ze krijgen morgen de geitenribben dat vertel ik morgen dan wel, ik had maar 1 kilo lamsnippers om te proberen en dat viel mee volgens mij,misschien had ik net een iets magere kilo ;)

Kipsnippers zat hier en daar wat vet/vel aan maar dat is voor de katten geen probleem,en er zat op de 20 kilo 250 gram totaal aan stukjes bot/karkas bij.
Krijgen mijn honden dan weer van.
#1959642
Hier kan ik de 10 kilo jonge geitenribben zó de kliko in donderen :-\
Véél te hard. Met ál mijn kracht krijg ik ze nog niet doorgeknipt (en ik heb een 3-fasen snoeischaar). Er zit vrijwel geen merg meer in.
Niks jong dus.
#1959649
De geiten- en schapenmix bevalt prima. Wel wat veel bot, dus extra orgaanvlees of spiervlees bijvoegen kan geen kwaad.
De jonge geitenribben zijn ook goedgekeurd. Het is de eerste keer dat Bodhi rib heeft gegeten. Ik weet niet precies hoe hard of zacht ze moeten wezen. Ze waren harder dan gevogelte karkas, maar niet te hard want Bodhi kwam er wel doorheen.
Door orinake
#1959946
ulla schreef: Gewone geitenribben weet ik niet,maar de jonge geitenribben zijn super zacht, alleen zijn het kleine stukjes ongeveer tussen de 140 en 30 gram.
Als je het vraagt laten ze de stukken groter hoor :)
Door ulla
#1959989
orinake schreef: Als je het vraagt laten ze de stukken groter hoor :)
Zal ik de volgende keer zeker doen,ik kan mij voorstellen dat ze ideaal zijn voor ieniemienie, maar die van mij zijn een maatje groter. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door