Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jantina
#1959380
Lizzy eet met genoegen haar puppy KVV op. Eerst gaf ik alleen Energique puppy maar inmiddels wissel ik het af of meng ik het met het grovere Naturis puppy. We hebben veel moeite haar na het eten rustig te krijgen. Het is dan een ongeleid projectiel en wil racen als een dwaas, wat al een paar keer heeft geresulteerd in een beetje vlees uitbraken, om vervolgens weer op te eten... Sinds gisteren dwingen we haar nu een half uur te rusten, maar het valt niet mee.
Nu wilde ik ook eens Carnibest oid gaan proberen, maar die hebben geen puppyvariant. Ze krijgt nu ong. 45 gram per keer, hoeveel gram zou ze dan moeten hebben van een 'gewone' compleet variant? Hoe is die verhouding? Als dat in verhouding veel meer is, denk ik dat ik beter puppy KVV kan blijven geven, aangezien ze met een grote hoeveelheid gewoon moeite heeft in dat kleine lijfje. Ze weegt nog geen 2 kg maar krijgt 's ochtends 40 gram en dan nog 3x 50 gram.
#1959529
Puppy-variant is idd meestal voor hele jonge pups. Bij 8 weken kan een pup de gewone variant eten hoor. Veel KVV-merken hebben ook geen puppy-varianten. Het enige verschil is meestal dat een puppy-KVV wat fijner is gemalen.
Als je pup wat ouder wordt, kun je langzaam de % voeding per dag gaan afbouwen. Per 2 maanden een % eraf bijvoorbeeld (als richtlijn; sommige honden hebben nog wel meer voeding nodig). Met 8 maanden zou ze dan op 2% zitten (voor grotere honden is dit 10 maanden).

Hoeveel rust geef je haar? Ik heb altijd eerst een wandeling gedaan met Bodhi of wat spelen, daarna eten en dan verplichte rust in de bench.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door