Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roef & Hidde
#1959272
sindss vorige week woensdag hebben wij een herplaatser erbij,kreeg heel af en toe wat kvv maar meestal brok.
nah brok gaat hier dus nooit meer gebeuren dus james kreeg vanaf de eerste dag kvv(smuldier glutenvrij)met het idee dat zijn maag en darmen er alvast aan kunnen wennen.
dit ging goed,mooie ontlasting(nadat alle brokpoep was verdwenen :o) af en toe een eitje en een viscapsule.
maar nu had ik hem in het weekend wat kippenekjes gegeven erbij en na een uur of 2 was hij wat misselijk.niet spugen maar veel slikken en boeren en kokhalsen.
gisteren weer net zo :-\
wil ik te snel? en moet ik hem dan toch even op de smuldier houden?
het is eigenlijk de bedoeling dat hij gaat barfen en met 8,5 jaar is dat toch niet te oud om over te zetten?
Door Lizzy
#1959280
Ik denk zelf dat hem Smuldier + nekken zwaar bekomt. Ik zou eerder kiezen om gewoon helemaal over te schakelen op BARF en hem stukken vlees en stukken orgaanvlees (en dus ook pens) te geven. Met al dan niet wat groenten. Ik zou dat een paar dagen geven en er dan pas geplette kippennekken bij geven. En dan echt flink geplet. Dus de eerste dagen even geen vleesbot (dat kan geen kwaad) en daarna pas geplet aanbieden. De reden dat ik dit vind is dat je je hond beter eerst aan ongemalen vlees kunt wennen is dat ongemalen vlees + nekken in zijn geval denk ik beter gaat dan Smuldier + nekken.
Door Angela_Bodhi
#1960630
Daar zit veel kraakbeen in, maar in nek geloof ik ook. Je kunt dan beter zoals Lizzy zegt eerst wat penslappen of spiervleeslappen geven, zodat hij went aan ongemalen vlees. En dan eens een strot of nek proberen.
Door Roef & Hidde
#1961501
gisteren heeft hij orgaan gehad(pens,lamshart en hertentong) en niks niet misselijk  :thumbsupup:
james keek als of hij het niet geloven kon :o zoveel lekkers voor mij?

roef was beledigd die kreeg de laatste 2 pakjes smuldier  >:( (kan maar op zijn) das net een kliko en heeft nergens last van.
of zou dat zijn omdat hij van pup af aan rauw eet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door