Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1958446
Sita is heel onrustig 's nachts, ze loopt doelloos rondjes door het huis en jankt de boel bij elkaar. Vannacht ben ik er vier keer uit geweest en uiteindelijk maar bij haar gaan slapen. Dan is ze ook gelijk stil.
Ik heb al cholodin gegeven in dubbele dosering maar dat helpt niet. Is er iemand die ervaring heeft met een ander middel wat ik zou kunnen proberen? Ik zat eventueel aan zylkene te denken, maar misschien is er iets anders? Rust compositum krijg ik er met geen mogelijkheid in bij haar.
In het nieuwe huis laat ik haar gewoon naast me slapen, maar dat is nu nog even geen optie.
#1958533
Tja hier eigenlijk heel tevreden over de rust compositum, ik meng het door wat gemalen vlees. Door yoghurt ofzo krijg ik het er hier ook niet in. Je zou er wat smuldier voor kunnen gebruiken, desnoods de pensvariant.
Door Lizzy
#1958552
Er zijn diverse hom. middeltjes die je zou kunnen proberen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ze bij Pinkel bijv. geen van alle goed werken. Maar goed, ik geloof dat je ook problemen hebt met het geven van hom. middelen he, bij Sita? Ook als je het in een beetje melk druppelt? Puur Onrust zou je kunnen proberen. Onrust Kind van VSM kun je ook nog proberen. Als ze slaapt, droomt ze dan wel eens onrustig?
Door nienk
#1958584
en  met een beetje honing misschien? dan krijg ik bij Reus zelfs de meest stinkende, vieste druppels er in.

enig idee waarom ze zo onrustig is? misschien dat je ook iets met bloesems kan?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1958707
Dommelsch heeft daar ook last van. Als ik haar niet bij me laat slapen, blijft ze onrustig rondjes lopen en hijgen. Als ik haar opsluit bij me in de slaapkamer, blijft ze onrustig rondjes lopen en hijgen.
Dus laat ik de deur open en dan knort ze de hele nacht tevreden in de gang voor de open deur.  ::)
#1958842
[quote="-Saskia-"]
Dommelsch heeft daar ook last van. Als ik haar niet bij me laat slapen, blijft ze onrustig rondjes lopen en hijgen. Als ik haar opsluit bij me in de slaapkamer, blijft ze onrustig rondjes lopen en hijgen.
Dus laat ik de deur open en dan knort ze de hele nacht tevreden in de gang voor de open deur.  ::)
[/quote]

Nou exact hetzelfde heeft Sita. Heeft Dommelsch dat altijd gehad? Sita sliep namelijk altijd alleen tot een paar maanden terug.

[quote="Lizzy"]
Er zijn diverse hom. middeltjes die je zou kunnen proberen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ze bij Pinkel bijv. geen van alle goed werken. Maar goed, ik geloof dat je ook problemen hebt met het geven van hom. middelen he, bij Sita? Ook als je het in een beetje melk druppelt? Puur Onrust zou je kunnen proberen. Onrust Kind van VSM kun je ook nog proberen. Als ze slaapt, droomt ze dan wel eens onrustig?
[/quote]

Ja ze droomt heel vaak onrustig. Haar hart is ook niet helemaal lekker meer hoor, geen ruis maar het klopt snel en minder krachtig, ze is ook wat bleekjes en hijgt veel. Overdag schrikt ze ook wel eens wakker en schiet overeind, maar dan is er altijd iemand in de buurt en is het goed.
#1959250
Het was vannacht weer verschrikkelijk. Ze is helemaal panisch, zoals ze ook doet als er vuurwerk wordt afgestoken. Ze loopt de halve nacht hijgend rondjes door de kamer en is niet te kalmeren.
Door Lizzy
#1959256
Wat raar joh....

Ik zat gisteren aan Zincum valerianicum te denken. Nou zit dit ook in Kindival van VSM en dat kun je zo bij de drogist kopen. Dus dat zou ik zeker proberen. En ik weet niet of je aan een spuitflesje Bach Rescue kunt komen? Want tijdens zo'n aanval zou je dat kunnen geven.

Zylkene lijkt me ook niet verkeerd. Dat is toch een aminozuur, dus ook een onschuldig product? Ja, ik zou zo langzamerhand in staat zijn om ook dat te proberen. Want dit is vreselijk voor Sita en zo langzamerhand ook echt niet leuk meer voor jullie....
#1959261
Lizzy schreef: Wat raar joh....

Ik zat gisteren aan Zincum valerianicum te denken. Nou zit dit ook in Kindival van VSM en dat kun je zo bij de drogist kopen. Dus dat zou ik zeker proberen. En ik weet niet of je aan een spuitflesje Bach Rescue kunt komen? Want tijdens zo'n aanval zou je dat kunnen geven.
Bach rescue hebben we op m'n werk.
Zylkene lijkt me ook niet verkeerd. Dat is toch een aminozuur, dus ook een onschuldig product? Ja, ik zou zo langzamerhand in staat zijn om ook dat te proberen.
Zylkene is een melkeiwit uit moedermelk, het heeft een kalmerende werking op pups, het is een natuurlijk valium.
Want dit is vreselijk voor Sita en zo langzamerhand ook echt niet leuk meer voor jullie....
Nee ik heb echt gebroken nachten :sleep1:
Door henneke
#1959290
oh Dorothea wat akelig  :'( het arme ouwe wijffie , ik hoop dat je iets gaat vinden dat helpt joh ( anders heeft Lizzy misschien nog iets van Texel staan wat tegen van alles goed is ? )
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door