Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M.P
#1739804
hallo

ik was nog eens aan het rondsnuffelen tussen de merken rauwe voeding
ik heb de analyse van carnivoer zien staan , mij ging het voornaam over de ca - fos.
interessant om te lezen , dit is op een andere manier bekeken
iets minder ca dan fos.

groetjes

ik wou de link hier zetten maar weet niet of het mag.
Door flin
#1739825
  'k heb 't natuurlijk alleen over katzels  :D
en 'k krijg 't gevoel dat hond en kat alweer over 1 kam worden geschoren

er is toch wel degelijk onderzoek gedaan naar kleine katachtigen, (tijgers? = geen kleine katachtige)
  wat ze zouden eten...

veelal kleine knagerts waar ook wat analyses van zijn, samen met klein-gespuis als krekels, spinnen enzo
  en ja, dus wèl elke maaltijd kompleet, liefst 1 prooitje

en dan loopt de c : f op naar zelfs ruim 2 : 1

een kat steekt werkelijk anders in elkaar dan nond, ook kwa voedingspatroon, en c : f verhouding ...
Door Fido
#1739976
[quote="flin"]
  'k heb 't natuurlijk alleen over katzels  :D
en 'k krijg 't gevoel dat hond en kat alweer over 1 kam worden geschoren

er is toch wel degelijk onderzoek gedaan naar kleine katachtigen, (tijgers? = geen kleine katachtige)
  wat ze zouden eten...

veelal kleine knagerts waar ook wat analyses van zijn, samen met klein-gespuis als krekels, spinnen enzo
  en ja, dus wèl elke maaltijd kompleet, liefst 1 prooitje

en dan loopt de c : f op naar zelfs ruim 2 : 1

een kat steekt werkelijk anders in elkaar dan nond, ook kwa voedingspatroon, en c : f verhouding ...


[/quote]

Waar kan ik dat vinden? Bloeduitslagen, medische verslagen, welke boeken, welke onderzoeken?
Je mag me de onderzoeken ook per pb sturen. Ik ken iemand die dit soort onderzoeken heeeeeeeel graag wil lezen en weer wil verder onderzoeken  ;)

Dan blijft er toch nog een verschil zitten tussen wat er in voeding zit en wat er door het lichaam wordt opgenomen en daar zit um nu net de kneep ;). Maar nog ff geduld er zit een onderzoek aan te komen  :)
Door flin
#1741078
[quote="Fido"]
Waar kan ik dat vinden? Bloeduitslagen, medische verslagen, welke boeken, welke onderzoeken?
Je mag me de onderzoeken ook per pb sturen. Ik ken iemand die dit soort onderzoeken heeeeeeeel graag wil lezen en weer wil verder onderzoeken  ;)

Dan blijft er toch nog een verschil zitten tussen wat er in voeding zit en wat er door het lichaam wordt opgenomen en daar zit um nu net de kneep ;). Maar nog ff geduld er zit een onderzoek aan te komen  :)
[/quote]

nou, schiet maar op, geen geduld hier  >:(  :D

wat 'k voorzover op kan noemen:

James Morris
Idiosyncratic nutriënt requierments of cats appear to be diet-induced evolutionary adaptions (2002)

Dierenfeld study (and others)
Effect of diët on nutritional content of whole vertebrate prey
(in conjunction with the Bronx Zoo, pub: 1996)
  kan ik in pdf opvragen

The Meyer table of daily reccomendations
(ook daar zit ergens onderzoek aan vast)

NRC National research council
Nutrient requierment of cats (ook daar is ergens onderzoek gedaan)
  E-book:  http://www.nap.edu/openbook.php?isbn=0309036828

Spitze (?) heeft nog een study gedaan over taurine

~

'k heb zelf zeker niet alles gelezen, er stonden (ja, stonden helaas) flinke stukken uit die onderzoeken op 't I-net, maar zijn nu helaas voor de simpele mens niet meer te traceren,
wèl weet ik dat vooral voor dierentuinen nogal wat onderzoek word gedaan, helaas wordt dit niet gepubliceerd,
onlangs is er in Portugal nog een onderzoek naar wilde katten geweest (leefomgevings-grootte, en voedsel-gewoonte),

  mwjah, ik kan de vinger niet achter al die onderzoeken krijgen,
misschien dat 'meneer' sterkere vingers heeft...
Door Fido
#1741474
[quote="flin"]
nou, schiet maar op, geen geduld hier  >:(  :D

wat 'k voorzover op kan noemen:

James Morris
Idiosyncratic nutriënt requierments of cats appear to be diet-induced evolutionary adaptions (2002)

Dierenfeld study (and others)
Effect of diët on nutritional content of whole vertebrate prey
(in conjunction with the Bronx Zoo, pub: 1996)
  kan ik in pdf opvragen

The Meyer table of daily reccomendations
(ook daar zit ergens onderzoek aan vast)

NRC National research council
Nutrient requierment of cats (ook daar is ergens onderzoek gedaan)
  E-book:  http://www.nap.edu/openbook.php?isbn=0309036828

Spitze (?) heeft nog een study gedaan over taurine

~

'k heb zelf zeker niet alles gelezen, er stonden (ja, stonden helaas) flinke stukken uit die onderzoeken op 't I-net, maar zijn nu helaas voor de simpele mens niet meer te traceren,
wèl weet ik dat vooral voor dierentuinen nogal wat onderzoek word gedaan, helaas wordt dit niet gepubliceerd,
onlangs is er in Portugal nog een onderzoek naar wilde katten geweest (leefomgevings-grootte, en voedsel-gewoonte),

  mwjah, ik kan de vinger niet achter al die onderzoeken krijgen,
misschien dat 'meneer' sterkere vingers heeft...


[/quote]

Dank je wel! Eens kijken of ik nog wat kan opsporen  ;)
Contacten met dierentuinen en met wolven mensen lopen al  :)
Door M.P
#1958871
het is precies verandert ondertussen , nu meer ca dan fos.

was het dan toch niet goed of stond het gewoonweg verkeerd op de site?

groetjes
Door Lizzy
#1958875
[quote="M.P"]
het is precies verandert ondertussen , nu meer ca dan fos.

was het dan toch niet goed of stond het gewoonweg verkeerd op de site?

groetjes
[/quote]

Hee, dat is interessant! Ik zie het, Ca is nu inderdaad hoger dan F. Ben benieuwd wat daar de reden voor is!
Door Fido
#1958924
[quote="M.P"]
het is precies verandert ondertussen , nu meer ca dan fos.

was het dan toch niet goed of stond het gewoonweg verkeerd op de site?

groetjes
[/quote]

Nee hoor stond gewoon goed. Er is een kleine receptuur verandering doorgevoerd (groente is eruit) en dat hield in dat de verhoudingen ietwat anders zijn geworden.
Dus geen achterliggende gedachte om Ca F verhouding te laten veranderen omdat we het daar niet mee eens waren ;)
Laatst gewijzigd door Fido op zo 06 mar 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#1959081
[quote="M.P"]
dus het blijft in jullie ogen dat het gelijk blijft of het nu minder of meer is...

groetjes
[/quote]

Het lichaam bepaalt zelf de opnames. Er moet natuurlijk wel genoeg voedingsstoffen aangeboden worden/in de voeding zitten.

De verhouding Ca F wat geadviseerd wordt is in de afgelopen 20 jaar ook trouwens veranderd. Zo heeft Erwin nog geleerd 2:1 later werd het 1 1/2:1 en nu wordt zelfs gesproken over 1:1.
De verhouding in het bloed hoort 1.2:1 maar dat regelt het lichaam dus zelf  ;). De natuur zit zo mooi in elkaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door