Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1959058
Mijn inspiratie is op wat betreft vleesbot.
Sally lust geen kwartel, haas en fazant.

Sally krijgt wel: kippennekken, kipkarkas, kippenpoot, kippenvleugel, eendennekken, eendenrug, konijnenkarkas, konijnenkop, geitennek, parelhoenkarkas, parelhoenvleugels.

Lamsribben en geitenribben vind ik een beetje engig..

Maar wat voor botjes/botten kan ik nog meer proberen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1959062
Ik vind dat je al heel wat verschillende dingen geeft.

Hier krijgen ze eendennek, kipkarkas, eendenrug, konijnenrug en af en toe parelhoen en dat was het wel wat ik aan vleesbot geef. En de gemalen zalmmix van Herby.
Nu krijgen ze ook, voornamelijk Djilly, de gemalen lam van SW, omdat madam niet meer blieft te kauwen.
Door Lonaa
#1959065
De variatie is er ook wel, in principe genoeg diersoorten (kip, eend, parelhoen, konijn, geit), maar was wel benieuwd wat er 'nog meer' te voeren valt zeg maar.

Ze krijgt ook sardines, maar die reken ik niet zozeer als vleesbot, meer als 'extra'.

Ik vraag het ook omdat ze met enige regelmaat ook kip, eend, konijn als spiervlees krijgt.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1959073
Lonaa schreef: De variatie is er ook wel, in principe genoeg diersoorten (kip, eend, parelhoen, konijn, geit), maar was wel benieuwd wat er 'nog meer' te voeren valt zeg maar.

Ze krijgt ook sardines, maar die reken ik niet zozeer als vleesbot, meer als 'extra'.

Ik vraag het ook omdat ze met enige regelmaat ook kip, eend, konijn als spiervlees krijgt.
Oké,hier is inderdaad het spiervlees soorten wat ze niet als vleesbot krijgen. Meestal is dit geit, paard of rund.
En nu ook weer hert.
Door Lonaa
#1959098
Zalmkop geeft heel veel diarree.

Ze krijgt ook wel ander spiervlees hoor. Paard, rund, lama, antiloop, struis en hert behoort ook tot het menu. Ik vroeg me alleen af wat voor andere vleesbot mogelijkheden ik nog heb. :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1959131
Lijstje wat allemaal weleens voorbij gekomen is hier:

Kippennekken, kippenruggen, kippenpoten, eendenruggen, eendennekken, eendenkoppen, konijnenrug, konijnenvoorbenen, konijnenkoppen, ganskarkas, ganzennekken, kalkoennekken, geitenribben, lamsribben, geitenrug, lams/geitenkop, runderknars (voer ik niet meer), kalfsknars, parelhoenkarkas, patrijskarkas, duifkarkas, herten ribben, hertennek, wilde eend.
En dan nog bijna alle soorten vis.
Door TMG1961
#1959149
bot: kippenrug, kippenkarkas, eendenrug, konijnenrug, duif, kwartel, parelhoen, jonge geitenribben, jonge geitennek.
spiervlees: rund, kip, konijn, paaard, lama, hert, kalkoen, eend, geit, lam, schaap
vis: zalmkop en sardien
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1959169
Ik voer in de winter: vleesbot/karkas/kop en orgaan van:haas, fazant, wilde eend, gans, hert, zalm, soms konijn
                                spiervlees van: rund, paard, gans, soms kip (eigen slacht), soms konijn, hert

En als de wintervoorraad op raakt: karkas van: kip, kalkoennek, tamme eend, gans, zalm,
                                                       orgaan van: rund, paard, kipmaagjes, gans
                                                       spiervlees van: rund, paard, gans, kip (eigen slacht)                                
Laatst gewijzigd door WillyP op zo 06 mar 2011, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#1959172
Hier kippenborststuk , kippenrugstuk , kipdij , eendennek, eendenrug, eendenvleugels ,parelhoenvleugels parelhoenkarkas ,fazantkarkas , konijnkarkas ,wilde eend ,hazenrug ,hazenborststuk met voorpoten , konijnenkoppen,  ree ....lams.... en geitenribben ,soms reenek en de kleintjes hele kwartels
Vis wordt hier niet gewaardeert

Spier  haas , lam , paard , geit , rund , ree , hert , kalkoen ,

orgaan van lam , paard ,konijn ,eend , hert , haas ,geit ,gans ,kalkoen
Door Lizzy
#1959226
Ik voer qua vleesbot: kipkarkas, eendennek, haaskarkas, konijnkarkas, parelhoenkarkas, lamsnek, lamsribben, geitennek, geitenribben. Ik denk dat nek van geit en lam minder eng is dan rib. Hoewel je er wel eens harde exemplaren tussen hebt zitten. Maar dit is toch anders hard dan bij rib.
Door Lonaa
#1959273
Dus eigenlijk varieert mijn vleesbot lijstje niet zo veel van die van jullie ;) Dat is in ieder geval mooi. :)

Ribben van lam en geit vind ik inderdaad een beetje eng, weet niet zo goed waarom. Geitennek krijgt ze wel, en vindt ze heerlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door