Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#1958087
Nina doet sinds vanmiddag "raar". Ze bibbert gigantisch, hijgt met tussenpozen heel erg, staart tussen de benen en wil steeds op schoot of buiten in de tuin waar ze onder een plant wegkruipt.
MAAR, ze eet gewoon, is drie keer mee gaan wandelen en doet dan normaal, heeft achter bal gerend, is in de vijver gesprongen. Allemaal dingen die ze normaal ook doet. Plas en ontlasting was ook normaal. Geen koorts, lijkt nergens pijn te hebben, tenminste niet zichtbaar en ik kan ook overal voelen/knijpen zonder reactie.

Maar binnen is het erg raar. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze zich "gepasseerd"  voelt (jaja, ik weet het, dat is een menselijk emotie, maar ik verzin van alles op dit moment) omdat ik vandaag alleen met Suzi naar een behendigheidwedstrijd ben geweest. Nina is thuis gebleven, waar dit gedrag in de loop van de middag is begonnen.

Iemand een idee?
Door Ellen Els en Nina
#1958187
Ja hoor, ze kan best alleen blijven, maar ze was niet alleen. Mijn partner was ook thuis. En die bemerkte in de loop van de middag het rare gedrag. Overigens ligt ze nu alleen boven. Ze bibbert inmiddels niet meer maar zoekt wel rust/afzondering?!
Door Ellen Els en Nina
#1958201
vanaalst schreef: is ze niet, toen je er niet was, ergens ongelooflijk van geschrokken.....
Neen, het was net een rustige dag voor Nina en Els. Suzi en ik weg en zij lekker samen luieren en wat spelen.
Door K&D
#1958221
Dubhe doet dat als ze pijn heeft. Toen ze last van haar darmen had was het gedrag identiek. Ze had toen een darmontsteking, maar at wel, en wandelde ook gewoon mee. Maar thuis wilde ze op schoot en bibberde.
Door Ellen Els en Nina
#1958225
vanaalst schreef: raar...had ze net daarvoor gegeten?
Neen, ze heeft tegelijk met Suzi gegeten. Alleen maar wat carnibest. En dat ging er vlot in.
Ik denk toch steeds meer dat het "iets psychisch" is. Alleen geen idee wat. Ik heb net nog even boven gekeken, ze ligt (nu wel relaxed, zonder hijgen en zonder bibberen) op een kussen. Maar ze vertikt om naar beneden te komen. Wel whatever, ik ben al lang blij dat ze niet meer bibbert en hijgt. We gaan over een paar weken naar een dierentolk, misschien komen er we er dan nog achter.
Door Ellen Els en Nina
#1958228
K&D schreef: Dubhe doet dat als ze pijn heeft. Toen ze last van haar darmen had was het gedrag identiek. Ze had toen een darmontsteking, maar at wel, en wandelde ook gewoon mee. Maar thuis wilde ze op schoot en bibberde.
Ik heb haar buik flink gevoeld en gemasseerd. Ze had normale ontlasting en geen koorts, dus darmontsteking lijkt me in dit geval niet zo voor de hand liggend.
Door nienk
#1958623
Reus wordt ook veeeeeel aanhankelijker als ie niet helemaal fit is, dat heb ik meestal niet door, maar zoals dat hij met kerst kennelhoest had, dacht ik (pas toen ie dus echt ziek was), ja, hij wou wel de hele tijd bij me gister.. en als ie dan niet bij wilt/mag gaat hij ergens in een hoekje zitten of liggen.

oh en hij heeft het een keer gehad toen hij ontzettend bang was van 'iets' onder de kast (we weten nog steeds niet wat), toen deed ie zo idioot stressig. heb hem eerst met rust gelaten en uiteindelijk met hem rondje door het huis gelopen, ik op de grond, hem mee lokken  met lekkers, en toen begon ie heel hard te blaffen naar de kast. dus ik op mn buik, kijken, tegen reus praten, en laten zien dat er niets was met de kast. toen was het ok en ging ie weer in zn mand.

hoe is nina tegen je andere hond? heb je misschien iets van bach rescue ofzo in huis?
Door Ellen Els en Nina
#1958642
Nina lijkt vandaag weer redelijk de oude.

Ze volgt ons wel door het huis, maar dat is normaal want we zijn wat spullen bij elkaar aan het zoeken om op vakantie te gaan. Vrijdag vertrekken we naar Zwitserland en de doggies gaan lekker mee.

Ze hijgt en bibbert niet meer en vraagt ook niet extra om aandacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door