Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1958044
Had geitensnippers uit liggen voor Pixie. Was zak van ongeveer 1kg, vanochtend er 100gram van afgehaald voor ontbijt en had al zoeits van d'r zit wel errug veel vet aan. Maar ja, geitenvlees is wat vetter dus dan weet je dat je wat meer vet hebt.

Net d'r avondeten gemaakt en met heel veel pijn en moeite van de kg vlees inclusief de 100gram van vanochtend 300gram vlees bij elkaar gekregen. De andere 700gram was dus puur vet  >:( Daar wordt ik dus niet echt vrolijk van.  Leek wel konijnen niertjes, daar heb je ook meer vet dan nier.

Was dan ook blij dat ik nog wat lam over had van de kg die ik de afgelopen 2 dagen gevoerd had. 
Door Cindy de Wolf
#1958071
Kwam dit bij SW vandaan? Ik had namelijk ook geitensnippers en die kwamen/komen bij SW vandaan en ik heb er serieus over na zitten denken om alles te kiepen, was echt moddervet. Van die 10kg hooguit 3kg vlees de rest vet. Hetzelfde geld voor de lamsribben en lamsnippers. Als met al kan ik niet zeggen dat ik de kwaliteit van SW goed vind. Betaal dan liever bij Lupa wat meer.
Door Antheman
#1958113
Toevallig, ik wilde net een topic openen hierover. ;)

Ook hier geit laten ontdooien. En ook bij mij heel erg veel vet. De mijne komt bij prooidier vandaan.

Hoe ziet mooie geitesnipper er normaal gesproken uit? Moet ik al dat vet voor lief nemen, of heb ik een slechte kwaliteit gehad?
En waar vind je geitenvlees zonder zo vreselijk veel vet eraan?
Door ulla
#1958153
Geitenvlees is vaak vet,van SW heb ik mooie kilo,s en slechte kilo,s.
Aan de andere kant heb ik wel zoiets als, wat verwacht je voor die prijs?
Misschien teveel :biggrin2:
Door Benjy en Misty
#1958163
Zelf heb ik laatst via Jolanda bij SW ook geitensnippers besteld. Ik had hier zakken tussen met eveneens vrij veel vet. Ik heb het niet gewogen maar sommige stukken waren meer vet dan vlees, bij andere stukken viel het best mee. Toch ga ik het niet meer bestellen.  :(
Door Too
#1958207
okee dan ligt t niet aan mij, had nog nooit snippers besteld, ik weet dat geit en schaap flink vet kan zijn maar was nu net als jij een beetje teleurgesteld.
Voortaan koop ik, áls ik iets dergelijks wil voeren, maar weer bij de lokale slager dat is veel duurder maar dan kan ik zien wat ik koop [en met 2 kleine eters wegen de kosten iets minder zwaar, een pondje levert al 6 porties voor 2 op]
Door TMG1961
#1958246
De geitensnippers kwamen van SW. Dat geit vetter is dan bv kip dat weet ik. Maar 70% van 1kg als vet vindt ik toch echt een beetje teveel van het goede, zelfs in het geval van de prijs waarvoor het aangeboden werd. Heb van de week ook de lamsnippers gevoerd en die kilo was echt heel mooi, beetje ver eraan maar dat was op de hele kg minder dan 100 gram.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#1958313
Zo zagen mijn geitensnippers eruit bij de laatste levering van SW. Vond het er prima uitzien voor de prijs. Wel wat vet, maar zeker niet zoveel.

Afbeelding

Links zie je de klompjes vet:
Afbeelding
Door Benjy en Misty
#1958326
Freggel schreef: Zo zagen mijn geitensnippers eruit bij de laatste levering van SW. Vond het er prima uitzien voor de prijs. Wel wat vet, maar zeker niet zoveel.

Afbeelding

Links zie je de klompjes vet:
Afbeelding
Nee, die wat ik van SW had waren veel vetter. Echt dikke stukken van wel een paar cm over het hele stuk vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door