Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1955576
Ik ga vanavond richting zuiden, want ik moet de komende dagen cultureel doen met bier.
Ik heb een probleem met het voer voor Ot, ik heb niet genoeg muffins meer, ik heb er nog 4 (voer voor vanavond er nog niet uitgehaald, want ze eten daar pas). Ik heb ook nog 1 weekendrat die niet helemaal wit is (Ot wil eigenlijk alleen witte weekendratten eten) en nog wat muisjes en kinderratten. En een paar gerbillen, maar daar ben ik heel zuinig mee, want die zijn niet altijd op voorraad. En ik heb een paar kwartels nog, maar daar eet Sien ook van, net als 1 geslachte kip.
Ot eet geen ongemalen barf, ze doet niets met hele vleesbotjes en spiervlees en orgaan bij voorkeur ook al heel klein gesneden. Ik neem mn vleesmolen en voorraad niet mee, want ik ga een gedeelte treinen en heb al een draagprobleem.
Ot eet heel slecht kvv, dat deed ze al voordat ik zelf ging malen. Ottepot is een nogal verwend kind, dus ik denk dat ze tegenwoordig helemaal geen kvv meer blieft. En ik kan er daar amper tot niet aankomen (wel Smuldier bij de Jumbo, maar zit pens in).
Ot eet ook geen blik en ik wil haar eigenlijk nooit meer brok voeren, omdat ze zo verslaafd was. Sien mag absoluut geen brok, wegens vetkleppigheid en moeilijke ingewanden.

Iemand nog lumineuze ideeen voor als ik daar ben? Veel winkels zijn dicht of voor mij niet bereikbaar. Mn vaste taxi is de komende dagen veel aan het werk en verder ook cultureel aan het doen met bier.
Ik neem overigens ook mn gereedschap (hakmes, vleesmes, wildschaar) niet mee, qua voer voor Sien alleen het nodige en voor Ot dan wat ik tot nu toe heb. 

Ik heb ook geen tijd om nu nog even hier het eea te halen, want ik ben tassen aan het pakken en kot opruimen/schoonmaken voor de huisoppas.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1955660
bloemetje schreef: Goh... Misschien gewoon wat normaal vlees malen? Die paar daagjes incompleet eten is toch ook geen drama.
Nee, dat is zeker geen drama, Sien eet tijdens logeren ook incompleet (weinig tot geen orgaan en vissen). Maar ik neem de vleesmolen niet mee, dus het kan niet gemalen worden. Ik kan hem zelf niet meer bedienen en heb nu geen minion die er aan draait voordat ik weg ga.
Ik laat ook wat tartaartjes halen bij de lokale AH.

@flin:

Tnx voor je aanbod, maar ik ga er geen gebruik van maken. Ik heb geen taxi die kant uit.
Door Lonaa
#1955664
Jij ging halverwege maart toch weer naar Kiezebrink?

Ik heb Kiezebrink gister gebeld en volgende week krijgen ze weer gerbils binnen, ik heb gevraagd of ze die dan 29 april (voor onze kiezebrink) nog zou hebben, en daar ging mevrouw Kiezebrink wel van uit, dat betekend in mijn oren dat ze die ook hebben als jij naar Kiezebrink gaat/laat bezorgen.

Voor de zekerheid zou je ze even kunnen bellen. Dan kan Ot gerbils eten. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1955693
Kiezebrink komt bij mij (ik laat bezorgen) in week 13. Dan ben ik allang weer terug.
Maar fijn dat ze wss wel op voorraad zijn, dan kan ik wat minder zuinig aandoen met de gerbils die hier nog liggen.
Ik voer Ot liever niet veel dagen achter elkaar hele prooidiertjes. Ze krijgt dan snel haarballen en eet dan helemaal slecht. Het is al zo'n mager popje (ze is groter dan Sien, maar weegt nog geen 3,5 kilo), dus veel eten is beter.
Door Lonaa
#1955716
koekje schreef: Kiezebrink komt bij mij (ik laat bezorgen) in week 13. Dan ben ik allang weer terug.
Maar fijn dat ze wss wel op voorraad zijn, dan kan ik wat minder zuinig aandoen met de gerbils die hier nog liggen.
Ik voer Ot liever niet veel dagen achter elkaar hele prooidiertjes. Ze krijgt dan snel haarballen en eet dan helemaal slecht. Het is al zo'n mager popje (ze is groter dan Sien, maar weegt nog geen 3,5 kilo), dus veel eten is beter.
Ja, dat snap ik, maar dan kan je in ieder geval wel een beetje gerbils voeren. :)

Als ze allebei wel zo'n hele geslachte kip eten, die kan je toch nog wel ergens krijgen? Zelfs bij de Lidl hebben ze die, of is dat geen optie?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1955723
Ik heb hier nog een kleine liggen (kleiner dan een Lidl-braadkuiken). Die tjop ik zo in 2 en neem dan 1 helft mee en de andere helft gaat weer terug in de vriezer. Ot eet daar weinig tot niets van, want er zitten hele botjes in. En voor het vlees eraf te eten, moet ze natuurlijk ook moeite doen. Dus die halve kip is dan eigenlijk voor Sien, als Ot een weekendrat krijgt.
Ik heb wel eens een vleesbotje gehamerd voor Ot, dat at ze ook niet. Alleen als het gemalen is en niet groter dan 12 mm.
Door Limpy
#1955752
Als je toch iemand naar de appie stuurt wellicht bakje smuldier kip laten meenemen?

Dat zou zelfs mijn miepende blixa nog eten, weet niet hoe erg ot wel of niet is met smuldier?
Door fem fatale
#1955759
Bij mij eten ze geen smuldier, want het stinkt te snel.

Ik heb wel nog witte ratten voor je liggen, maar dat red je natuurlijk niet meer qua tijd (en ik kan de komende dagen niet weg, want mijn rolstoel wordt zo opgehaald voor reparatie  :'()
Gebruikersavatar
Door koekje
#1955761
Ik heb meneer koekje een boodschappenlijstje gegeven met smuldier-kip (alleen die lusten ze een beetje, hopelijk Ot ook nog steeds), een pakje ronde tartaartjes en een zak grit. Hopelijk lukt het hem ook om dat vandaag of morgen te halen, want daarna is de Jumbo even dicht (die zit in t centrum) en als hij weer opengaat, ga ik weer terug naar A'dam.
Hopelijk eet ze ook tartaar van de Jumbo. Normaal wil ze alleen van de AH en dan bij voorkeur ook nog van die in de Javastraat.

Tnx voor je aanbod Fem maar ik heb geen tijd en fut om even open en neer naar Zuid te gaan trammen. Ik moet nog meer opruimen en tassen vullen en dan zeker 2 uur reizen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1957778
Vandaag staat er voor Ot een donkere rat op het menu en voor Sien een halve kip. Ik heb die vanochtend weggelegd en ze roepen beiden nog steeds dat ze honger hebben, dus er is nog niets van gegeten  >:(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door