Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
#195366
Hallo allemaal,

Wij hebben dus vandaag besloten om over te gaan op vers voer. Nu heb ik gelezen en dat lijkt me ook wel het handigst om eerst wat kant en klaar diepvries te geven voor een aantal dagen om te kijken hoe dit gaat.
Nu kreeg onze hond 1x per week vers van Smuldier(hoogvliet) maar hier staan helemaal geen hoeveelheden vermeld en deden we altijd maar wat.
wij gaven meestal 2 pakken a 400 gram per dag met daarbij nog brood of macroni of rijst, en wat sperciebonen.
(Met zijn brokken hielden we altijd de aanbevolen hoeveelheid aan)
Dit is voor ons dus allemaal nieuw, wie kan ons vertellen als wij beginnen met vers compleet van Smuldier hoeveel hij daarvan per dag mag hebben??
Onze hond is hier thuis zelf het smuldier, dus al geven wij hem 10x 400 gram dan zou hij dat ook opeten :-\

En als ik het goed gelezen heb hoef je bij de compleet, geen brood of id toe te voegen(deden we wel) ::)

Btw, onze hond weegt 50 kg.

Groetjes,
Bep
Door gonny
#195373
staat er op de verpakking van smuldier helemaal niet vermeld hoeveel je hond er van moet???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#195388
Als je over wilt stappen op een kvv( kompleet versvoer) zou smuldier niet mijn eerste keus zijn.
Misschien kun je bij jullie in de buurt wel aan een ander merk komen.
Door Elizaw
#195397
Hai,

Nee op de verpakking staat niets vermeld. >:(
Smuldier halen we bij de hoogvliet waar wij ook altijd de boodschappen doen.
Ik heb inmiddels op een ander topic gelezen dat dit zo'n beetje het voordeligste merk is en volgens sommige het minst goede...maar je wil niet weten hoe mijn hond er van smult...onze brokkenhond. :D
We gaan natuurlijk verschillende merken uit proberen, ;) maar om te beginnen heeft mijn man vanmiddag een aantal pakken gehaald die wij eerst opmaken en die hij tot nu toe heerlijk vind.
Maar tips voor overige merken zijn natuurlijk altijd welkom.

Groetjes,
Bep
Door Jolly
#195412
Heel goed dat je over wilt gaan op een complete vers vlees voeding. Super.
Je zegt dat je hond 50 kilo weegt, je vertelt er helaas niet bij welk ras (of rasloos) en hoeveel energie hij/zij heeft, gecastreerd is of nog "heel" is. Wat voor leeftijd de hond heeft.

Dit soort dingen kunnen namelijk allemaal mee spelen in het bepalen wat voor hoeveelheid je hond nodig heeft.
Bij een betere complete vers vlees voeder ( KVV) wordt er bij volwassen honden een soort marge aangehouden van 20 gram kvv per kilogrammen lichaamsgewicht. Met deze regel kan je vbeginnen en dan zie je dus snel genoeg of de hond afvalt, of tonnetje rond wordt

Om je een voorbeeld te geven dat die regel niet altijd geheel opgaat. Ik heb een hele drukke speelse 5 jarige ex-reu die 38 kilo weegt. Als ik hem volgens de 20 gram regel zou voeren , dan mag hij 760 gram op een dag
hebben. Als ik dit zou doen dan zou hij binnen een week tonnetje rond zijn( hij eet het wel hoor, dat is absoluut geen probleem) Hij krijgt nu per dag zo'n 665 gram, dat kan ik mooi doen door een kilo in 3 -en te delen.
Ik heb ook een tijdje smuldier gevoerd, maar daarvan moest mijn Chasey bijna 1000 gram hebben, wilde hij niet gaan snaaien, nu voer ik bijna 2 jaar Bibi en daar heeft hij dus veel minder van nodig en dat vind ik veel beter (mijn portemonee trouwens ook)

Hier een lijst met internetadressen van de beter vers vlees voeders.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
Door Lupa
#195539
bibi zit in hoogvliet.
en mag ik vragen waarom je maccheroni en brood en spercie bonen er bij doet?
Door Elizaw
#195664
[quote="Lupa"]
bibi zit in hoogvliet.
en mag ik vragen waarom je maccheroni en brood en spercie bonen er bij doet?
[/quote]

Anders was het zo weinig :-\ en dan zag het er naar ons idee lekkerder uit voor hem..
Maar nu snap ik dat dit bij compleet voer dus niet hoeft :-[

Groetjes,
Bep
Door Elizaw
#195665
[quote="Jolly"]
Heel goed dat je over wilt gaan op een complete vers vlees voeding. Super.
Je zegt dat je hond 50 kilo weegt, je vertelt er helaas niet bij welk ras (of rasloos) en hoeveel energie hij/zij heeft, gecastreerd is of nog "heel" is. Wat voor leeftijd de hond heeft.

Dit soort dingen kunnen namelijk allemaal mee spelen in het bepalen wat voor hoeveelheid je hond nodig heeft.
Bij een betere complete vers vlees voeder ( KVV) wordt er bij volwassen honden een soort marge aangehouden van 20 gram kvv per kilogrammen lichaamsgewicht. Met deze regel kan je vbeginnen en dan zie je dus snel genoeg of de hond afvalt, of tonnetje rond wordt

Om je een voorbeeld te geven dat die regel niet altijd geheel opgaat. Ik heb een hele drukke speelse 5 jarige ex-reu die 38 kilo weegt. Als ik hem volgens de 20 gram regel zou voeren , dan mag hij 760 gram op een dag
hebben. Als ik dit zou doen dan zou hij binnen een week tonnetje rond zijn( hij eet het wel hoor, dat is absoluut geen probleem) Hij krijgt nu per dag zo'n 665 gram, dat kan ik mooi doen door een kilo in 3 -en te delen.
Ik heb ook een tijdje smuldier gevoerd, maar daarvan moest mijn Chasey bijna 1000 gram hebben, wilde hij niet gaan snaaien, nu voer ik bijna 2 jaar Bibi en daar heeft hij dus veel minder van nodig en dat vind ik veel beter (mijn portemonee trouwens ook)

Hier een lijst met internetadressen van de beter vers vlees voeders.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl



[/quote]

Hallo,

bedankt voor je reactie :)Onze hond is een Cane Corso, hij is nu tien maanden en is dus nog in de groei. Hij heeft niet extreem veel bewging nodig, ongeveer twee uur per dag. Het is geen wilde hond wbt springen, rennen enz. o ja en hij is nog heel hahaha, leuk zoals je dat zegt ;D

Alvast bedankt voor de links, kan ik even gaan zoeken.

Groetjes,
Bep
Door Lizzy
#195667
Volgens mij zijn er meerdere soorten Smuldier (zie : http://www.diervoeding.com/index.php?load=2).

Ze hebben een complete uitvoering en daar hoef je in principe niks aan toe te voegen. Ik zou er zelf nooit pasta, macaroni, brood of rijst aan toe voegen om de simpele reden dat grote hoeveelheden granen absoluut niet gezond zijn voor een hond. En in Smuldier zit dus al wat graan. Maar in mijn ogen kan het geen kwaad om er wat gekookte of gepureerde rauwe groentes aan toe te voegen. En bijv. een rauw eitje. Een keer wat yoghurt of kwark. Dat soort dingetjes.

Ze hebben ook enkelvoudige uitvoeringen. Dit is dus niet compleet en zal je zelf aan moeten vullen. Dat is niet zo moeilijk hoor, daar niet van, maar voordat ik dat ga beschrijven is het misschien handig als je eerst uitlegt welke voeding je geeft (compleet of enkelvoudig).
Door tieneke
#195681
[quote="Lizzy"]
Volgens mij zijn er meerdere soorten Smuldier (zie : http://www.diervoeding.com/index.php?load=2

Ze hebben ook enkelvoudige uitvoeringen. Dit is dus niet compleet en zal je zelf aan moeten vullen. Dat is niet zo moeilijk hoor, daar niet van, maar voordat ik dat ga beschrijven is het misschien handig als je eerst uitlegt welke voeding je geeft (compleet of enkelvoudig).
[/quote]
Ze geeft kompleet Lizzy ;)
Door tieneke
#195683
[quote="Lupa"]
bibi zit in hoogvliet.

[/quote]
Bibi is echt stukken beter dan Smuldier ;)
Stinkt minder en is er in meerdere komplete smaken :P
Door Ineke
#195688
[quote="RuBep"]
Hai,

Nee op de verpakking staat niets vermeld. >:(

Groetjes,
Bep

[/quote]

Weet je dan wel zeker dat je de complete variant hebt?
Ik heb wel eens Smuldier gevoerd. Het stond er heel klein op, maar het stond er wel.
Op de andere varianten (Pens, Vlees, Kip) staat het er niet op.

Beter kun je inderdaad Bibi geven. Als je toch in Hoogvliet bent.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 29 okt 2004, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#195703
[quote="Ineke"]
[quote="RuBep"]
Hai,

Nee op de verpakking staat niets vermeld. >:(

Groetjes,
Bep

Hoi,

zal nog eens even goed kijken op de verpakking, kon het zo snel niet vinden. Ben ook aan het kijken voor de andere merken op internet. Carnibest heb ik wel gevonden bij ons in de buurt. Bibi zit idd in Hoogvliet maar daar kom ik niet ::)ik had het over de supermarkt...die heet Hoogvliet :) en bij ons in Gouda zit.

Ik wil/ben begonnen met compleetvoer...daarna gaan we kijken voor alleen kip of id. En dan aanvullen met idd groente.
We moeten nl eerst nog even een blender of id aanschaffen en alles hier goed bestuderen ;)

Maar als ik het goed begrijp mag ik bij de complete versie ook een eitje, yoghurt of naturel kwark toevoegn..kijk dat is nu leuk, ik hou wel van een beetje variatie ;D ;D
Over de evt toevoeging van groente moet ik ook eerst maar eens lezen...wanneer gepureerd en wanneer gekookt enz.

Het is al met al even wennen maar we komen er wel.

Groetjes,
Bep


[/quote]

Weet je dan wel zeker dat je de complete variant hebt?
Ik heb wel eens Smuldier gevoerd. Het stond er heel klein op, maar het stond er wel.
Op de andere varianten (Pens, Vlees, Kip) staat het er niet op.

Beter kun je inderdaad Bibi geven. Als je toch in Hoogvliet bent.
[/quote]
Door Lupa
#195903
[quote="RuBep"]
[quote="Ineke"]
[quote="RuBep"]
Hai,

Nee op de verpakking staat niets vermeld. >:(

Groetjes,
Bep

Hoi,

zal nog eens even goed kijken op de verpakking, kon het zo snel niet vinden. Ben ook aan het kijken voor de andere merken op internet. Carnibest heb ik wel gevonden bij ons in de buurt. Bibi zit idd in Hoogvliet maar daar kom ik niet ::)ik had het over de supermarkt...die heet Hoogvliet :) en bij ons in Gouda zit.

Ik wil/ben begonnen met compleetvoer...daarna gaan we kijken voor alleen kip of id. En dan aanvullen met idd groente.
We moeten nl eerst nog even een blender of id aanschaffen en alles hier goed bestuderen ;)

Maar als ik het goed begrijp mag ik bij de complete versie ook een eitje, yoghurt of naturel kwark toevoegn..kijk dat is nu leuk, ik hou wel van een beetje variatie ;D ;D
Over de evt toevoeging van groente moet ik ook eerst maar eens lezen...wanneer gepureerd en wanneer gekookt enz.

Het is al met al even wennen maar we komen er wel.

Groetjes,
Bep


[/quote]

Weet je dan wel zeker dat je de complete variant hebt?
Ik heb wel eens Smuldier gevoerd. Het stond er heel klein op, maar het stond er wel.
Op de andere varianten (Pens, Vlees, Kip) staat het er niet op.

Beter kun je inderdaad Bibi geven. Als je toch in Hoogvliet bent.
[/quote]
[/quote]
oeps dan zal wel in hoogvliet een supermark zijn die Gouda heet? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door