Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1956769
Wodka wordt oud. Heeft duidelijk last van een overbelaste voorpoot. Wil niet lopen en is zielig.

Ik ga vanmiddag glucosamine en visolie halen, kan ik iets pijnstillends voor haar meenemen dat niet te veel impact heeft op een hond met een overgevoeligheid op vanalles?
Lees: zo natuurlijk mogelijk.

Dank.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1956773
Ja? Helpt dat?
Ik heb alleen traumeel zalf in huis, maar dan zal ik ook iets voor de inwendige hond meenemen. Thnx.
Door Similia
#1957147
Dag Saskia,

Ik heb laatst een hond homeopathisch geholpen met dergelijke klachten (bejaarde dame die veel pijn had)
en dat is succesvol gebleken. Heeft jouw hond continu pijn of is het zoals ze wel eens noemen een startpijn (in aanvang pijnlijk bij het lopen en bij voortgezette beweging verbetering)?

Mvg,

Nora
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1957171
Ze heeft met name pijn in de morgen en na het wandelen als we weer thuis zijn. Tijdens het wandelen lijkt het iets beter te gaan.
Door Similia
#1957177
Heeft ze deze klachten al lang?
Ik zou je Rhus Toxicodendron d6 aanraden (2xdgs). Na een week of zelfs al binnen een week afhankelijk
hoe lang ze deze klacht heeft zou je /  zij verbetering moeten merken.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1957227
Dank!

Nouja, ze is 9,5... sommige maanden gaat het beter dan andere.
Ik heb haar net aan de glucosamine en visolie gezet. Even kijken wat het doet.

@Angelique; die boswelia-capsules heb ik ook gehaald, maar die maar niet icm glusosamine geven zeker?
Door Similia
#1957278
glucosaminesulfaat + condroïtinesulfaat  i.c.m. vitamine c wordt veel aan honden gegeven bij gewrichtsklachten.
heeft ook wel even tijd nodig voor je resultaat merkt.

Succes!
Door sella
#1958157
ALs ze evengoed pijn blijft houden, kan je nog denken aan groothoefblad en salisprin.
Dat heb ik Diego ook gegeven toen hij nog moest worden geopereerd.
Door Marthy
#1963937
Hoi Saskia,
Hier je oude 'klasgenoot', ik herkende de combi Sasia/Wodka al! Mijn Henk wordt ook oud (bij 12..) Heeft volgens DA arthrose, (nooit gemankt) en heeft drie verschillende pijnstillers gehad (Previcox, Metacam en Rimadil); deed helemaal niets. Ook Sacha's Blend hielp niet. Hij krijgt nu - afgezien van de laatst drie maanden kvv (tot groot genoegen) - : Glucosamine, Omega 3, Duivelsklauw, Kelp en een combinatie van Bach Bloesems voor wat meer energie. En kijk: hij gaat weer mee uit! Rent zelfs een rondje park (een kortertje, maar toch!). Ik denk zelf ook dat het feit dat hij nu al die 'zooi' van de pijnstillers kwijt is, hij zich ook wat beter voelt. Henk heeft ook redelijk wat ontgiftingsverschijnselen gehad, maar zit nu weer goed in z'n vacht; hij glanst zelfs.
Heel veel sterkte met Wodka!
Ik zal me trouwens nog ook even officieel voorstellen.
Groeten, Marthy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door