Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1956353
1 van mijn honden heeft soms een sop-oor ......
Als je het masseert is het net of je het binnenin hoort soppen.
ik kan niet zeggen dat ze er last van heeft, maar ik controleer het wel.
Met een tissue om mijn vinger ga ik er in en dan komt er best veel oorsmeer uit.
Dat stinkt totaal NIET .....
Nou durf ik het niet zo goed met oorcleaner te reinigen, want ik heb dan het idee, dat er dan nog meer vocht in achter blijft.
Is dit toch "gewoon" overtollig oorsmeer en moet ik dat toch met een milde cleaner reinigen ?
Door Lizzy
#1956450
Ik gebruik ook voor dit soort gevallen Puur Oor. Het lijkt net of ik aandelen heb maar dat is dus niet het geval. Ik vind het gewoon wereldspul.
Door Lizzy
#1956457
Je maakt met Puur Oor het oorsmeer wat dunner zodat het er makkelijker uit kan worden geschud. En er komt dan ook meer de oorschelp inlopen waardoor je het makkelijker schoon kan maken met een tissue. En als er eventueel iets van ontsteking zit, wordt dat ook gelijk verholpen.
Door K@rin
#1956543
OK, dat heb ik in huis.
Hoeveel en hoevaak is het beste ?
Ik heb er nu een half pipetje ingespoten .................
Door Lizzy
#1956717
K@rin schreef: OK, dat heb ik in huis.
Hoeveel en hoevaak is het beste ?
Ik heb er nu een half pipetje ingespoten .................
Ik begin eigenlijk standaard 2 keer per dag te druppelen. Er staat op de verpakking dat je er 5 druppels in moet doen per oor (2 tot 5) en dat is nog niet eens een kwart pipet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wat meer in doe, eerder 10 druppels per oor. Dit is echter geen halve pipet dus ik denk dat dit wat teveel is. Kan geen kwaad hoor, maar het dient niet echt een doel dus is het zonde. Maar goed, ik doe dat dus 10 dagen, 2 keer per dag. En dan kijk ik daarna even hoe het zich ontwikkeld heeft. Indien nodig bouw ik dat af naar 5 keer per week 1 keer per dag. Naar 3 keer per week 1 keer per dag. Maar meestal is het na een dag of 10 niet meer nodig en zijn de oren schoon.
Door K@rin
#1956948
Ik heb net gekeken en zag dat (voor het eerst) haar oor in de oorschelp smerig was.
Een teken, dat het oorsmeer dus losweekt en naar buiten komt  :D
Ik ben daar blij mee  ;)
Ik zal het ook 10 dagen 2x per dag gaan druppelen en kijken hoe het dan is !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door