Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1956332
11 maart komt hier een nieuw hondje wonen :D,het is een herplaats meisje uit roemenie,8 maanden is ze en dit keer geen duitse herder,maar een klein kruisinkje :)
Voor dat ze vertrekt uit het asiel,wordt ze gecastreerd,ze zal dus hier komen in een slechte conditie,zwerver geweest,slecht voer gehad en dan ook nog een castratie achter de rug :-\
De eerste paar weken wil ik haar kvv gaan geven,dit om de omschakeling naar barf wat makkelijker te maken en om te kijken hoe ze regeert op rauw,maar wat kan ik nog meer doen om de darm flora wat op te fleuren?
Zou probiotica wat zijn,of zou elke dag een slokje kefir,yoghurt of huttekase voldoende wezen?
Graag jullie tips ;)
Door Lizzy
#1956472
Dit soort hondjes kunnen prima direct op BARF. Die zijn al heel wat gewend. Maar goed, als jij liever KVV geeft is dat natuurlijk ook prima! Je kunt inderdaad wat probiotica geven om de algehele weerstand te verbeteren. Ik merk van kefir en yoghurt niet wat ik van probiotica capsules wel merk dus ik zou zelf voor capsules gaan.
Door signmodel
#1956848
leuk hoor een nieuw kind.  :biggrin2:
mijn ervaring is dat de meeste allochtone en zwervers een ijzeren maag hebben. ik zou dus ook meteen lekker gaan barfen.
Door Liz
#1958771
Het Roemeense hondje dat hier nu zit voor de herplaatsing (ook 8 maanden oud) heb ik ook meteen overgezet op Barf. Geen problemen mee gehad. Hij zit nu elke keer al heel ongeduldig te wachten tot ik met zijn voerbak aankom :P
Door Doresa
#1959079
Mijn Roemeense hond sprong zo op het aanrecht toen hij zijn barf maaltijd zag  :D
Hij was ook 8  maanden, en geen probleem met Barf gehad.
Door Barf
#1959560
Doresa schreef: Mijn Roemeense hond sprong zo op het aanrecht toen hij zijn barf maaltijd zag  :D
Hij was ook 8  maanden, en geen probleem met Barf gehad.
Dat snap ik nog wel, mijn ouwe turkje kwam hier met 12 jaar en ondanks dat ze amper nog een tandje in haar bekkie had heeft ze volledig gebarft en was er helemaal gek op. Mijn spanjolen zijn in de loop der jaren wat selectiever geworden met wat ze wel en niet lekker vinden, ietwat teveel verwend geloof ik :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door