Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1944990
Ik zie kleine natte plekjes op de mat en dat geeft me te denken aan incontinentie .
Als proef op de som heb ik onder de dekens in de mand  een krantje gelegd,  en bingo,  er zit ook een natte plek in  het krantenpapier  :-\.
Alleen weet ik niet van welke  hond  de urine is, dus dat wordt nog even zoeken. Ze maken alle 2 gebruik van alle slaapplekken
Beide teven zijn niet gesteriliseerd en de oudste is pas 6 jr. Kan toch niet denken dat het een gevolg van dementie is

Urine maar laten nakijken? ???
Door Nadia
#1944996
Ik zou het gewoon even doen. Just to be safe. Wellicht zou je zelf even kunnen proberen met cranberry capsules, dat maakt de urine wat zuurder.
Ik denk dat een urinetest wel uitsluitsel kan geven..

Sterkte!
Door Lizzy
#1945927
nova schreef: Ik zie kleine natte plekjes op de mat en dat geeft me te denken aan incontinentie .
Als proef op de som heb ik onder de dekens in de mand  een krantje gelegd,  en bingo,  er zit ook een natte plek in  het krantenpapier  :-\.
Alleen weet ik niet van welke  hond  de urine is, dus dat wordt nog even zoeken. Ze maken alle 2 gebruik van alle slaapplekken
Beide teven zijn niet gesteriliseerd en de oudste is pas 6 jr. Kan toch niet denken dat het een gevolg van dementie is

Urine maar laten nakijken? ???
Ik zou de urine even na laten kijken ja. Hoewel dit beslist geen blaasontsteking hoeft te zijn. Het kan ook dat de blaas wat zwakker is (Quertilla van Bloem druppels willen daar nog wel eens goed bij helpen). Het kan ook met de rug te maken hebben. Heeft een van je honden wel eens rugproblemen/pijn?
Gebruikersavatar
Door nova
#1946275
Lizzy schreef: Ik zou de urine even na laten kijken ja. Hoewel dit beslist geen blaasontsteking hoeft te zijn. Het kan ook dat de blaas wat zwakker is (Quertilla van Bloem druppels willen daar nog wel eens goed bij helpen). Het kan ook met de rug te maken hebben. Heeft een van je honden wel eens rugproblemen/pijn?
Ik heb inmiddels de urine laten nakijken van beide honden , en Noxy heeft idd een flinke blaasontsteking  :-\
Voor mij is dat kandidaat nr. 1 even wanneer het gaat om het lekken.
Mijn honden zijn niet bekend met rugklachten.
Ik ga nu dus even voor het aanpakken van die blaasontsteking, blijf ik natte plekjes vinden, dan gaan we verder zoeken. Quertilla zal ik onthouden,  dit is voor mij een middel waar ik nog niet eerder van gehoord had  :) Bedankt!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1949377
Ik vind nog steeds natte plekjes, en ondanks dat ik ze uit elkaar zet  wanneer ik niet aanwezig ben, weet ik nog steeds niet 100% zeker of Noxy ook de hond is die lekt.
Aannemelijk is het wel.

Ik heb n kuurtje en cranberry tabl. gehaald
#1950193
nova schreef: Ik vind nog steeds natte plekjes, en ondanks dat ik ze uit elkaar zet   wanneer ik niet aanwezig ben, weet ik nog steeds niet 100% zeker of Noxy ook de hond is die lekt.
Aannemelijk is het wel.

Ik heb n kuurtje en cranberry tabl. gehaald
Dan kan natuurlijk wel een paar dagen duren voordat het helemaal over is. Dat is wel één van de nadelen van meerdere honden, er staan maar zelden bordjes bij dit soort dingen. :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#1952693
dingogirl schreef: het kan een blaasontsteking zijn , maar bij mijn honden begon zo het "lekken" nadat ik een tijd vlees had gevoerd. weer terug op brokken is dit opgelost.
brok voeren  is voor mij geen oplossing ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door