Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1956047
Hoi

Ik heb een hele tijd terug kvv gegeven aan de honden maar ben dan terug overgeschakeld op gedeelte brokken, dit eigenlijk op aanraden van die dierenarts, deze rade me hills jd aan voor de honden met hd en heb deze raad dan ook 1 jaar opgevolgt maar..

in de loop van  dat jaar sukkelde mijn bernertje veel met jeuk en haar uitval, ik heb daarvoor bij de dierearts geweest en deze zei me dat het vaker voorkomt bij dit ras, een andere dierenarts zei me dat ze vlooien had (wat bijna niet kon) en daarom jeuk, maar niemand gaf toe dat het dus door die hills kon komen toen ik erover sprak.

op een gegeven moement werd de jeuk zo erg dat ze heel de dag door maar bleef krabben en kortjes had op haar huid

ik ben dan zelf maar beginnen zoeken wat ik beste kon doen en zag toen dat Duck een kvv had specieaal voor allergien, duck dynamiet, deze geef ik nu 2 weken en ze heeft al veel minder jeuk, dus het helpt echt, ik blijf nu uiteraard deze geven maar zit met 2 vragen

ik geef nu 500 gram voor een hond van 39 kilo die eigenlijk naar 35 moet geraken, is dit genoeg? want op een andere forum lees ik dat berners vaak rond de 800 a 1000 gram per dag zitten, het zijn dan ook wel grote mannen, maar de mijne is een klein breed hondje van 60 cm schofthoogte met korte pootjes, ze lijkt gewoon heel dik door haar lichaamsbouw en al die haren van haar en ik kan niet goed inschatten hoe ze eruit ziet omdat ze gewoon zo raar lichaamsbouw heeft

ze heeft altijd honger, ik geef al verse wortels erbij als maagvulling maar zelfs dan blijft ze nog half uurtje verder zoeken achter eten

2 de vraagje is dat het altijd zo vlug op is, ze moet niet kauwen en dat vind ik wel beetje spijtig, hoe lossen jullie dit op om de hond toch wat te laten kauwen, ik geef af en toe kippevleugeks en ook wel eens vleesbot
#1959579
[quote="son"]
Ik voer 2 keer per dag, in de zmer als het warm is dan dikwijls maar 1 keer omdat ze dan toch niet willen eten

Dan zal ik toch maar wat meer geven, beginnen misschien met 600 gram per dag
[/quote]

Dan zou ik, als ik jou was, 's ochtends 150 gram geven en 's avonds 450 gram, zodat hij dan lekker voldaan is  :) :) en eventueel kun je er altijd wat groente bijgeven  :) :)
#1959903
[quote="Nynke F"]
Dan zou ik, als ik jou was, 's ochtends 150 gram geven en 's avonds 450 gram, zodat hij dan lekker voldaan is  :) :) en eventueel kun je er altijd wat groente bijgeven  :) :)
[/quote]

Dat deed ik al, s'morgens 150 gram met veel groenten en s'avonds dan de rest :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door