Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#1955640
Storm kreeg zojuist voor het eerst van mij een kippennek. Ik hield 'm nog even vast om hem eraan te laten snuffelen, toen pakte hij de kippennek, slik, weg kippennek... gewoon zo heel doorgeslikt?? Hij was niet heel groot (zijn ze sowieso niet) en hij lijkt nergens last van te hebben, speelt nu gewoon...

Moet ik me nu zorgen maken of niet?? *lichte paniek*
Door signmodel
#1955688
mocht je het toch nog eng vinden dan kan je m de volgende keer ook even  meppen met een hamer (de kippennek dan he)
of in kleine stukjes geven.
maar je kan ook een karkasje geven dat slikt hij niet in 1 x door.
Door Paula1976
#1955779
Geen probleem! Mijn Chinese Naakthond pup Eddie van nu 17 weken en slechts 3 kg, heeft dat ook geregeld gedaan! Het voelt niet heel erg lekker door de slokdarm natuurlijk en een Chinees (tenminste die van mij) zetten het dan meteen op een gillen!  :D de eerste x bij Tico schrok ik me toen een hoedje, nu denk.....ja hoor.....SUKKEL!

Volgende keer het nekje steviger vasthouden, dat hij het nekje uit je handen op eet en ze kunnen behoorlijk kracht zetten en het dus uit je handen rukken. Inmiddels is Eddie de kippennekken eigenlijk al weer ontgroeid en krijgt hij eendennekken, ook die hou ik vast want meneer vindt dat een halve eendennek ook best doorgeslikt kan worden en hij is nogal hardleers! Dus weer gillen, Tico deed dat ook als pup en ik schrik er dus niet meer van, soms spuugt hij het stuk weer uit, waarna ik het snel beet kan pakken en hij het dus uit mijn hand moet verder eten maar soms is hij mij te snel af en slikt hij datzelfde stuk wéér helemaal door!  :o

Ook vlees en orgaan wil hij te groot door slikken! En ook dat voelt niet altijd even lekker.......maar het kan allemaal geen kwaad!

Wat voor ras is jouw pup? Volgens mij nog wel ff een maatje groter dan die van mij, dus jij hoeft je al helemaal niet zorgen te maken!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1955837
Hier vorig jaar ook een BC pupje die iets te gulzig was en hap van mn vinger deed. Toen liet ik wel los en was het nekje in 1x weg.
Als ze vlees gewend zijn (en dat zijn ze volgens mij wel bij Lette), dan gaat dat wel goed. Even in de gaten houden of hij zn puppenstreken houdt en of hij blijft poepen.
#1955842
Geen paniek hoor, zo'n nekje heeft een lekker laagje vlees om het bot dus dat glijdt moeiteloos naar binnen!

Ik heb een boxeres die datzelfde geintje met kalkoennekken van 200-300 gram flikt. In eerste instantie dacht ik ook: goeie hemel, waar is de brandweer! Maar inmiddels weet ik dat het er de volgende dag volledig verteerd weer aan de achterkant uitkomt, dus maak ik me geen zorgen meer. :D
Door Cizsel
#1955950
Gelukkig maar! Ik zal z'n ontlasting even goed in de gaten houden. Hij krijgt inderdaad alleen vlees dus het zal wel goedkomen denk ik. Hij rent nog steeds vrolijk rond (nouja, eigenlijk alweer), dus de grootste schrik (van mijzelf) is er nu wel vanaf :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door