Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sil30
#1955616
Onze lieve langharige Duitse Herder heeft sinds gisteren de pet scheef op en loopt veel te schudden, en krabben aan zijn oren.
Dit heeft hij nooit eerder gedaan. De oren zien er verder netjes uit op een beetje oorsmeer na. Masseren vind hij heerlijk.
Ik kon bij de oude berichtjes niet echt een middeltje vinden hiervoor.
Ik ben niet echt fan van de DA want ze spuiten  hem altijd meteen vol met een antibioticaatje, of rimadyl, of iets anders, en dan is de hond, met name zijn darmen weer helemaal overstuur.
Colt zit volledig op versvlees dus aan het voer kan het niet liggen.
Wel las ik al dat granen een oorzaak kunnen zijn?
Ik wil dit graag voor me schatje gauw oplossen.
Ik wacht jullie tips en adviezen graag af?
Door Alba
#1955701
Het klinkt niet als een oorontsteking, maar misschien zit er wel iets in het oor. Ik zou het toch laten nakijken, oren zijn gevoelig!
Door sella
#1955930
Oren laten controleren bij de da, zijn ze schoon, dan kan je beginnen met puur oor.
Mijn langhaar dh eet zijn hele leven al rauw(7 mnd) en had toch oorontsteking.
Hij heeft toch een oorzalf gekregen tegen schimmels en bacterien.
Na 10 dagen waren de oren weer mooi en nu druppel ik ter onderhoud 1keer per week zijn oren met puur oor.
Door sil30
#1955993
Ik ben vanmiddag toch even bij de da langs geweest, want hij bleef schudden met zn koppie, en kon het niet meer aanzien.
Het is dus in beide oren een oorontsteking, en we hebben zalf mee gekregen voor 10 dagen, en dan moet het over zijn.
Hij is enorm zielig nou, loopt met de kop naar beneden, en als hij het kon zou hij tranen hebben van zieligheid. :'(
Maar een duitser is al gauw zielig, dat kunnen ze als de beste.
Gewoon nog meer aandacht geven aan me schatje!
Graag wil ik nog wel weten waar je dat puur oor kan kopen?
Bedankt voor de reacties!
Groetjes Colt en silvia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door