Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1955150
Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Mijn border collie doet raar. Normaal is hij ontzettend druk in huis loopt de katten te controleren is altijd wel bezig. Maar nu is het een mak lammetje. Ik vind dit eng. Hij heeft geen koorts heb ik net gemeten. hij heeft 38.8. Is normaal toch? Braken doet hij niet. Diarree ook niet. Maar hij ligt en hij ligt ligt ligt en ligt. Normaal hijgt hij ook altijd omdat hij altijd wel bezig is. Maar zelfs dat doet hij niet. Heeft iemand tips? Heb okugest gegeven misschien is hij misselijk. Helpie :(
Door lightning
#1955222
Nou niet drukker als anders. Maar dit is niet mijn border collie. Normaal begroet hij je nu bleef hij op zijn plek liggen waar hij normaal eigenlijk nooit op ligt :-\. Nee ik vind hem niet met een bolle rug lopen. Voel ook geen extreem harde buik of zo. Als hij morgenochtend nog zo is ga ik wel de DA bellen. Buiten loopt hij ook als een mak lammetje en eigenlijk trekt hij normaal. Bij hem kan je duidelijk merken dat er iets niet pluis is. Geef hem voor het slapen gaan nog meer okugest.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1955233
Hé gets idd iets om je ongerust over te maken  :-\
Wil hij wel eten of drinken?
Ik zou ook denken is hij niet misselijk ofzo, maar dan direct erna waarvan als dat zo is.
Door lightning
#1955240
Heb dat eten getest met een koekje (eten krijgen ze altijd sochtends en vanochtend was nog niks aan het handje) dus met koekje. Neemt wel aan knabbelt iets wat en laat het verder liggen. Drinken heb ik hem niet zien doen meer nee. Waarvan weet ik ook niet. Ik denk ook misselijk maar ja. Moet je dan niet braken? :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1955253
Dat hoeft niet natuurlijk, net als mensen kunnen honden ook misselijk zijn zonder te braken.
Heb je getest of hij niet uitgedroogd is? (even een plooi van zijn vel van de poot vastpakken en weer loslaten, schiet het gelijk weer in model dan is het goed).
Als jij niet het idee hebt dat hij echt doodziek is zou ik morgenvroeg gewoon even de dierenarts bellen en met hem even overleggen.
Als je het niet vertouwd vanavond natuurlijk bellen, maar dat kun jezelf het beste inschatten  ;)

Ik zou me ook ongerust maken als mijn borders niet levendig zouden zijn  :bigarmhug:
Door lightning
#1955269
Nee hij is niet uigedroogd. Heeft net weer okugest gehad. Als hij morgen nog zo is ga ik overleggen met de DA. Net met uitlaten zo mak als een lammetje naast me gelopen. Normaal had hij al 10 keer op en neer gerent. Dit is een totaal ander hondje.
Door lightning
#1955398
Nee hij loopt prima. Vanochtend was hij ietsiepietsie beter. Hij rende heel even achter mijn andere hond aan maar daarna weer bij me. Enkelt met eten deed hij raar. Iedere keer happen leek op verslikken ging zitten. en weer wat hapjes nemen. Een schrokker is hij nooit hij kauwt de kleinste dingen. Ik weet het niet hoor. :-\
Door Fido
#1955464
Als iemand mij op de praktijk belt en met dit soort klachten komt dan is het bij mij zo snel mogelijk komen om het door een da te laten controleren.

Klachten in de trant van: " hij is zo anders als normaal, veel minder actief, wil niet spelen, slomer, ik zie niks aan hem maar hij wil alleen maar liggen? enz. "

Neeeee, daar hou ik totaal niet van  :( en ik zal dan nooit door de telefoon zeggen:" mw kijkt u het maar een dagje aan  ;)"
Door Lizzy
#1955594
Poeh, dit kan echt van alles zijn. Van pijn in de rug tot pijn in de buik enzovoorts. Ik denk dat je niet anders kunt doen dan bij de DA langs te gaan.... Sterkte!

(ik zou denken dat als hij iets in de keel heeft, dat hij hoest en schraapt. En als ie een kattenspeeltje heeft doorgeslikt en dat dwars zit, ie over gaat geven. Nou ben ik geen DA natuurlijk! Maar daar denk ik dus zelf niet aan. De DA vindt dat vast snel uit door aan strottenhoofd, keel enzo te voelen en drukken).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door