Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1954739
Mijn honden worden behoorlijk kieskeurig  >:(
Steeds vaker  draaien ze hun hoofd af van een maaltijd die ze eerder goed en met smaak gegeten hebben.
parelhoenkarkas, konijnedelen, vis, geit, en lamshart,  ik word aangekeken mat een blik  van: 'eet dat zelf maar'.
Zelfs over de eendenruggen van VSE  moest eerst goed worden nagedacht, al hebben de dames later unaniem besloten om die toch maar te eten :D

Mijn vraag: geef ik teveel,?
hun gewicht is nauwelijks toegenomen  :)
Door Lizzy
#1954746
Geen idee. Ik denk dat kieskeurigheid niet altijd een signaal hoeft te zijn voor teveel. Het kan wel zijn dat je teveel maaltijden per dag voert. Voer je 2 keer per dag? Zo ja, zou ik zeker overstappen naar 1 keer per dag. En ik zou ook niet te moeilijk zijn. Niet eten? Dan niet en dan krijg je pas de volgende dag weer. Meestal worden ze dan vanzelf wat minder kieskeurig.
Gebruikersavatar
Door nova
#1954757
Ze krijgen al langere tijd 1 maaltijd per dag,  zo tussen 17.00 en 19.00 uur.
's morgens alleen een gedroogde runderlip of wat yoghurt of zo, dus echt maar een kleinigheidje.

De maaltijd van vanavond:
Een parelhoenkarkas, bisonschijfje en kangeroevlees.
Mooi niet dus.  :-\
Kangoeroe vlees moet eerst even in de pan gaan, dat heb ik er wel voor over  :)
daarbij wat  lamshart  (leverancier SW) wat  gisteren  ook al niet gegeten werd,  is eerst fijn  gekauwd maar niet doorgeslikt. :-\
Door Lizzy
#1954764
nova schreef: Ze krijgen al langere tijd 1 maaltijd per dag,  zo tussen 17.00 en 19.00 uur.
's morgens alleen een gedroogde runderlip of wat yoghurt of zo, dus echt maar een kleinigheidje.

De maaltijd van vanavond:
Een parelhoenkarkas, bisonschijfje en kangeroevlees.
Mooi niet dus.  :-\
Kangoeroe vlees moet eerst even in de pan gaan, dat heb ik er wel voor over  :)
daarbij wat  lamshart   (leverancier SW) wat  gisteren   ook al niet gegeten werd,  is eerst fijn  gekauwd maar niet doorgeslikt. :-\
Gelijk wegnemen (ze echt heel kort de tijd geven!) en de volgende dag pas weer om 19 uur geven. En dan exact wat je hebt weggehaald. Dat leert ze toch het snelst dat kieskeurig zijn zo z'n nadelen heeft :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#1954768
202Spots schreef: Voer je 1x per dag?
Misschien tussendoortjes weg laten of idd minder gaan voeren.
na een beetje gedroogde  runderlip vanochtend rond 7 uur, hebben ze echt niks meer gekregen
Alleen heeft Bindi wat broodresten gegapt wat ik voor de vogels had neergegooid  >:(
Gebruikersavatar
Door nova
#1954771
Lizzy schreef: Gelijk wegnemen (ze echt heel kort de tijd geven!) en de volgende dag pas weer om 19 uur geven. En dan exact wat je hebt weggehaald. Dat leert ze toch het snelst dat kieskeurig zijn zo z'n nadelen heeft :biggrin2:
deze therapie heb ik vandaag dus toegepast. :biggrin2:
Hun maaltijd staat in de ijskast tot morgenavond .
Ben benieuwd  ::)
Door Lizzy
#1954781
nova schreef: deze therapie heb ik vandaag dus toegepast. :biggrin2:
Hun maaltijd staat in de ijskast tot morgenavond .
Ben benieuwd  ::)
Ik ook :biggrin2:
Door miik
#1955019
Lizzy schreef: Gelijk wegnemen (ze echt heel kort de tijd geven!) en de volgende dag pas weer om 19 uur geven. En dan exact wat je hebt weggehaald. Dat leert ze toch het snelst dat kieskeurig zijn zo z'n nadelen heeft :biggrin2:
Dat heeft hier heeeel goed gewerkt !
Ik nu 4 dames die zonder blikken of blozen alles opeten.
Ik denk dat ze het echt wel eten als ze trek hebben hoor !
En als ze het weer niet willen.... dan maar niet... dan nog maar een dagje wachten ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1955113
Iets strenger zijn  ;)
Hier vinden ze ook niet alles lekker en persoonlijke voorkeur mag wel voor 1 of 2 dingen.
Maar als het te gek word dan eten ze maar wat de pot schaft.
Heeft hier bij 3 hondjes in het begin erg goed geholpen! Die eten op duif en fazant na alles.
Gebruikersavatar
Door nova
#1955149
ik heb tot nu toe stug vol gehouden.
Bindi ligt alleen maar  voor de deur, in haar ogen staat te lezen: Baas , je bent wat vergeten  :biggrin2:

Oww, ik moet  van mn hart n steen maken, en dat is moeilijk als t om de hondjes gaat :-\
Door Nadia
#1955241
Volhouden! Das het beste voor jou en je hondjes uiteindelijk! Al lijkt dat nu niet zo. Het is nu even heel moeilijk ja! Je kunt ook voor een tijd wat minder eten geven. Zodat ze idd meer honger krijgen. Hoeveel krijgen ze nu?
Gebruikersavatar
Door nova
#1955326
Mijn honden krijgen een kilo /hond/dag.
Gisterenavond hebben ze niks gehad, ik voel het even hard als mn honden  :cardR:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door