Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aad
#1953103
hoi,

mijn am staffordshire terrier heeft last overmatig haar verlies glimt wel en borstel mijn niet overmatig veel.
wat kan ik er aandoen.
Door nienk
#1953174
hoi!

sinds wanneer verliest ze zoveel haar? is er iets veranderd in haar omgeving/voedsel? hoe oud is ze? ontstaan er kale plekken?
Door aad
#1953360
hij barft .heeft geen kale plekken dun op zijn liezen en bij zijn neus,is vanaf ik de hond heb en hond is 8 maanden oud.
Door nienk
#1953366
ok, en wat versta je onder 'overmatig' haar verlies? is het heel veel meer in verhouding tot andere honden die je gehad hebt?
Door aad
#1953381
vind het wel overmatig,ruien doe je niet 8 maanden lang als ik de haren van de vloer gehaald heb kan ik gelijk weer opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1954004
die van mij hebben dat ook gehad , alleen was dat na het overstappen van brok naar vers
( alleen voor een hond die opgegroeit is met vers alleen raar)

krijgt ze meer vis of vis olie ?


tja de puppen vacht zal het niet meer zijn :-\
Door Lizzy
#1954030
aad schreef: hoi,

mijn am staffordshire terrier heeft last overmatig haar verlies glimt wel en borstel mijn niet overmatig veel.
wat kan ik er aandoen.

Hoe ziet je menu eruit?
Door Sietie
#1954041
te lage schildklierwaarde? (vanwege dun haar in de flanken)ik heb hier eentje die krijgt apis mellifica daarna is het verharen echt stukken minder geworden die verloor ook ontzettend veel haar.
Door Too
#1954087
Net als Lizzy : hoe ziet t menu er uit -diersoorten, percentages-

De vacht is natuurlijk niet te vergelijken met t haar van de pluisbal bij jullie , ik denk dat t meer te vergelijken is met
een dalmatenvacht... overal prikharen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1954092
aad schreef: vind het wel overmatig,ruien doe je niet 8 maanden lang als ik de haren van de vloer gehaald heb kan ik gelijk weer opnieuw beginnen.
Bij dat soort vachten niet geheel vreemd hoor. Heel veel honden kennen door hun leefomstandigheden sowieso geen echte ruiperiode meer in de zin van..4 weken verharen, nieuwe vacht erop, klaar. De kortharen die ik ken verharen het hele jaar door, op vers of brok, het zal wellicht iets verschil maken, maar er wordt verhaard.
Door arenda
#1954774
Ik ga dr ff meer vis(olie) ingooien. Das een goeie! Wat dat is wel een tekortje denk ik, eigenlijk omdat de rest (hond én katten) t nie vreet.....

Enne witte tegels....zwart haar...t valt natuurlijk wel reuze op. Zeker wanneer je wheatens gewend bent...
Door arenda
#1956041
Ehhh, als er eentje geen stress heeft is t Dyson  :biggrin2: Ik heb nog nooit zo n relaxte hond meegemaakt. Maar heb wel het idee dat ie ergens overgevoelig voor is. Hij heeft ook van die rare bultjes in zn liezen die af en toe echt opspelen. t Jeukt niet, maar t ziet er wel uit als n soort eczeem of wratjes. Maar last lijkt ie er niet van te hebben. Nou krijgt ie ook rode en pijnlijke voetjes wanneer ie veel door t gras (nat) heeft gelopen dus we zaten ook aan Puur Pollen te denken. t Is zo sneu dan weer he, zo n pup.
Door aad
#1956327
bedankt voor alle suggesties gaan zeker aan de gang met vis cq visolie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door