Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#1952996
Tijdens de vakantie zijn onze honden naar een opvang geweest waar ze op licht verteerbare brok hebben geleefd voor een week,
ik heb dit duidelijk onderschat gezien de problemen die we nu hebben hier.
De eerste twee dagen kwamen ze uitgehongerd over, de eerste dag hebben ze kip gehad en de tweede dag kip met runderstrot, gisteren weer kip met een kvvmix en een groentenmix van komkommer en spercibonen en tomaat.
Vandaag staat zalmkoppen op het menu maar ik vraag me af of ik dit wel geven kan of het beter nog even bij de kip moet houden.
Vanaf dat ze thuis zijn wordt er veel gal gebraakt, vooral de eerste 2 dagen was het bingo hier, geen kleine beetjes maar behoorlijk plassen met geel gal.
Het neemt nu wat af maar de magen zijn ( waren ) duidelijk van streek, normaal heb ik er 2 ( van de 4) die wel eens braken maar nu alle 4.
Ik dacht ze straks nog wat yoghurt te geven en vanavond dan weer hun dagelijkse maaltijd.

Heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan of wat ik kan doen om te zorgen dat de boel z.s.m. weer goed op de rit is ?
Door nienk
#1953032
zou even bij de opvang navragen of ze tijdens hun verblijf daar ook al last hadden van het spugen of andere klachten.

verder heb ik geen idee hoe snel de zuurgraad van een hondenmaag zich aanpast aan ander eten. wanneer een hond overgaat van brok naar rauw wordt het aangeraden een tijdje te wachten  met bot geven, wellicht is in die week brok hun buik 'vergeten' hoe die met barf om moet gaan? of hun buik is gewoon ontzettend van streek door het brok eten, ook weer omdat een barf-buik een hele andere zuurgraad heeft dan een brokken-buik.

hoe is de ontlasting? 

hmm toch, ze hebben alle 4 dezelfde klachten.. reageren ze normaal gesproken alle 4 hetzelfde op voer? want ok ze hebben alle 4 dezelfde brok gehad, maar toch raar dat ze dan alle 4 precies hetzelfde ziek zijn..

ik lees hier vaak over okugest gevenn als honden misselijk zijn/spugen, maar ik weet niet of dat in dit geval ook toe te passen is. wellicht vind je daar via de zoekfunctie meer over.

succes!
Door boris2009
#1953044
nienk bedankt voor je reactie, bij de herder kwam er net twee kippenbotjes uit bij de gal, dus misschien heb je wel gelijk over de zuurgraad. Volgens de pensionhouder was het allemaal prima gegaan.
Over de ontlasting, de eerste twee dagen enorme hopen en ze waren allemaal hetzelfde van kleur en substantie.
Vanacht ben ik eruit geweest met een en die had diaree, twee anderen hadden nu weer een hoop zoals ik van ze gewend ben en alleen van de herder heb ik verder nog niets gezien. Ze ruiken wel meer (scheten ).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door