Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paquita
#1953388
Mijn 11 jarige Duitse Herder barft sinds januari dit jaar. 2 maanden nu dus.
Sinds een week wil ze niet meer eten, althans geen botten en vers vlees (terwijl ze dit normaal verslond).
Sinds 2 dagen is ze benauwd. Haar ademhaling is ipv 15 à 30 keer per minuut gestegen naar de 60.
Qua voedsel zit ze nu even op een combi van Tinlo en Renske, omdat ze daar nog wél van eet, hoewel matig, Tinlo alleen wil ze niet eten.
Ik ben zojuist naar de dierenarts geweest.
De ph-waarde van haar urine was 8, alkalisch dus, terwijl er géén sprake is van een blaasontsteking of struviet.
Ze heeft verhoging en haar longen klinken niet goed.
Er lijkt dus sprake van een infectie.
Ze hoest overigens niet.
Ze krijgt nu AB en ik geef haar 2 x per dag 500 mg vit C en even géén groente meer.
Iemand nog advies?
Ze is buiten overigens gewoon tierig en probeerde net nog een struik aan flarden te scheuren...
Maar Barfen wil ze niet.....
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1953402
He bah, dat klinkt niet fijn.
Ik weet geen pasklare oplossing en probeer even met je mee te denken...

Wat is de diagnose? Is er ook bloed geprikt? Longfoto gemaakt?
M.a.w. waar krijgt zij een AB-kuur voor?
Sterkte met je hondje!
Door Paquita
#1953411
De diagnose is een longinfectie.
Er is nog geen bloed geprikt.
Als ze binnen 3 dagen niet is opgeknapt van de AB is wordt er een foto gemaakt.
Ik vind die PHwaarde van 8 van de urine zo raar.....komt misschien ook de infectie?
Dr neus is ook erg droog....komt misschien door de verhoging?
Ze had overigens wel een hele krachtige hartslag, zeker voor haar leeftijd...dus dat was mooi.
Door Paquita
#1953494
vanaalst schreef: zijn er longfoto's gemaakt?
Nee, even wachten of de AB aanslaat.
Maar het beest heeft nooit wat, en nu 2 keer binnen 2 maanden....
Eerst een heftige blaasontsteking (januari), en de reden dat ik ben gaan barfen, want ik wilde haar niet op brokken van 50 euro in de week.....en nu dit....
Dierenart is (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) overigens zeer enthousiast over Barf en dat mijn oude sokje nu rauw eet!!!!
Ze zag het ook gelijk aan de hond haar gebit, want dat is in twee maanden tijd enorm opgeknapt!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1953516
Dat ze nu geen BARF wil eten is niet zo'n probleem. Ze heeft de energie die dit kost denk ik momenteel nodig voor andere zaken.

Ik zou ook een foto laten maken, ik vind het allemaal niet fijn klinken.

Sterkte met de oude dame.
Door Paquita
#1953554
vanaalst schreef: welke ab heb je gekregen?
Synulox, waarschijnlijk een breedspectrum?
Overigens herinner ik me nu dat de dierenarts vroeg of 'ze blauw had gezien' op één van haar bindvliezen (lippen ogen ed.).
Dit was niet zo.
Ik heb net haar ademhaling opgenomen en die is inmiddels 'gezakt' van 60 x per minuut, naar 40 keer per minuut, nog te hoog, maar wel beter.
Ze heeft net wat gegeten (Tinloo, Renske, wat bouillon en wat gekookt kippenhart), maar niet veel.
Ik geef haar straks nog wat bouillon, wat extra vocht zal haar goed doen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1953559
dat had mijn hond ook gekregen, hou haar maar heel goed in de gaten!
zodra ze gaat spugen, erg hijgen kwijlen ed terug naar de da voor een foto!
beterschap met haar!
Door Paquita
#1953567
vanaalst schreef: hier hebben ze ook afgewacht....
Hier krijg ik het dus benauwd van!
Want als ik dit goed lees is het niet goed afgelopen?
Alleen, waren de symptomen vergelijkbaar?
De hond is buiten tierig en speels, binnen eet ze slecht en slaapt ze slecht, maar ze kijkt helder uit haar ogen, haar vacht is redelijk en ze is niet al te veel afgevallen (een halve kilo in 6 dagen tijd).
Ook is ze knuffelig als altijd en alert op alles wat er in de omgeving gebeurt.
Door Paquita
#1953574
vanaalst schreef: dat had mijn hond ook gekregen, hou haar maar heel goed in de gaten!
zodra ze gaat spugen, erg hijgen kwijlen ed terug naar de da voor een foto!
beterschap met haar!
Ik houd haar enorm in de gaten!
Het is mijn 3e herder en mijn fijnste hond ooit, don't worry!
Spugen, kwijlen doet ze niet, hijgen deed ze gisteren maar nu niet meer en zowieso ben ik dan gelijk naar de nachtarts!
Dank voor het meedenken iedereen, btw.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1953665
mijn hond had een verslikkingslongontsteking, van het ene op het andere moment werd ie ziek, loom, kwijlen, hijgen, braken, niet eten niet meer drinken en giga hoge koorts, de artsen vertikte het om verder te kijken kreeg ook een ab maar deed dus niks....met de dag werd ie slechter.....toen ze erachter kwamen dat ie een longontsteking had werd ie opgenomen in utrecht en lag op het ic in een zuurstoftank, voor 5 dagen lang, helaas mocht het allemaal niet meer baten...
daarom, hou haar in de gaten bij vererging of geen verbetering...foto maken!!
en niet enkel hoog maar heel de longen op de foto...
Door Paquita
#1955908
Ik ben zojuist van de dierenarts terug.
Gisteren ging het heel goed, ze at als een wolf en heeft lekker gespeeld, ook was haar ademhaling beter.
Vandaag ging ze bij het uitlaten op de stoep liggen en ze stond 'bol'.
Er zijn foto's gemaakt en er is sprake van een hemangiosarcoom aan het hart., een zeer agressieve vorm van kanker.
Ook is er al sprake van uitzaaingen en vocht in haar longen.
Morgen laat ik haar inslapen, ze heeft nu nog geen pijn.
Ik ben lichtelijk in shock geloof ik, vorige week had ik een kerngezonde hond en morgen heb ik mijn hond niet meer.
De dierenarts zei dat deze vorm van kanker zeer snel gaat en dat ik er gelijk bij was toen ze symptomen begon te vertonen, maar dat dit een uitzonderlijk agressieve vorm van kanker is.
Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen....ben in shock.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door