Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1953132
lightning schreef: Misschien hoort het hier niet maar wil jullie mening graag weten.

Bij Zooplus kan je dit kopen maar er staat dus van wat ik begrijp dat BARF en kvv als je dat je kat geeft niet compleet zou zijn en je dit er overheen zou kunnen strooien. Is dit weer zo iets onzinnigs of staat er wel wat waarheid in? Weet iemand dat?

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 45954#more
Nee hoor, dat staat er niet. Dit zou een premix zijn waarmee je een enkelvoudig rauw of gekookt stuk vlees van slager of supermarkt omtoverd tot een complete maaltijd. Een beetje je eigen supersimpele kvv maken dus :-X

BARF/kvv wordt aangehaald in de trand van...verlaag de drempel naar BARF, stop met moeiijk rekenen, strooi ons spulletje :biggrin2:


Dus....als je kvv of barf voert, is dit product overbodig, voer je enkel een lappie vlees, dan is dit product een must.


En hiermee verplaatst ik dit topic ook meteen naar de kattenhoeksel :)
Door lightning
#1953179
Ok sorry voor fout posten :). Wel vreemd dan want het zou niet over blikvoeding mogen maar dat is sowieso nooit compleet :biggrin2:. Nou de kittens van mij krijgen kvv maar ze blieven het in ene nietmeer vandaar mijn vraag of deze rommel wat zou zijn om iets anders wel compleet te maken?
Door Limpy
#1953195
Nee joh, gewoon verschillende merken en diersoorten gaan uitproberen, evt mengen met wat kattenmelk.

Net wat Angelique zegt: deze premix is voor als je langere periode alleen maar enkelvoudig vlees voert.
Door *Flip*
#1953391
wel weer jammer dat ze BARF vergelijken met rauw of ongebakken stukken vlees voeren en meer niet.
Duidelijk dat zij daar geen botten en organen bij vinden horen  :-\
als je zelf compleet voert, dan kan een overschot aan vitaminen meer kwaad dan goed, dus lekker de centen aan goed voer besteden ipv supplement :)

edit: quote vd site: "naast spiervlees kan ook hart (tot 15%), maag en niertjes (tot 5%) gevoerd worden. Daar Felinie Complete calcium, fosfor en vitamine A bevat, mogen er geen botten of lever gevoerd worden. "
Laatst gewijzigd door *Flip* op di 01 mar 2011, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door