Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1952939
ivm de artrosevorming in kiek dr knie ben ik op zoek naar het juiste middel om dat tegen te gaan..
ik lees veel over deze 2 middelen..
had een naam gekregen van meneer schoonhoven die kiek misschien zal gaan opereren ivm haar kniebanden..
hoewel ik daar zelf nog niet over uit ben.. ze loopt nu na een ruime week lijnrust weer op 4 poten..
ze ontziet  haar knie nog wel.. maar als ze met lijnrust weer "normaal" gaat lopen lijkt t me niet dat haar banden helemaal door zijn en is alleen een brace misschien wel voldoende..
maar goed.. de operatie staat voor 18 mei gepland.. dus we hebben nog bedenktijd..

alleen die supplementen zijn wél belangrijk..
cosequin kan ik goedkoop krijgen via iherb.. alleen is het nu  niet op voorraad..
nu zag ik ook ergens synoquin voorbij komen op bp.. en ik ben dat briefje van de arts kwijt.. dacht dat hij cosequin had gezegd maar volgens mij was t synoquin..
maakt niet uit.. in principe kom ik er zelf ook wel uit natuurlijk, wat t beste is..
alleen weet ik niet goed wat nu beter is?
syno of cose.. en wat is t verschil? beide wordt positief over gesproken op bp..
#1953002
Wow dat is zeker een verschil!!!  :o  :o
Ik vond dit al goedkoop aangezien mijn DA er 101 euro voor vraagt!!!  :nono2:

Hoeveel tabletten zitten er is de Consequin? En weet jij of de samenstelling hetzelfde is?
Op etiket staat per capsule: (ik heb die voor grote hond)

Glucosamine HCL 99%            475 mg
Chondroitine sulfaat 95%      350 mg
N-Acetyl D-glucosamine 99%    50mg
Vitamine C                                50 mg
Zinksulfaat monohydraat          30 mg

Misschien zit hierin het verschil?
#1953017
hier is de link..

http://www.iherb.com/Nutramax-Pet-Cosequin-DS-Chewable-Tablets-For-Dogs-of-All-Sizes-110-Scored-Chewable-Tablets/17409?at=0

de eerste drie zitten er gewoon in..
alleen de vit. C en de zinksulfaat kan ik niet vinden.. ook niet op de site van Nutramax..

http://www.iherb.com/Nutramax-Pet-Cosequin-DS-Chewable-Tablets-For-Dogs-of-All-Sizes-110-Scored-Chewable-Tablets/17409?at=0

maar ik met mijn lekenverstand zegt me dat die eerste 3 het belangrijkst zijn..
vit. C krijgt kiek zowiezo binnen en desnoods doe ik nog een schepje door haar voer want ik heb een hele kg vit. C staan in poedervorm.. :-X
#1953033
Het lijkt er wel heel erg op dat de Cosequin hetzelfde product is als Synoquin voor minder geld...???
Ik ben blij met jouw topic...  :)  :)

Tja, heeft een hond met arthrose vitamine C nodig?
En wat doet zinksulfaat precies?
'k Weet hier onvoldoende van.

Beide honden doen het wel erg goed op de Synoquin. Ze kunnen daardoor op halve dosering Previcox.
Voor de volgende keer ga ik toch eens de Cosequin bestellen.
Tenzij ik andere reacties/berichten/ervaringen lees...
Ik blijf het topic nog even volgen...

Groetjes,
Ineke
#1953101
natuurlijk.. :)

ik moet de hoofdarts mailen.. want misschien is zij t er wel helemaal niet mee eens..
nou eu.. daar hek geen boodschap an natuurlijk.. ik ben voor kiek haar knie niet bij haar in behandeling..
en daar heb ik een reden voor.. :P
maar goed..

ik ga maar even mailen dan..  :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door