Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cindy
#1951946
Hallo!! ff een beetje raad nodig hihi :P

Wij hebben onze chihuahua van 1 jr oud en 2,3 kg sinds twee weken overgezet op kvv van energique nr 4 ( wil later experimenteren met verschillende smaken en merken maar eerst laten wennen aan kvv vandaar nu ff alleen energique ) ze krijgt hier 50 gr van, waar ze wel eens een klein beetje van laat staan. Ik meng de kvv nu nog met een klein beetje ( 5 gr ) van ons vlees omdat ze de kvv alleen nog niet eet en verwarm de kvv wat.

Voorheen at ze met ons mee ( gebakken vlees ) toen had ze 1 x p dag ontlasting, en nu ik kvv geeft, heeft ze 2 a 3 x ontlasting...en ook nog best een grote boodschap...vorige week ergens echt een dikke drol;) ;)...stond er echt van te kijken wat er uit zo´n klein ukkie kon komen.

Is dit normaal omdat je overal leest dat kvv minder ontlasting geeft omdat de hond hier meer uithaalt....(minder afvalstoffen)
dadelijk haalde ze uit dat gebakken vlees meer ????
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1951953
zou de overgang kunnen zijn....
overigens zou ik stoppen met vlees te geven wat van jullie is en hoe verwarm je de kvv?
hier staat het zeker een uur of 2 buiten de koeling voor ze het krijgen, op kamertemp dus..
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1951962
Hier ook niet verwarmd maar op kamertemperatuur laten komen.
Misschien dat het mengen met jullie gebakken vlees toch zorgt voor de grotere hoeveelheid ontlasting? Krijgt ze er tussendoor ook nog andere dingen bij?
Hier 2 die KVV krijgen en ik zie echt een ontzetten groot verschil in met hun hoeveelheid ontlasting op brokken daarvoor! Is werkelijk geen vergelijk zoveel minder in aantal keren per dag en hoeveelheid per keer!  :thumbup:
Hier krijgen ze ook geen koekjesachtige dingen tussendoor alleen nog vleestraktaties zoals gedroogde dingen (pens, long enz) en kleine kipdelen.
Door cindy
#1951976
Nou dat beetje vlees is echt weing en alleen vd smaak... dit kreeg ze eerst alleen maar (ons vlees dus) en daar had ze maar 1xpdag ontlasting en nu met kvv veel meer. Daarom ook mijn vraag omdat ze met ons vlees minder afval ontlaste als met kvv terwijl ik op internet het omgekeerde lees

Ik verwarm de kvv 10 sec in de magnetron of schud er beetje warm water overheen. of leg het in zakje in kom warm water...ligt aan de situatie. onverwarmd eet ze het niet.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1952024
Oke dan ontdek ik ook niet iets wat nou de oorzaak zou kunnen zijn!
Kijk het even aan en probeer anders misschien nog een ander merk?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1952030
Zijn het wel mooi compacte stevige drolletjes?

In Energique nr 4 zit o.a. rijst en lam.
Lam is een vettere diersoort waardoor de ontlasting wat zachter en dus minder compact zou kunnen worden.
Rijst heeft een hond niet nodig, dus ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook voor meer afvalstoffen zorgt en daardoor dus voor iets meer ontlasting.

Ik zou eens een ander merk proberen, het kan goed zijn dat het dan minder wordt.
Door cindy
#1952404
ja het is wel steviger...ook droger...

Waar ik nu over twijfel is dat het bij gebakken vlees minder was en of veel ontlasting op een voersoort reden is om niet te geven ivm minder opname
kan het de overstap zijn dan...ze heeft ook wat afscheiding uit oogjes sochtends
Door K&D
#1952440
Prutoogjes kan komen door ontgifting. Haar darmen zijn met een schoonmaakbeurt bezig en prut in de oogjes kan daardoor komen. Met de zoekfunctie kom je wel meer info tegen.
Als het goed is, zou ze minder ontlasting moeten gaan produceren. Maar dat kan wel even duren. Wij hebben 5 weken een logé gehad die bij ons alleen maar vers kreeg. Na een week of 3 zag ik dat haar ontlasting was zoals ik het gewend ben van onze dames.
Door inni
#1952690
Toen Berre nog paardenvlees en krispies at poepte hij maar om de dag een heel klein beetje. Maar wat zit er aan spiervlees ook van afvalstoffen?
Op kvv is dat idd veel meer (2à3x per dag) maar hier is 't zo dat hij op momenten dat 't goed gaat toch weer veel minder poept dan wanneer het minder gaat Ik denk dat de darmen zich moeten aanpassen en in 't begin. 't Ene kvv is op dat vlak ook 't andere niet.
Laatst gewijzigd door inni op di 01 mar 2011, 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cindy
#1952887
ja alleen gebakken vlees en soms pasta rijst etc kaas ei tussendoor..omdat ze geen gronete at gaf ik haar druppels die vitamine aavulde...is dat slecht???? want toen at ze beter als nu
Door Alba
#1953003
Alba heeft op Carnibest 2 keer per dag een kleine hoeveelheid ontlasting, maar toen we ooit eens voor de afwisseling een pakje Duck kochten... phoe, alsof het een koe was! Echt 2 keer zoveel eruit als erin. Terwijl ik andere honden ken die op Duck keurige kleine drolletjes maken. Een ander merk proberen zou ook kunnen helpen.
Door bloemetje
#1953071
Nog even volhouden Cindy! Je doet dit nu 2 weken dat is nog vrij kort. Ga nog rustig een week zo door want ze eet nu goed. Ga daarna voorzichtig en heel langzaam het gebakken vlees afbouwen en blijf de KVV maar warm maken.
Je bent hartstikke goed bezig! Die vele ontlasting kan volgens mij wel komen doordat je het nog mengt of doordat ze nog aan het wennen is.

[quote="cindy"]
ja alleen gebakken vlees en soms pasta rijst etc kaas ei tussendoor..omdat ze geen gronete at gaf ik haar druppels die vitamine aavulde...is dat slecht???? want toen at ze beter als nu
[/quote]

Ik vind het persoonlijk geen wereldramp ( beter dan brokken..).. Maar echt ideaal lijkt het me niet. Omdat je vitamine bijgaf zal er niet direct een tekort ontstaan.. Maar een volwaardig hondenmenu is het natuurlijk niet. Bovendien vind ik het nog altijd te prefereren dat ze haar vitamientjes en mineraaltjes uit haar voer haalt en niet uit syntetische vitamine. Dan krijg je een soort kaaspizza met multivitamine effect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door