Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1951015
ik heb hier een jonge hond die nogal veel ziek is geweest
maagtorsie en derg. dus veel antibiotica gehad
toen een zware darminfectie die uiteindelijk een voedselallergie bleek te zijn
ze is ondertussen resistent aan antibioatica.
ze krijgt nu vers vleesvoeding waardoor de darmen nu een heel eind tot rust zijn gekomen
maar nu heeft ze doordat ze natuurlijk verzwakt was een streptococcen huidinfectie
antibiothica werkt dus niet
heb haar nu aan de Echinacea extra forte zitten en behandel ook de infectie uitwendig ermee
ze blijft dagelijks koort krijgen ongeveer 39,3 tot 39,6
wie heeft er nog ideeen en tips om deze hond weer gezond te krijgen
#1951049
jeetje, wat een verhaal!  Op het forum hoor ik vaak colloidaal zilver water langskomen als 'alles genezer', ik heb het gelukkig nooit nodig gehad.

Zelf ben ik ook resistent tegen bepaalde antibiotica, maar lang niet tegen allemaal. Komt de antibiotica voor streptococcen huidinfectie overeen met eerdere antibiotica?

Hoe lang voer je al vers? En wat voer je nu? Barf of KVV? Als je KVV voert, dan zonder toegevoegde granen/oliën ed?

Er vanuit gaande dat je DA de streptococcenhuidinfectie bevestigd heeft, zullen het geen ontgiftigingsverschijnselen zijn, maar als de hond zo gevoelig is zal ik zeker of zelf samenstellen of een KVV met enkel en alleen vlees, botten & orgaan.
Als je een KVV voert met bv kip, dan kan er in de kippennekken en kippenmaagjes nog resten graan zitten. Voor sommige honden is dat kleine beetje voldoende om huidproblemen te krijgen.

Heel erg veel sterkte met je hondje!
#1951456
Helaas, ik kan je een hand geven tot aan de elleboog. :-\ :-\
Hier ook een hond die resistent is tegen meerdere AB soorten bij huidontsteking.
En om het nog erger te maken,  de huidontsteking zat in de gehoorgang, dus shampoo en wassen is dan ook geen optie.
Mijn hond is tijdelijk aan de atopica geweest. :-\ :-\
1 week 1 caps/dag.
de week daarna 1 caps. per 2 dagen, en de week daarna ben ik op eigen initiatief gestopt.
mn DA was het hier niet helemaal mee eens  ::)

Overigens heeft mijn hond ook het eerste levensjaar kuur op kuur gehad.
Ze is 5x geopereerd na een vreselijke beet.
Ik schrijf het ontstaan van de huidproblemen  die ze nu heeft dan ook toe aan een beschadigd immuunsysteem door heel veel AB gebruik.

Ik kan alleen maar wensen en hopen dat jouw hond niet de ellende gaat krijgen die we hier hebben  :-\,

Zilverwater was  hier niet afdoende, is goed maar niet bij die zware infecties.

Welk voer geef je aan jouw hond?
Laatst gewijzigd door nova op ma 28 feb 2011, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1952177
nova schreef: Helaas, ik kan je een hand geven tot aan de elleboog. :-\ :-\
Hier ook een hond die resistent is tegen meerdere AB soorten bij huidontsteking.
En om het nog erger te maken,  de huidontsteking zat in de gehoorgang, dus shampoo en wassen is dan ook geen optie.
Er zijn nu ook dermiel oordruppels (met honing), misschien is dat een optie voor jouw hond?
#1952295
sava, jouw hond zal baat hebben bij een goede probiotica,  in combinatie met versvlees voeding , visolie en event. borage olie.
Ook zal je een ontgiftingskuurtje moeten geven, al zou ik niet niet alles tegelijk geven.
Ontgiften kun je met middelen als groene leem, drainage compositum,  of chlorella.
Wat betreft de  jaarlijkse inentingen  zou ik met deze hond eerder overwegen om titers te laten bepalen, en afhankelijk van de waardes  bekijken wat wel of niet nodig is aan inentingen.
#1953026
Mijn Aquillo is ook zo ziek geweest toen hij jong was. Puur rauw met bot en orgaan in de juiste verhoudingen. Probiotica om de darmen te helpen. Elke week verse zalm en absoluut geen rijst, graan of ander meelproduct geven. Ook met groenten uitkijken wat je voert. geen solanumsoorten (tomaat, paprika,komkommer,courgette) . Aquillo kan ook geen groentenmixen verdragen (wordt daar ziek van) maar groenten en fruit ongepureerd gaat goed bij hem. Dus wie weet heb je wat aan mijn tip. Sterkte en ik hoop dat je hond snel ontstekingsvrij is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door