Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mylow
#1951095
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op Barfplaats en zojuist is mijn account geactiveerd.

Ik heb een bullterrier pup van 8 maanden oud. Hij heeft een vreselijke start gehad met alleen maar diarree en overgeven. Na heel lang zoeken staat hij nu eindelijk op voer waar hij geen diarree van krijgt. HILLS RD. Het zijn brokken voor eigenlijk te dikke honden en er zitten veel vezels in. Hij doet het nu 3 maanden goed op dit voer!

Ik wil hem graag overzetten op vers vlees maar ik heb geen idee hoe ik alles moet samenstellen. Hij weegt 17 kilo.

Misschien dat jullie mij advies kunnen geven?

Alvast bedankt.
Jeanine en Mylow
Door Patj88
#1951120
Mylow schreef: Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op Barfplaats en zojuist is mijn account geactiveerd.

Ik heb een bullterrier pup van 8 maanden oud. Hij heeft een vreselijke start gehad met alleen maar diarree en overgeven. Na heel lang zoeken staat hij nu eindelijk op voer waar hij geen diarree van krijgt. HILLS RD. Het zijn brokken voor eigenlijk te dikke honden en er zitten veel vezels in. Hij doet het nu 3 maanden goed op dit voer!

Ik wil hem graag overzetten op vers vlees maar ik heb geen idee hoe ik alles moet samenstellen. Hij weegt 17 kilo.

Misschien dat jullie mij advies kunnen geven?

Alvast bedankt.
Jeanine en Mylow
Hallo welkom op BP.

Hier vind je veel informatie over zelf samenstellen http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html
Heeft je hond al ooit verse voeding gehad?
Wat zei je DA over de problemen?
De meer ervaren barfers hier helpen je wel verder ;)

Succes ermee!
Door spickenstef
#1951200
Mylow schreef: Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op Barfplaats en zojuist is mijn account geactiveerd.

Ik heb een bullterrier pup van 8 maanden oud. Hij heeft een vreselijke start gehad met alleen maar diarree en overgeven. Na heel lang zoeken staat hij nu eindelijk op voer waar hij geen diarree van krijgt. HILLS RD. Het zijn brokken voor eigenlijk te dikke honden en er zitten veel vezels in. Hij doet het nu 3 maanden goed op dit voer!

Ik wil hem graag overzetten op vers vlees maar ik heb geen idee hoe ik alles moet samenstellen. Hij weegt 17 kilo.

Misschien dat jullie mij advies kunnen geven?

Alvast bedankt.
Jeanine en Mylow
hoi Janine welkom hier

lees deze site  maar eens goed door . Als je vragen over de site of over versvoeren hebt dan stel ze maar ik voer al 4 jaar vers
Door Nynke
#1952211
Welkom op Barfplaats Jeanine  :) :) 

Alle belangrijke info vind je inderdaad in de link die Patj88 plaatste  :)
Door nienk
#1952237
hoi, welkom  hier! hartstikke goed dat je je pup over gaat zetten op vers! je zal hier op het forum een hoop informatie vinden, succes en veel plezier.
Door Esther Q
#1952391
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je je hond prima zo van de een op de andere dag over kunt zetten op een verse kvv (kant en klare vlees)voeding, of zelf samengestelde barf voeding. Maar in dit geval weet ik niet of ik dat zou doen. In jouw geval, omdat je hond het nu 3 maanden goed doet op wat hij nu krijgt, en hij daarvoor toch wel behoorlijke klachten had als ik het zo lees, zou ik het denk ik toch iets anders aanpakken. Ik zou eerst, naast zijn huidige voeding, voorzichtig eea uitproberen. Voer je bv twee maal per dag, dan zou ik een van de twee voedingen vervangen door wat kvv overgoten met een beetje gekookt water, of bv wat kipfilet heel kort in kokend water. En dan eerst eens zien of hij daar goed op reageert. Als hij daar goed op reageert zou ik een stapje verdergaan en een maaltijd vervangen door een beetje kvv, die je niet overgiet met kokend water, dus gewoon helemaal rauw, of wat kipfilet helemaal rauw. Als dat goed gaat kun je nog een stapje zetten en bv kippennekjes proberen, dat zijn vleesbotjes die makkelijk te verteren zijn en makkelijk te kauwen. Of weer kvv, als je liever dat voert ipv zelf samenstelt. En zo zou ik dat over een aantal dagen uitproberen. Gaat dat goed, dan zou ik de brokken verder achterwege laten en kvv voeren of een uitgekiend menu, wat je dan wel eerst moet maken en waarvoor je dan ook eerst de producten moet kopen. Dat is allemaal prima te doen hoor, maar het vergt wel wat lezen en het zoeken naar producten. Dus als je heel snel wilt beginnen kun je met kvv beginnen en dan evt. je later verdiepen in het zelf samenstellen.
Als je hond niet onmiddellijk goed reageert op wat je uitprobeert, zou ik het niet meteen opgeven. Het kan best even wennen zijn voor zijn hele gestel om om te gaan met de verse voeding, maar als hij op het een niet goed reageert zijn er vaak nog een heleboel andere mogelijkheden :)
Verder zou ik vanaf het begin probiotica geven, dat versterkt de darmflora.
Succes met lezen hier!
Door Kemi
#1952415
Welkom! :)
Goed dat je dit forum hebt gevonden, met alle info en hulp hier komt het vast goed.
Omdat ik zelf nog een beginnende Barfer ben kan ik je nog niet veel tips geven, maar in de bibliotheek vindt je heel veel nuttige info. En natuurlijk gewoon vragen als je het niet kunt vinden. Succes!!
Door Mylow
#1952695
Bedankt voor alle berichten!
Mylow heeft idd heel erg veel problemen gehad! We zijn zelfs in Utrecht geweest bij een internist maar ook deze wist ook niks te vertellen!
We denken dat hij gewoon erg gevoelige darmen heeft!
We hebben ook DUCK geprobeerd maar hier reageerde hij niet goed op! Alleen maar diarree!

Ik ga eens kijken voor KVV.

Mylow laat ook heel veel scheetjes en die zijn echt niet te harden! Ik denk dat dit ook door de brokken komt!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1952696
Welkom op BP!
Mylow schreef: Bedankt voor alle berichten!
Mylow heeft idd heel erg veel problemen gehad! We zijn zelfs in Utrecht geweest bij een internist maar ook deze wist ook niks te vertellen!
We denken dat hij gewoon erg gevoelige darmen heeft!
We hebben ook DUCK geprobeerd maar hier reageerde hij niet goed op! Alleen maar diarree!
Ik ga eens kijken voor KVV.

Mylow laat ook heel veel scheetjes en die zijn echt niet te harden! Ik denk dat dit ook door de brokken komt!

Groetjes!
In duck zitten volgens mij granen, ik zou een KVV zoeken die helemaal graan en rijst vrij is.
Door Mylow
#1952735
Ik heb eens zitten kijken bij verschillende KVV merken. Ik ben uitgekomen op
Tinlo Barfmenu Compleet 10kg.
€ 37,50
(Productnr:596)

Tinlo Barfmenu compleet bevat;
2kg Natuurlijk
2kg Kip
2kg Konijn
2kg Eend
2kg Makreel

Kan dit een goede start zijn?

Groetjes
Door Esther Q
#1952750
Dat kun je idd proberen. Als het daarmee niet lukt zou ik toch proberen zelf te gaan samenstellen. Dan pas heb je de ultieme controle en weet je precies wat je erin stopt en hoe dat er weer uitkomt. Bij geen enkele kvv kun je erachter komen als het mis gaat waardoor het misgaat. Bij zelf samenstellen kun je dat wel. Het kan bv de groentemix zijn in de kvv die tot een probleem leidt. Of de verhoudingen die bij jouw hond niet aanslaan. En blijkbaar heb jij een heel gevoelige hond. Maar ja, je kunt hier natuurlijk mee beginnen en eens zien hoe dat gaat. Lukt het niet, kun je altijd nog heel selectief en stapje voor stapje zelf gaan uitproberen welke vleessoorten, diersoorten en hoeveelheden werken en welke niet.
Door jara
#1953007
Welkom hier!!

Prima om bovengenoemde te gaan geven en proberen. Zorg wel dat je niet te snel switched van het een naar het ander mocht Mylow eerst weer wat dunnere ontlasting hebben...hij zal ook even moeten wennen aan de overgang misschien omdat zijn darmen zoals je aangeeft misschien wat extra gevoelig zijn.

Zelf samenstellen blijft natuurlijk beter omdat je precies weet wat erin gaat en je gemakkelijk je menu kunt aanpassen.
Genoeg info te vinden hier iig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door