Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door miauw
#1950953
Volgens mij drinkt ze te weinig of zelfs geen water, Gelukkig zie ik wel soms dat ze geplast heeft. Zal ze waarschijnlijk toch genoeg vocht uit het eten kunnen halen? Heb wel gelezen dat katten heel weinig water drinken en ze het tocht dus uit de voeding moeten halen. Daarom dat droogvoer oa om deze reden niet zo gezond is.

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
Mag een kat soyamelk ipv gewone melk? Dit laatste geef ik sowieso nooit. Maar misschien vindt ze het eerste wel lekker en is 't ook nog gezond? Natuurlijk geef ik soyamelk zonder toegevoegde suiker.
Door Limpy
#1950967
Je kat eet toch kvv of barf? Dan krijgt ze iig wel vocht binnen via eten ja.
Soyamelk is plantaardig, ik zou het niet aan mn katten geven (die drinken liever karnemelk af en toe voor de lekker)

Hier drinken ze ook maar weinig (en moeten ze water drinken van me)
Door Too
#1950981
Vers vlees bevat heel veel vocht, poes heeft dus veel minder reden om te drinken dan wanneer ze droge pruttel moet eten.
Ik zie de mijne ook bijna nooit drinken, waterbak wordt ook echt niet leeggedronken maar ze plassen mooie plasjes in de bak.

Bakje schoon water ois wel essentieel al drinken sommigen graag uit de vissenkom, bakje oud regenwater, druppende kraan etc.
een waterbol [hoe heet zo'n ding fontein?] stimuleert ook
Ik zou niet aan de gang gaan met [soja]melk oid [soja is ook geen kattenvoer :-\], alleen wanneer ze ziek zijn [en wat uitgedroogd] wil ik wel s een plonsje karnemelk of zout/kruidenvrije bouillon door t water doen om ze aan de gang te krijgen.
#1952117
Nee, lijkt me niet zorgelijk. Ik zie ze hier ook maar zelden drinken. Zelfs niet uit de stromende kraan, daar kijken ze alleen gebiologeerd naar.  :biggrin2:
Wel zorg ik dat er altijd zowel kraakvers water staat als water dat al een dagje ‘belegen’ is. Want soms drinken poeken dat liever dan vers water. Kwestie van om-en-om de drinkbakjes verversen.
Maar al met al zie ik ze eigenlijk bijna nooit uit die bakjes drinken. Ze gooien er wel hun speeltjes in om ze er dan weer uit te vissen. ::)
Ik maak me er geen zorgen over, want ik heb begrepen dat vers gevoerde katten vrijwel al hun vocht uit hun eten halen. In de kattenbakken vind ik elke dag flinke plassen, dus dat zit wel goed.
Ze krijgen voor het lekkere af en toe wat kattenmelk, of het vocht dat bovenop de yoghurt drijft – dat vinden ze jammie. En het dooiwater van diepvriesvis lusten ze meestal ook wel. :D
Door mirdj
#1952187
Zeker als je extra water door het eten doet drinken ze veel minder. Ik heb hier een cat-it drinkbol staan en die hoef ik maar 1x in de week opnieuw te vullen (1,5 l water) en vaak zit er dan nog wat water in.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door