Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattenbella
#1936228
Mijn Misty ligt bij de dierenarts met erg hoge nierwaardes.  694 cre en ureum niet te meten.

Als mijn katten eten carnibest met vers, vooral kip erbij. Brokken eten ze niet meer. Kat dit hiermee te maken hebben?

Misty is nog jong, ze is een jaar of zes. Een kat die familie van haar was is ook aan nierproblemen overleden.

Ik geloof nog steeds in het versvoeren, dat wel.

Hoe zit het met nierproblemen en versvoeren. Misschien staat hier al iets over, verwijs me dan maar naar die topic.

Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Door Too
#1936252
Och wat akelig!
Als je zegt dat er in de familie meer ernstige nierproblemen voorkomen dan vermoed ik dat aanleg/erfelijkheid wel een rol speelt, versvoeren is zeker voor nierpatienten heel erg goed.

Je kunt idd je eigen nierdieet samenstellen, da's t allermooiste maar Bandit heeft ook een kvv-nierdieet

Sterkte!
Door kattenbella
#1936377
Ik ben echt wanhopig, mijn meisje lijkt het niet te redden. Ik wil best op ander voer overgaan als zij en misschien andere katties het er goed op doen.

Het is een grote groep hier, meer dan 20 katten die ik carnibest en soms kip voer, misschien doe ik iets helemaal verkeerd.
Door Too
#1936392
ik denk niet dat iets verkeerd doet, echt niet
Carnibest met wat extraatjes is echt heel goed en gezond, daar hoef je niks aan te veranderen.
Nierdieet is alleen maar voor echte nierpatienten, t ontziet de nieren -voor gezonde katten is dit overigens niet geschikt=
Gezond eten is helaas geen garantie voor een lang en gezond leven ... erfelijkheid en dikke pech spelen ook een rol

Ik hoop zo dat je meisje hier doorheen komt en dat ze nog een hele tijd bij je mag blijven  :-*
Door Borke
#1936446
Nierproblemen komen helaas vaker voor bij katten, ik ga heel hard voor jouw Misty duimen dat ze het red.

Er is een speciaal kvv voor nierproblemen van Bandit.
Overigens heb ik hier vaker katten gehad met nierproblemen die Bandit aten en tegenwoordig BIBI, samen met Fortekor pilletjes van de DA.
Door MarjanR
#1936492
Hoi Bella, Ik heb ook Bandit geprobeerd hier. Voor Moos ;)
Nu wil Moos daar (nog) niets van weten, maar misschien lust Misty dat wel.
Het is toch zeker het proberen waard toch?

Er zijn ook redelijk wat supplementen te vinden om de niertjes te "helpen".
Uremyl en Ipikatine zijn zulke voorbeelden.
Wellicht dat die combi aanslaat bij Misty (arme meid :( )

Ik als nieuweling op versvoeren begrijp heel goed dat je wat onzeker bent mbt de voeding die je geeft.
Maar zoals gezegd aanleg kan een factor zijn hier.
Overigens, de waardes in het bloed zijn ongeveer 10% hoger bij katten die versvoer eten mbt katten die brokken en blikvoer eten (Tannetje Koning heeft hier een onderzoek naar gedaan)

Sterkte
Door kattenbella
#1951143
Het is alweer even geleden dat ik hier over Misty heb verteld.
Haar waardes waren torenhoog. 605 cre na spoelen en de urea was niet te meten. Ik ging naar de dierenarts om haar in te laten slapen. Minousch had ik ook mee om haar nieren te laten tesen.

terwijl Minousch getest werd heb ik bij Misy gezeten. Ze leefde helemaal op toen ik bij haar zat, gaf kopjes en spinde als een gek.
Ik besloot haar weer mee te nemen naar huis. Ze zat in een behoorlijk drukke omgeving bij de dierenarts. Ik had de indruk dat ze wel wilde eten, maar afgeleid werd door de drukte.

Thuis zit ze in de bench en al vrij snel begon ze weer goed te eten. Ik geef haar KD blikvoer, brokken heb ik hier niet meer. Ze krijgt er een half benekorpilletje door.
Vandaag wilde ze haar KD niet en toen ik haar uit de bench liet schoot ze op de carnibest af. Dat is niet goed voor haar en ze heeft ook niet zoveel gehad.
Ik wil bandit nierdieet voor haar bestellen, ook voor Minousch en andere oudere katten. Ze zijn hier al helemaal gewend aan kvv

Het gaat verrassend goed met Misty, in ieder geval heeft ze er nu al twee weken bij waar ze zich volgens mij ook goed bij voelt.

Weten jullie adressen waar ik Bandit kan bestellen? Verkooppunten zijn er hier in de omgeving van Groningen volgens mij niet.
Ik ben ook op zoek op het internet.
Door kattenbella
#1951422
Haar nierwaardes waren erg hoog. Misschien kan ik cb met medicijnen geven, is altijd beter dan niets.
Ik geef liever iets wat aangepast is voor haar nierprobleem.

Bedankt voor de tips, ik kan gaan bestellen.
Door Mevroi Kruim
#1951761
Er zijn kvv's voor diabetespatienten die ook geschikt zijn voor nierpatienten. Geen koolhydraten is erg belangrijk, een hele goede kwaliteit eiwit (vlees dus) en een laag fosforgehalte. Dat laatste betekent geen rood vlees maar wel 'wit' vlees, van gevogelte.
Door kattenbella
#1952254
Ik heb wel de diabetesvariant van CB, verder het ik de eko vleesmix van CB. Ik wil haar dit best voeren als het echt geen kwaad kan. Straks geef ik haar wat met Benekor erdoor. Niets eten is ook niet de bedoeling.
Ik zal bij Lupa kijken voor de Bandit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door