Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Oesje72
#1950402
Hallo allemaal,

Door al het lezen hier  (en geloof me, ik heb VEEL gelezen) ben ik even de draad kwijt.  :D
Mijn hond; Weimaraner reu van bijna 2 jaar weegt 39 kilo en ziet er prima uit. Moet zeker niet slanker worden.
Hij staat nu 2 wkn op CB natuur en doet het echt prima, zijn vacht glanst als nooit te voren, hij verhaart minder, laat geen vieze scheten
meer  :biggrin2: en laat het eten zich lekker smaken. Alles positief dus.

Ik heb gelezen dat het belangrijk is om de KVV's met elkaar af te wisselen en het wordt ook redelijk prijzig om alleen maar CB te voeren omdat hij 1 kilo per dag eet. Ik ben dus verder gaan zoeken en kwam de site van Lupa tegen. Veel verschillende dingen kan je daar halen en daar hou ik wel van!  ;)
Ik heb geprobeerd om een menu samen te stellen en ik zou het erg fijn vinden als jullie er met al jullie ervaring "even" naar willen kijken/verbeteren.
Ik heb een menu van 3 wkn en in die 3 wkn zou ik dan 8 verschillende diersoorten voeren, dus ik denk dat dat genoeg is. Hierbij heb ik ook 1 keer per week vis.
Week 1
maandag         CB natuur
dinsdag         Kiezebrink eendenmix
woensdag Kiezebrink Konijnmix
donderdag Lupa vlees compleet
vrijdag         CB natuur
zaterdag         Lupa vis compleet
zondag         Lupa vlees compleet

Week 2
maandag         CB natuur
dinsdag         Shaweca Petfood Mixture Kip
Woensdag Lupa vlees compleet
Donderdag Lupa paard compleet glutenvrij
vrijdag         Kiezebrink Fazantenmix
zaterdag         Shaweca Petfood Mixture Zalmmix
zondag         Lupa vlees compleet

Week3
maandag         CB natuur
dinsdag         Kiezebrink Hazenmix
Woensdag Kiezebrink Kippenmix
Donderdag Lupa vlees compleet
vrijdag         Lupa vis compleet
zaterdag         CB natuur
zondag         Lupa lam compleet

Verder wil ik er ook nog kippennekken/eendennekken bij gaan geven, (en later ook wat andere kleine barf-dingen) maar weet nog niet zo goed hoe en op welke dag. Moet ik dan minder KVV/mix geven die dag of geef je het echt als extra?

Alle verbeteringen/aanvullingen/waarschuwingen zijn welkom.  ::)

Er komen vast nog wel meer vragen bij mij los, maar die zijn dan voor later.  :-[
Groetjes Oesje
Door nienk
#1950433
de kiezebrink mixen zijn volgens mij niet allemaal kompleet, dus daar moet je even op letten, hoe die percentage's zijn, hoe de hond het daarop doet en of je er wellicht wat spiervlees bij moet geven.

Je kan een nekje als extraatje geven ja, en dan een beetje van zijn dagportie afhalen als je het vaker gaat geven. Hangt ook af van hoe je hond het verteert, gaat hij er moeilijk van poepen kan je er wat anders bij geven.
Door charmed
#1950442
Ik zou geen 2 dagen mixen van Kiezebrink achter elkaar geven, dan liever een mix en een spiervlees soort van kiezenbrink, anders krijgen ze te veel orgaan, en te veel bot. (vind ik) Ik geef 1 dag een mix en de andere dag spiervlees van kiezenbrink. Daar heb ik een compleet menu van. Ik heb er dan zelfs nog 1 bij die haast niet van haar ontlasting af kan komen, dus die krijgt van mij een mix aangemengd met wat spiervlees van K.
Door Lil
#1950467
Charmed, ik kan me voorstellen dat een van jou moeite met de ontlasting heeft. Hier gaat er om die reden altijd spiervlees bij de kiezenbrinkmix, alleen bij fazant hoef ik dat niet te doen.
Door Oesje72
#1950607
Super dat jullie zo snel reageren. :)

Ik moet dus meer spiervlees bij de Kiezebrink mixen gaan geven; nu heb ik even gezocht op "spiervlees" want ik wist niet zo goed wat hiermee bedoeld werd.  :-\
Ik kan dus snijlingen bestellen (nu toevallig bij Lupa in de aanbieding; paardensnijling 10 kilo voor €25, is dat duur?)
Kan dat dan weer van elk dier? Ik neem aan dat ik dan zelf naar mijn hond moet kijken op welk percentage hij het goed gaat doen, maar hebben jullie een klein beetje een richtlijn?
Hebben jullie nog meer voorbeelden wat spiervlees is? (dan weet ik dat ik het echt goed doe...)
@Charmed; wat zijn dan de spiervlees soorten van kiezebrink? Geef jij dan elke dag kiezebrink mixen/spiervlees soorten?

Verder heb ik ongeveer 4 complete KVV's per week, dit is goed, toch? (CB natuur; Lupa vlees compleet; Lupa paard compleet ; Lupa lam compleet; Lupa vis compleet)

Groetjes!
Door Oesje72
#1950689
[quote="nienk"]
Als de Lupa mixen echt zo compleet zijn als ze zeggen, dan lijkt me dat prima.

Je weet  natuurlijk nooit wat er in de mixen precies zit, maar heb je nare ervaringen met de Lupa compleetversies? Want dan wil ik dat graag horen hoor.

Spiervlees is al het 'gewone' vlees van een dier, zonder bot en orgaan.
[/quote]
Ik ben even naar de site van Lupa gegaan en heb daar gezocht naar spiervlees. Ik kwam dus uit bij de link naar Barf-producten en als ik het dus goed begrijp dan kan ik onderstaande vlees soorten als spiervlees geven?

Runderkopvlees
Rundvlees snippers
Konijnen/hazenvlees
Kippen/kalkoenendijen
Kippenfile
Kippenvlees
Geiten/lamsvlees
Eendenvlees (lobsnit)
Paardenschoudervlees
Paardenvleessnippers
Diverse grofgemalen visfilet
Zalmsnijling

Of snap ik het nu nog steeds niet?  ;D
Door nienk
#1950737
dat lijkt me een mooi rijtje!

ik heb zelf nog nooit iets van Lupa gevoerd, dus geen ervaring. maar er staat op de site voor zover ik kan vinden niet gespecificeerd wat de percentage's zijn van hun complete kvv's. dat zal allicht goed zitten hoor, maar voor de zekerheid zou ik er even naar informeren wat er precies in welke percentage's in zit. je bent nu zo bewust bezig met je menu (dat is hartstikke goed!), dan lijkt het mij fijn om dat ook af te maken.
Door Oesje72
#1950768
Ik zal het idd eens navragen bij ze.
Ik wil het idd zo goed mogelijk doen, nu gaat daar heel erg veel vrije tijd in zitten (wat ik niet erg vind) om alles uit te zoeken maar ik ga ervan uit dat het steeds makkelijker wordt.  ???  ;D

Blij dat ik het stukje spiervlees iig snap nu.  ::)

Nu nog even proberen om een foto als handtekening te plaatsen zodat jullie mijn mooie man :dog: ook kunnen bewonderen.
Door nienk
#1950803
Ben inderdaad benieuwd!

Ik ben ook nog redelijk nu in het hele barf/kvv menu gebeuren, maar als je veel hier mee leest dan kom je een heel eind er zijn er altijd wel mensen die je kunnen helpen als je het even niet meer weet.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1951286
Dat is wel een heel luxe kvv-menu!! Zal je hondje van smullen!

Nu komt het allemaal niet zo nauw als je overwegend compleet voert (dat doe je).
Dus is het ook gewoon kijken hoe je hond op die kiezebrink mixen reageert.
De verhoudingen daarin zijn niet eens zo gek, maar van sommige kunnen honden idd wat harde ontlasting krijgen.
Op de site van Kiezebrink kun je de verhoudingen vinden van de mixen: http://www.kiezebrink.eu/index.php?pid=1
En dan naar diepvries ---> productinformatie en daar kun je alle info vinden.

Als wat barfdingetjes wil toevoegen kun je die dag dat gewicht gewoon van de kvv afhalen.
Of als je hond het kan hebben qua gewicht kun je het er natuurlijk ook gewoon bijgeven.
Andere optie is gewoon een dag vervangen door barfdingetjes.
Houd er dan wel rekening mee dat je vleesbot combineert met spiervlees en/of orgaan, vanwege de ontlasting.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je geheel gaat barfen  :biggrin2:
Door charmed
#1951320
[quote="Lil"]
Charmed, ik kan me voorstellen dat een van jou moeite met de ontlasting heeft. Hier gaat er om die reden altijd spiervlees bij de kiezenbrinkmix, alleen bij fazant hoef ik dat niet te doen.
[/quote]Ook bij fazant heeft ze hele harde ontlasting, dus daar doe ik nu ook spiervlees bij. De anderen krijgen geen spiervlees erbij, die ontlasting is gewoon goed. Niet te hard :)
Door Oesje72
#1951701
[quote="May Linn"]
Dat is wel een heel luxe kvv-menu!! Zal je hondje van smullen!
Dat hopen we dan maar want daar doen we het allemaal voor, toch?!

Nu komt het allemaal niet zo nauw als je overwegend compleet voert (dat doe je).
Dus is het ook gewoon kijken hoe je hond op die kiezebrink mixen reageert.
De verhoudingen daarin zijn niet eens zo gek, maar van sommige kunnen honden idd wat harde ontlasting krijgen.
Op de site van Kiezebrink kun je de verhoudingen vinden van de mixen: http://www.kiezebrink.eu/index.php?pid=1
En dan naar diepvries ---> productinformatie en daar kun je alle info vinden.
Ik zal de site eens goed bestuderen en alle informatie uitprinten, dan heb ik het bij de hand. (vind ik toch wat overzichtelijker!)

Als wat barfdingetjes wil toevoegen kun je die dag dat gewicht gewoon van de kvv afhalen.
Of als je hond het kan hebben qua gewicht kun je het er natuurlijk ook gewoon bijgeven.
Andere optie is gewoon een dag vervangen door barfdingetjes.
Houd er dan wel rekening mee dat je vleesbot combineert met spiervlees en/of orgaan, vanwege de ontlasting.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je geheel gaat barfen  :biggrin2:
Ikke ook!  ;)
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door