Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1951644
Bubba doet het SUPER op het eend  :biggrin2: :biggrin2:
Ik geef sinds een week er nu haas bij en wil dat voorlopig nog even aan kijken.
Daarna wil ik nog 1 diersoort toevoegen, ik vind 3 diersoorten voorlopig wel even genoeg dan (zodra het ene lange tijd heel goed gaat probeer ik wel eens een keer eentje toe te voegen, maar dat zit voorlopig niet in de planning).
Maar nu mijn vraag, Bubba is snel mager en een droge huid, ik wil dus het liefst geen mager bij voeren.
Eend is al een vet diersoort, haas is mager, graag wil ik er iets wat tussen in zit of vet is.

Wat ik absoluut niet kan / ga geven is: paard, rund, lam, geit, hert en kip.
Wel: kleine vette diersoorten

Wie weet wat ik straks als diersoort er bij kan geven?

--------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:

Konijn waar valt dat onder?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 28 feb 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1951653
Of het een mager of vet diersoort is (maar ik google wel even  :P )

Nee sorry, vergeten bij te zeggen, vis is voor nu ook een no no.
Maar dat is wel iets als ik weet dat wanneer hij na een hele lange tijd het op 3 diersoorten goed doet bij wil gaan voeren.
#1951668
nienk schreef: konijn is ènorm mager! Reus is daar echt veel op afgevallen en krijg dat er nu met moeite weer aan.

geen vis ook.

wat dacht je van hert?
Sorry ook geen hert  :-X
Ik wil helemaal geen grazers geven.
Dus alleen kleine diersoorten.

Isebel, ik heb het opgezocht maar parelhoen is mager helaas.
Door nienk
#1951676
ok, geen grazers, geen vis..

ehm dan haas konijn eend, parelhoen e.d gevogelte, en misschien wat exotische dingen? kangaroo?

er zit heus wel vet aan konijn ja, maar het is wel echt heel mager hoor!
#1951677
Lonaa schreef: Aan konijn zit wel vet hoor. :)

Ja de niertjes zijn sowieso vet, dus daar dacht ik ook aan.
En hij krijgt geen nier in het menu op dit moment, dus zal wel handig zijn.
Als ik nu alleen bot en orgaan doe ben ik al een stuk verder.
#1951679
nienk schreef: ok, geen grazers, geen vis..

ehm dan haas konijn eend, parelhoen e.d gevogelte, en misschien wat exotische dingen? kangaroo?

er zit heus wel vet aan konijn ja, maar het is wel echt heel mager hoor!
Haas en eend krijgt hij dus al.
Parelhoen is mager dus liever niet, kangaroo zat ik ook aan te denken (maar is dat ook niet een grazer?)
Door Lonaa
#1951684
kangoeroe kan je eignelijk alleen spiervlees van krijgen.

Konijn is makkelijk verkrijgbaar (hartjes, niertjes, lever, karkas, koppen, spiervlees)

En aan de niertjes zit idd. vet, maar in de karkassen vaak ook nog, en aan mijn spiervlees ook. :)
#1951699
Lonaa schreef: kangoeroe kan je eignelijk alleen spiervlees van krijgen.

Konijn is makkelijk verkrijgbaar (hartjes, niertjes, lever, karkas, koppen, spiervlees)

En aan de niertjes zit idd. vet, maar in de karkassen vaak ook nog, en aan mijn spiervlees ook. :)
Ik denk ook dat het konijn gaat worden.
Dan kan hij ook gewoon konijnenoortjes blijven knagen  :biggrin2:
Door nienk
#1951702
struisvogel?

dat er vet aan zit zegt niet zoveel over hoe vet of mager het vlees daadwerkelijk is als je het voert!

kangaroo's grazen ook ja, denk ik. maar eten die niet hele andere dingen dan de wat gebruikelijkere grazers?
Door Lonaa
#1951734
nienk schreef: struisvogel?

dat er vet aan zit zegt niet zoveel over hoe vet of mager het vlees daadwerkelijk is als je het voert!

kangaroo's grazen ook ja, denk ik. maar eten die niet hele andere dingen dan de wat gebruikelijkere grazers?

Maar ik heb niet de ervaring dat ze hier van konijn afvallen, juist niet. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door