Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1951542
Hallo,

Het zal weer wel een vraag zijn, met een voor de hand liggend antwoord: Hoe voer je een eitje?????
Volledig rauw, met/zonder schaal, of toch gekookt (hard/zacht) / lichtjes/ goed gebakken??
Heb zelf kippen, dus de eitjes zijn kakelvers!!
#1951550
Aan je honden gewoon rauw, eventueel in de schaal, moeten ze zelf even uitvissen hoe ze bij de inhoud komen, maar als ze dat eenmaal weten, is het eersteklas entertainment.

Aan katten: rauw en zonder schaal, eventueel met bontjas nog aan (eendagskuiken)

Aan jezelf: rauw, gekookt, gehusseld, gespiegeld, en cocotte, omeletje, etc.  ;D

Maar onthoud: eieren aan je dieren gewoon rauw voeren!
#1951557
hier krijgen ze het gewoon rauw :)
Bij ons oudje met de schaal gebroken, dan eet ze alles op, anders loopt ze de hele tijd rond met der ei tot ze het per ongeluk laat vallen, want het zelf stuk maken doet ze niet ;)
Bij de anderen leg ik het heel in de kom. Ze rammelen er hard genoeg mee om het stuk te krijgen ;)
Ik geef wel zelden eitjes.
Vroeger kregen ze dit elke week met hun groentenmix en kefir, maar nu is dat mss 1x per maand of zo sinds ik geen groentenmix meer geef. (ze krijgen nog wel groentjes, maar ik tel ze niet mee in het menu, aangezien het de ene week wel de andere week niet is...)
#1951564
Sorry, dat het verkeerd "gepost" was, maar heb haast, moet ten laatste om 10u weg zijn! (Had ook niet direct een idee, waar het juist thuishoorde!  :shy: )
Iedereen bedankt voor de snelle reacties, dan kan ik ze als ik straks terug ben eens een extraatje geven  ;)  ;)
#1951714
nienk schreef: nou als ik Reus een ei in zijn bak geef, dan kan ik daarna de hele kamer dweilen.. Dingen knagen doe je namelijk niet op 1 plek. nee, daar ga je mee lopen, rennen, dollen & klieren. vandaar dat ik ze buiten geef..
Zo gaat dat hier ook , alles dus in het openluchtrestaurant
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door