Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door El budha
#1951391
Hi allemaal,

Sinds een week of 4 staan mijn katten op kvv. Dit ging in het begin geweldig, ze aten alle 4 met plezier hun kvv op. Alleen sinds afgelopen week eten 2 van mijn katers niet meer goed en wat ze binnen krijgen komt er weer via de verkeerde kant uit.
Morgen ga ik een ander merk kvv proberen, maar hebben jullie nog tips waar het nog meer aan kan liggen.

Alvast bedankt.

Groeten Nicole
Door mirdj
#1951430
Welk merk geef je ze nu? Hier reageerde er eentje heel slecht op Carnibest. Sinds ik ben overgestapt op Haaksbarf en nu mijn eigen mixen heeft hij nergens last meer van.
Door El budha
#1951452
ze krijgen hier nu lotgering.
Ik heb het wel eens eerder gehad met dezelfde katten. Ze kregen toen als extratje eendagskuikentjes in het begin ging dat prima maar na een paar keer eten was het weer een drama.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1951567
Ik zou eens een ander merkje kvv proberen. En zorgen dat ze nergens brok naar binnen weten te happen. Er zijn meer katten die van de combinatie kvv en brok over hun nek gaan; brok heeft immers een meer basisch maagmilieu nodig om te verteren en kvv juist zuurder; dat kan botsen.
Door El budha
#1951693
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb ze net een portie kvv (lotgering) gegeven maar de meesten laten het staan.
De kippennekken voor de hond willen ze wel heel graag eten. Misschien toch ook maar gaan barfen met de poezenkindjes, ben alleen zo bang dat ze dat er ook weer uit gooien. Straks toch maar even CB voor de poezen halen.
Kan het misschien zo zijn dat hun darmflora erg last heeft van al dat rauw? Ze hebben hiervoor op brok gestaan met af en toe een dagje kvv en soms eendagskuikens.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1951840
Nee, verstoorde darmflora uit zich in diarree en mogelijk buikpijn, niet in kotsen over het algemeen. En rauw geeft een betere darmflora en binnenkant.
Katten kotsen nu eenmaal snel. Te snel gegeten, eten minder smakelijk of van vermindere kwaliteit, teveel haren in de maag (haarbalvorming) etc. Ik heb wel eens de ingredientenlijst gezien van Lotgering en ik vind het geen geweldig spul. Ik denk dat een ander merk kvv of idd zelf samen stellen al veel zal schelen.
Door fem fatale
#1951861
Mijn Plien krijgt bijna nooit KVV omdat zij zich overeet, en dan kotst ze het weer uit. Als je nu grote porties geeft kun je nog proberen om wat vaker op een dag kleine porties te geven.
Maar ik heb helemaal geen ervaring met Lotgering, dus ik zou wat Koekje zegt ook doen.
Door El budha
#1952360
;D de poezen hebben hun cb, kippennekken en runderspiervlees binnen gehouden.
Ze hebben vandaag weer voor het eerst met veel plezier gegeten vooral het runderspiervlees en de kippennekken hebben weer heerlijk wat gegrom opgeleverd.
Langzaam de poezen maar laten wennen aan barfen en dan de overstap maken.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door