Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nienk
#1950813
Nu Reus zijn dieet wat begint uit te breiden, ben ik toch wel benieuwd of het allemaal een beetje klopt wat ik hem geef. Dus voor de zekerheid, zie hier zijn 'menu'.

Hij krijgt nu:

Konijn & Eend (tinlo barfmenu)
Hert (Naturis)
Zalm (Kiezebrink mix)

ongeveer om de dag vervang ik 1 maaltijd door een eendenkop/nek/vleugel of stuk konijn.

Praktisch voor het baasje is 3 maaltijden achterelkaar dezelfde diersoort geven, maar is dat ook zo fijn voor de buik van Reus? Hij poept wisselend, maar wel altijd mooi stevig. soms (als hij dus een bot maaltijd heeft gehad) zijn het wat mijn vader noemt 'projectiel schiet keutels' , maar meestal gewoon drolletjes. Eerste keer dat hij zalm had gehad was het wel erg dun, maar nu is dat al weer beter.

Verder geef ik hem af en toe wat (half) rauwe groente, ongepureerd. Als beloning hapjes krijgt hij van de diersoorten die hij nu mag allerhande gedroogde dingetjes en dan nog honing voor de druppels.

roept u maar!
Door nienk
#1950859
das een goed idee, ik heb al 3 pakketjes vleugel + zalm gemaakt, zal goed opletten hoe of hij dan poept.
Door Patj88
#1950891
welke groenten geef je nienke?
Ongepureerd ? en dat gaat goed in die alaska zitten groenten maar die komen er zo uit bij jasco toch de wortel zie je duidelijk in de ontlasting zitten :)
De groenten zijn wel ontsloten ik dacht dat dit gedaan wordt om ze beter verteerbar te maken wat ze juist met ontsloten bedoelen weet ik niet.
Bij teveel bot heeft jasco ook kleine keutels die wit zijn.
Je bent al mooi op weg he met combinatie kvv & barf ik wou dat ik ook zo ver was.:)

Groetjes Peter
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door