Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1950715
Mijn hond is 8. Hij heeft een aantal coctailentingen gehad. Is van klein/middelmatig groot ras en ik hoop dat ie 17 wordt of nog ouder..

Nu denk ik erover alleen weil te laten enten. Doen jullie dit ook? Ik las bij whgdierenartsen dat er waarschijnlijk na enkele coctailentingen voldoende immuniteit is opgebouwd. Tegelijkertijd wil ik geen dodelijke hondenziekte op mijn geweten hebben maar dat overenten...

Slecht dat je dit allemaal zelf moet uitzoeken...
#1950759
Wanneer is hij voor het laatst gevaccineerd en met wat? Je moet er sowieso vanuit gaan dat de Distemper (= hondenziekte) Parvo en HCC (=besmettelijke leverziekte) 3 jaar bescherming bieden. En waarschijnlijker is zelfs 5 jaar of 7 jaar of langer. Maar daar is nog geen onderzoek naar gedaan. Niet genoeg althans door vaccinatie-makers om langere immuniteit op het vaccin te mogen zetten.
#1950786
Tja, zelf uitzoeken en ook nog zelf beslissen over wat te doen. :-\  Ik ga dan ook geen advies geven, ik kan alleen vertellen hoe wij het hier doen. :)

Onze oudste...nu 14, is tot haar 6de jaarlijks gevaccineerd met de hele reutel (DHPPi+Lepto+Rabies). Daarna heeft ze niets meer gehad. De tussenliggenden zijn omwille van verplichtingen van activiteiten of grenspassage wel af en toe gevaccineerd en daarna niets meer. Globaal gezegd hebben die vanaf hun 4de niets meer gehad en die zijn nu 8 en 10 jaar. Mijn jongste, nu 4, zal misschien nog 1x rabies krijgen en anders niets meer. Ze heeft dan als laatste een DHP en Lepto en Rabies (wel verpreid) in 2008 gehad. Kennelhoest geven we hier nooit.

Zowel aan vaccineren als aan niet-vaccineren zitten risico's verbonden en jij mag als eigenaar zelf bepalen welk risico je wil nemen. Ondertussen heb ik genoeg gezien en gelezen om voor mijn honden de risico's van niet-vaccineren te aanvaarden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door