Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Leonike
#1948517
Yara heeft van de week voor het eerst een flink stuk (500 gram) lampspens gegeten.
Ze heeft er eerst met veel moeite heel voorzichtig wat stukken afgescheurd en deze opgegeten.
Toen mevrouw op de heflt was, vond ze dat de rest wel in 1 keer naar binnen geschoven kon worden.
Wat ze vervolgens ook deed.
Ze heeft er verder geen last van gehad, en ook de dagen erna niet, maar het lijkt me niet heel gezond.

Weet iemand of dit kwaad kan?
Door henneke
#1948521
dan heeft ze het nog netjes gedaan hoor , hier scheuren ze niks ze schuiven een stuk van 5 ons zo naar binnen  ;) als het stuk niet goed valt dan braken ze het weer uit om het vervolgens weer op te eten niks aan de hand dus  :)
Door Lizzy
#1948523
Nee, het kan geen kwaad. Ze verteren het prima en als het weg is (door de slokdarm heen is) is het weg. Soms kan het echter wel in de keel blijven hangen en moet het weer uitgebraakt worden. En ik heb 1 van mijn honden daar ooit een keer bij moeten helpen. En daarom snijd ik het in stukken van 10 a 15 cm.
Door nienk
#1949115
Honden hebben tot veel dieper controle over de spiertjes rond hun slokdarm, dus mochten ze halverwege het doorslikken er achter komen dat het toch iets te groot was, dan kunnen ze dat weer omhoog werken. Dat gaat dus wel goed, zou ik zeggen.

voor je eigen gemoedsrust, er is altijd een kleine kans dat je je hond een keer moet helpen, zoek even op hoe je de Heimlich greep bij je hond toe past. Reus verslikt zich wel een enkele keer wel eens in een te grote hap, maar dat heeft hij tot nu toe altijd zelf op kunnen lossen.
Door TMG1961
#1949604
Pixie heeft afgelopen woensdag pens van SW gehad, woog ongeveer een 800 gram. Heb hem in 2 stukken geknipt. Ene stuk kauwde ze even kort 3 keer kop en dat werd daarna in 1 stuk afgeslikt. Tweede stuk ging na 5 of 6 keer lichtjes kauwen in z'n geheel naar binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door