Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nienk
#1949440
Vandaag voor Reus zalmmix gekocht bij de dierenarts/winkel. zie aan het plaatje op de site van kiezebrink dat deze van hun komt. Bij de product informatie staat echter echter dit


Oorsprong:
De zalmen (Salmonidae) worden gekweekt in de Fjorden van Noorwegen voor humane
consumptie. Nadat deze zalmen zijn gefileerd, worden de resten vers bij ons geleverd. De
koppen en lijven exclusief de filet, worden in de verwerkingsruimte gemalen. Dit gebeurt
met de 20 mm schijf, gevolgd door de 10 mm schijf. Daarna wordt de zalmmix verpakt in 1
kg zakjes en ingevroren

Samenstelling / Composition:
Zalmlijven 50% Salmon body 50%

dan denk ik, wat zit er dan nog meer in??
Door Lida. S
#1949628
50% zalm en 50% onbekend. Ik dacht dat het verplicht was om de samenstelling te vermelden. Ik zou het dus nooit meer kopen. 50% in het nederlands en 50% in het engels is misleidend. Het wekt op deze manier de indruk dat het 100% zalm is. Voor mij een reden om niets van Kiezebrink meer te vertrouwen.
#1949689
Ik lees dat er zalmkoppen en zalmlijven excl. filet in zitten. Vervolgens dat het 50% zalmlijven bevat. De rest zijn dus koppen?
Ik ken het product en het wekt niet de indruk dat er iets anders in zit dan zalm :-\
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie/info van Kiezebrink.
#1949794
Ik zou ook zeggen: 50% lijven en 50% koppen. Ik zou ze er even op attenderen dat ze dat erbij moeten zetten.
Maar zonder filet heb je dus behoorlijk veel graat, dus is het meer een botmix met orgaan van de kop.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1950087
[quote="Lidas"]
Voor mij een reden om niets van Kiezebrink meer te vertrouwen.
[/quote]

Ik voel me ineens niet meer een achterdochtig tiep.
Ik ben erg tevreden over Kiezebrink en de kwaliteit die ze leveren en ik merk dat ik vrij hoge standaarden heb. Maar ik doe dan ook niet aan voorgedraaide mixjes, van niemand.
#1950340
Op zich hoef je Kiezebrink niet te wantrouwen hoor. Ze moeten alleen duidelijker communiceren wat er in zit. Voor 50% weten we het al en ik gok dat de rest gewoon uit de koppen bestaat. Bij andere mixen wordt het ook netjes aangegeven wat er in zit, dus ze komen op mij niet onbetrouwbaar over.
Gebruikersavatar
Door pike
#1950348
Weet het natuurlijk niet zeker, maar ik neem aan dat de andere 50% kop is. Ik heb ze laatst ook gehad omdat ik nergens hele graten kon krijgen, en het zag er echt uit als 100% zalm, stukjes vin en kop waren herkenbaar, en het was zalmvet  ::)). Enige nadeel (naast dat het gemalen is) is dat het kweekvis is maar dat zijn de hele graten die je kan kopen ook.
Door nienk
#1950371
precies, ik denk ook dat het kop is hoor. en het zag (en rook) heel erg zalmig. ben toch benieuwd wat ze antwoorden, vind het een slordige fout in de informatie verstrekking!
Door Lil
#1950530
Dat is een slordige fout idd!

Ik heb ze heel lang geleden eens gemaild en toen was het antwoord puur en alleen zalm.

Ja, het is vrij veel bot, dus Cayley krijgt spiervlees erbij. Boris heeft geen problemen met zijn ontlasting op alleen zalm.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door