Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#1947286
Een kennis hier in Estland maakt en drinkt dagelijks zilverwater door water (normaal water, geen bronwater) in een zilveren mok te gieten, een nacht te laten staan en smorgens op te drinken. Heeft iemand een idee of en hoe je de concentratie van zilverwater kunt achterhalen? Of kan iemand die inschatten bij deze methode?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1947344
Esther Q schreef: Een kennis hier in Estland maakt en drinkt dagelijks zilverwater door water (normaal water, geen bronwater) in een zilveren mok te gieten, een nacht te laten staan en smorgens op te drinken. Heeft iemand een idee of en hoe je de concentratie van zilverwater kunt achterhalen? Of kan iemand die inschatten bij deze methode?
Volgens mij is dat niet de manier waarop colloidaal zilverwater gemaakt wordt. ;)

De methode die ik ken daar heb je stroom voor nodig. Ff googelen op zelf zilverwater maken dan heb je flink wat te lezen. Overigens zou ik het niet snel zelf maken, better safe than sorry, maar dat is mijn persoonlijke mening.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collo%C3%AFdaal_zilver
Door Esther Q
#1947353
Too schreef: Leuke methode maar dat gaat echt niet werken, zilver lost niet zomaar op in gewoon water
Hoe weet je dat?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1947358
Esther Q schreef: Ja Tristan, ik weet hoe het gemaakt wordt. Maar deze persoon maakt het dus anders. Vandaar de vraag :)
Als je écht denkt dat je zo zilverwater krijgt, zou je het op moeten sturen en ergens in een lab. de concentratie zilverdeeltjes laten bepalen. Dan weet je het zeker. :)
Door Esther Q
#1947380
tristan schreef: Als je écht denkt dat je zo zilverwater krijgt, zou je het op moeten sturen en ergens in een lab. de concentratie zilverdeeltjes laten bepalen. Dan weet je het zeker. :)
Ja, dat is een idee.

Ik zit me af te vragen of zilverwater (gekocht, dus gemaakt met stroom) nu eigenlijk wel echt een werking heeft die andere inname van zilver overstijgt. Er zit nl zilver in vlees van zoogdieren in concentraties tussen 4-24ppm. Heeft het voor een barfende hond dan nog wel zin om dit te gebruiken?
Door Fido
#1947387
Dr. Emoto (o.a. het boek water heeft een geheugen) heeft onderzoek gedaan naar water en invloed van energieën op water.

Afbeelding

Ik kan me dus voorstellen dat als water een nacht in een zilveren beker staat dat het water ook (gedeeltelijk) de energie opneemt van die zilveren beker.
Nu is energie niet de molecuul maar homeopathie werkt ook op energie niveau.

Er zijn nog wel meer dingen op energieën gebaseerd ;)
Door Esther Q
#1947397
Interessant Fido! Maar dat is niet scheikundig te meten dan, iig niet in termen van zilverconcentraties. Maar het zou zomaar kunnen dat het zo werkt. Deze kennis meent dat toen men vroeger bv melk dronk en bewaarde in zilveren kannen dit lang houdbaar bleef.

Edit: ik vraag me ineens af of zilverwater op die manier (energetisch zeg maar) misschien beter zou zijn dan een oplossing. Zilver zelf is nl niet bepaald gezond.
Laatst gewijzigd door Esther Q op do 24 feb 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Krullebol
#1948176
Als je naar http://www.zilverwater.nl gaat, klikt op veelgestelde vragen en meteen het eerste stuk leest [ionisch zilverwater vs colloidaal zilverwater] dan heb je misschien je antwoord. Er staat ook in dat melk bewaard werd met een zilveren munt erin. Niet in een zilveren kan [zou dat niet een veel te duur bewaarding zijn voor vroegah?]
Door signmodel
#1948652
interessant... ik had hier ook altijd een stukje zilver in de waterbak liggen, gekregen van de homeopaat.
(is helaas verdwenen met afwassen)
Door yvondiez
#1949520
nee geen idee .......

ik heb wel een stuk berkristal in een glazen kan staan om mijn hond die ziek is elke dag van dit water te geven;-)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1956166
Dochter (vwo 4) heeft het vandaag even voor me aan haar scheikundedocent gevraagd, want ik was zelf eigenlijk ook wel benieuwd.  ;)

Als er al een zilverdeeltje in het water zit (wat dan toeval zou zijn want het lost niet op) is het zo klein dat het niet gemeten kan worden.  :)
Door Esther Q
#1957081
Leuk dat je dat gevraagd hebt Tristan! Ik kreeg hetzelfde antwoord van een scheikundige, die zei dat er waarschijnlijk wel zilverionen worden afgegeven aan het water, maar dat ze dat niet konden meten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door