Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jeepie56
#1949067
hallo ik weet niet of dit de goede plek is maar ik heb overal een beetje gekeken en zie niet echt een hoofdstuk om voor te stellen..nou gaan we.. ik ben wil en woon samen met mijn man op goeree overflakkee,samen met onze bouvier senna van 20 mnd en tico van bijna 8 weken. en dan nog een aantal turkse vannen.gezellige boel.

senna krijgt al van pups aan vers vlees en doet het er heel goed op nooit geen problemen gehad.
tico kreeg bij de fokker geweekte brokken  nadat die in een uur tijd vier hopen smeuige brij had neer gelegd had ik iets van echt geen brokken dus ben ik na 2 dagen over gegaan op vers vlees dacht eerst langzaam .maar toen las ik weer dat dat niet goed was ivm met vertering brok en vlees.dus maaltje vers nou ging erin als koek ..wat erna uit kwam werd ik ook niet vrolijk van maar moest naar da verteld en dat was goed kwam door overgang inmiddels heeft die al paar keer dikke drolletjes gehad maar blijft wisselen.ik geef alleen vlees kompleet .
maar doordat je op internet zoveel verschillende dingen lees weet ik niet of ik nou wel of niet goed doe.
hij weegt 5.3 kilo en ik geef hem 4x per dag zo n 110 gram  .  hij eet het graag maar zo snel eet de bodem er haast uit weet niet of dit genoeg is en of hij meer mag? gewicht wisselt per dag .

sorrie voor het lange verhaal maar ik word er erg onzeker van en hoop dat ik het goed doe.en geloof dat ik hier op het juiste forum ben om erachter te komen hoe het nou precies werk.
hoor het graag
Door signmodel
#1949162
hoi, welkom.
hoe lang eet hij nou al vlees?
kan inderdaad even duren voordat de ontlasting normaal is, en misschien als het pupje 8 weken is en dus net bij jullie is kan het misschien ook een beetje stres zijn.
Door jeepie56
#1949203
hallo..hij eet vanaf maandag vlees.
maar kan heel goed dat het beetje stres is .
verder is hij gewoon lekker ondeugend aktief en super lief.
en zn ontlasting is gelukkig wel een stuk minder met vlees.
bedankt voor je reaktie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1949315
[quote="jeepie56"]
hallo ik weet niet of dit de goede plek is maar ik heb overal een beetje gekeken en zie niet echt een hoofdstuk om voor te stellen..nou gaan we.. ik ben wil en woon samen met mijn man op goeree overflakkee,samen met onze bouvier senna van 20 mnd en tico van bijna 8 weken. en dan nog een aantal turkse vannen.gezellige boel.

senna krijgt al van pups aan vers vlees en doet het er heel goed op nooit geen problemen gehad.
tico kreeg bij de fokker geweekte brokken  nadat die in een uur tijd vier hopen smeuige brij had neer gelegd had ik iets van echt geen brokken dus ben ik na 2 dagen over gegaan op vers vlees dacht eerst langzaam .maar toen las ik weer dat dat niet goed was ivm met vertering brok en vlees.dus maaltje vers nou ging erin als koek ..wat erna uit kwam werd ik ook niet vrolijk van maar moest naar da verteld en dat was goed kwam door overgang inmiddels heeft die al paar keer dikke drolletjes gehad maar blijft wisselen.ik geef alleen vlees kompleet .
maar doordat je op internet zoveel verschillende dingen lees weet ik niet of ik nou wel of niet goed doe.
hij weegt 5.3 kilo en ik geef hem 4x per dag zo n 110 gram  .  hij eet het graag maar zo snel eet de bodem er haast uit weet niet of dit genoeg is en of hij meer mag? gewicht wisselt per dag .

sorrie voor het lange verhaal maar ik word er erg onzeker van en hoop dat ik het goed doe.en geloof dat ik hier op het juiste forum ben om erachter te komen hoe het nou precies werk.
hoor het graag



[/quote]

Dit is geen lang verhaal hoor :biggrin2: Welkom op BARFplaats!

Omdat pup van de brok afkomt kan het gerust een weekje duren, misschien wel wat langer voordat de ontlasting optimaal is. Dat lijfje moet eerst weer van die opgehoopte brokkenmeuk af, dan moet het binnenwerk even wennen aan de nieuwe voeding en dat kan even duren.

Je geeft zo'n 8%, daar moet pup genoeg aan kunnen hebben. Punt is wel dat hij brok gewend was en die geven een zwaarder gevoel in de maag dan een portie rauw vlees. Daar moet die maar aan wennen. Je kan ook zijn portie over 3 x verdelen, zodat hij een wat verzadigder gevoel krijgt.
Welke kvv geef je?
Door jeepie56
#1949357
ik geef smuldier  vleescompleet.

krijgt senna ook en die doet het er goed op.
vandaar dat ik tico dat ook geef
maar ik geloof naar wat ik hier zo n beetje gelezen heb dat dat niet echt de beste is.

hoewel senna mooie glimmende vacht heb en verder er ook goed uitziet

maar goed idee om drie maaltijden te geven allicht dat het helpt voor honger gevoel.
Door Nynke
#1949430
Welkom op Barfplaats  :) :) 

Ik vind inderdaad Smuldier niet het beste merk kvv. Als ik jou was, ging ik over op Carnibest of een biologisch merk. Het belangrijkste, zeker voor je pup, is dat er gemalen bot inzit en geen calciumsupplement.
Door jeepie56
#1949454
ok ik had al een lijst gezien van kvv merken en ga rustig verder lezen en uitzoeken waar bij ons in de buurt evt ander merk te krijgen is .smuldier kom ik overal tegen en rodi ook .
en toevallig had ik deze week duck meegenomen om te proberen.
bedankt he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door