Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danou2004
#1948847
Ik kan me nog ergens vaag herinneren dat ik voor een paar weken terug nog een mooie slanke poes had van nu 5 jaar.
Maar tis net alsof ze met de dag dikker word!
Heb geen idee hoe dat kan,ze is geholpen maar je zou toch zweren dat ze een buikje vol jonkies heeft!
Maar voor zover ik weet kan een kat die geholpen is toch echt geen jonkies meer krijgen  :-\
Ze zal dan denk ik een goed "hotel"ergens hebben...en dat terwijl ze alleen ons vertrouwd en absoluut geen vreemden toelaat.
Zal er in de natuur dan nog zoveel te halen zijn voor dr?
Door zurca
#1948890
Of suikerziekte :-\
(Wij hadden een kat die na 2 weken vakantie ineens tonnetje rond was, oppas vertelde dat ze veel wou eten en drinken...die bleek suikerziekte te hebben)
Door millyckk
#1948900
Toch maar even naar de DA, dit had onze Lapje ook en dat bleek een zeer snelgroeiend gezwel :'(
Kan natuurlijk ook dat ze een extra maaltijdverstrekker heeft gevonden, maar ik zou zelf toch even laten nakijken op eventuele lichamelijke oorzaken .
Door danou2004
#1949059
Bah nu begin ik me toch wel zorgen te maken..maar kan haar nu nergens vinden.
Veel eten wil ze zeker!!die zit nooit vol maar ik ga dan toch maar een afspraak voor dr maken want vind dit we erg vreemd ineens
Door Krullebol
#1949065
Ik zou haar zeker naar de DA sturen.
Is namelijk te veel mogelijk [wormen, baarmoederontsteking als ze de baarmoeder hebben laten zitten, schildklierprobleem, tumoren etc.].
Maar het kan ook relatief onschuldig zijn. Na de castratie veranderd de hormoonhuishouding. Katten verbruiken dan minder energie en worden snel dik. Bij Casimir was dat binnen 1,5 week.
Door danou2004
#1949069
Ze is nu 5 en heb haar laten helpen toen ze bijna een jaar was dus daar kan het dan vast niet van komen.
Heb nu wel de bibbers heb haar al geroepen maar ze komt niet.
Nu is ze wel vaker "op stap" maar ik ga zeker bellen.
Door zurca
#1949096
::>danou<:: schreef: Ze is nu 5 en heb haar laten helpen toen ze bijna een jaar was dus daar kan het dan vast niet van komen.
Heb nu wel de bibbers heb haar al geroepen maar ze komt niet.
Nu is ze wel vaker "op stap" maar ik ga zeker bellen.
Niet te veel zorgen maken hoor :-*
Het is meer voor de hand liggend dat ze ergens een etensbakje weet te vinden dat goed word gevuld. Of dat ze gewoon wat meer is aangekomen het je nu ineens pas opvalt...
Het kan natuurlijk geen kwaad om haar bij een DA na te laten kijken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door