Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1948344
Herkent iemand van jullie dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



zag het gister ook al, denk dat het nu iets groter is. het lijkt een bloeduitstorting(kje) ofzo, de huid is niet stuk, geirriteerd, pijnlijk, dik of wat dan ook.

Hij heeft de laatste dagen wat meer jeuk en ziet her en der weer een beetje rood, maar dit heeft hij nooit eerder gehad en lijkt ook niet iets met zijn krabben te maken te hebben.

iemand een idee??
Laatst gewijzigd door nienk op do 24 feb 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1948383
oh. okee. ik zou zeggen huh, een teek in februari, maar las laatst hier dat ze al weer gesignaleerd waren. moet/kan ik daar nu iets mee doen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1948392
Als Joep of Joris zo'n plekje had gehad, had ik het nooit gezien.... Zij zijn daar veel te donker voor, daarom zou ik er ook nooit iets aan gedaan hebben. Wat ik op de foto zie geeft mij niet het idee dat er iets aan gedaan moet worden. Het lijkt wel een beetje een klemblaar.
Door nienk
#1948394
nee ik heb ook niet het idee dat het ernstig is ofzo hoor, en ik bedacht me ook al dat ik het alleen maar gezien heb doordat reus daar zo'n lichte en dunne vacht heeft. maar nou ja, ik denk, toch eens kijken of iemand het herkent.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1948481
Kan het niet van het krabben komen?  Zit het midden op zijn borst voor? Daar krabben mijn honden zich wel eens een klit die ik er dan uit knip.
Door nienk
#1948582
Dat zou kunnen, maar de huid erom heen zou dan ook rood/geirriteerd moeten zijn, als ie zich zo hard krabt dat er een bloeduitstorting ontstaat?

bedankt voor de reacties allemaal!
Door nienk
#1949101
een van zijn tuigjes zit daar wel ja, maar het is geen schuur plek, met de huis is niks aan de hand.

kom net van de DA, die wist ook niet wat het was. zei wel dat ik het maar een beetje in de gaten moest houden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1949112
ze kunnen zeker een bloeduitstorting hebben!
maar dat is dit van reus niet...
Afbeelding

Afbeelding
gentle is eens door de mangel genomen en zag echt bont en blauw!!
ben je voor dit plekje naar de da geweest....?

edit, ik lees net dat je voor de jeuk naar de da bent geweest.
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 25 feb 2011, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1949120
Jup, ik was er toch en toen heb ik het (uit nieuwsgierigheid) maar gewoon even gevraagd.

het rode wat je ziet lijken adertjes, een beetje zoals wanneer je als mens echt een enorme blauwe plek hebt. (ik heb jarenlang gehockeyd en kwam nogal eens een bal tegen met iets anders dan mijn stick)
Door Veerle-scrappyToo
#1949129
Nena heeft soms zo wel eens een plek dat er op lijkt.  Onder haar oksels en daar krabt ze cih meestal.  Haar huid is dan ook nooit echt kapot of zo dus ik denk toch dat het een bloeduitstorting is van krabben of misschien van zichzelf iets te heftig te bijten voor jeuk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door