Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1947448
es is opeens ziek vanmorgen, wilde niet eten, nou dan weten wij genoeg en dus zijn al naar da geweest ab kuur gehad en pijnstilling.
ze hijgt, heeft 41,5 koorts, ze heeft soms van die 'weeen' ze is opgezet ( nee geen torsie is t, da heeft gekeken alles zat ook, ook met baarmoeder )
nu heeft ze best veel ontlasting in darmen constateerde de da en omdat we dus neit weten of ze dus buiten poept ben ik beetje bezorgd.

ik ga ook de da nog bellen straks erover die is nu naar spoedgeval.

maar kan verstopping zijn, ze hebben lamsribben gegeten van de week en parelhoen dus wel bot en als ze al zo ziek was en ze is natuurlijk al wat ouder :-\
maar hoe herken ik dat dan?is met echo te zien bv :-*

en zou kwaad kunnen om wat laxerend te geven en zo ja wat zou ik kunnen geven dan?
ik wilde dr beetje pupmelk geven ( hebben we ivm de pup van 4 weken die hier is ) en normaal is dol op maar wil ze ook niet eens :-[

heeft nut om nu vanalles toe te dienen of moet ik wachten :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 24 feb 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1947452
Nee, ik zou echt niet laxeren zonder daar niet eerst met de DA over te praten. Als er namelijk iets echt vast zit in de darmen, maak je het daar misschien alleen maar erger mee. Overgeven en buikpijn zijn wel de meest voor de hand liggende symptomen bij verstopping. Volgens mij moeten ze op een foto al veel kunnen zien. Sterkte met Es :-*
#1947655
vanaalst schreef: O jee, als het dat laatste is ;D ;D      sorry :-[
ik hoop echt dat het meevalt, ik ga duimen voor je!!!!
ja nou dat was 2de wat ze vroegen, wanneer was ze loops, nou dat was echt al lang geleden ::)
essie is sinds dr laatste nest namelijk nog 1 x loops geweest en die zijn over paar dagen 4 :-\

maar je gaat toch twijfelen :-X al heeft mn reu een implantaat maar ja.

ik ben zo bang, ze heeft echt pijn en is zo kortademig, volgende week word ze 10 :'(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 24 feb 2011, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#1947706
nou we zijn er weer.
helemaal onderzocht door 2 da's ivm eventuele spoed.

geen foto gemaakt dat vonden ze echt niet nodig op dit moment, ze zijn er eigenlijk van overtuigd dat geen verstopping is, ze hebben gevoeld en gekeken enz
ze is verschrikkelijk misselijk dus heeft daar iets voor gehad.
en je zult zien geen 'wee' te bekennen bij heel die da :-X

maar ze heeft waarschijnlijk hele zware buikgriep in combi met de leeftijd niet zo best, maar we moeten over paar uur weer bellen voor overleg
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door