Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bloemetje
#1947139
Ik ben gisteren met Danny naar een holistisch therapeut geweest.
Het bleek me erg leerzaam en Danny reageerde heel duidelijk op haar en het doormeten!

Nu heeft ze me wat adviezen gedaan betreft zijn voeding.

Danny mag geen:

Paard
Eend
Wortel
Granen

Aan vis mag hij alleen nog: panharing, kabeljauw



Nu is Danny totaal geen barfer en voeren wij liever gemalen. Dus op zoek naar een nieuw KVV voor hem.

Ik kan goed aan Carnivoer komen. Ik kan vinden dat dat granenvrij is. Zit er ook geen groente in?  Hij vind het wel lekker in elk geval. Smuldier Vleescompleet zou wel fijn zijn om de prijs wat te drukken (en hij lust dat ook graag). Dat is glutenvrij maar is het groentevrij??

Hebben jullie verder nog suggesties? Carnibest kan ik ook nog aankomen. De diabetesversie kan toch?

Als we een KVV hebben zonder groentes kan ik dat eventueel zelf wel toevoegen. Danny eet wel zo nu en dan graag een kippennekje maar meer als dat wil hij niet.
Door Lil
#1947146
Ik zou oppassen, volgens mij zit in Carnibest groente en ook wortel. In diabetes zit geen graan, maar ja als er wel wortel in zit...

volgens mij wordt het best lastig kvv te vinden zonder wortel, omdat bijna overal wel wat groente in zit. Ik zou eens met verschillende producenten/fabrikanten mailen over de vraag wat erin zit.

Ik weet bijvoorbeeld niet hoet het met Tinlo zit (je moet dan wel niet de groentemix geven daarvan weet ik dat er groente, wortel, pens, makreel in zit. Ow ja ook geen makreel). Maar dergelijke mensen mailen en zeggen dat je hond allergisch is en of er in hun voer x of y zit helpt meestal. Ik heb in het verleden ook wel vaker antwoord gekregen op mijn vragen (mij ging het alleen om graan, tegenwoordig zijn er veel meer soorten kvv en de meeste vermelden erbij rijst of juist graanvrij).
Door bloemetje
#1947204
Granenvrij is 1 ding en wel te doen maar groente zit meestal wel in de kvv.. Ik vermoed dat het wel Carnivoer word. Ik vind in de ingredientenlijst op de site geen groentes namelijk..

Tinlo zat ik ook al aan te denken. Maar ik weet niet of ik dat krijgen kan.
Door nienk
#1947227
Tinlo kan ook! dat kan je op diverse plekken ook online bestellen.

mag ik vragen wat dat precies is, een holistisch therapeut? en hoe heeft zij bepaald dat Danny die diersoorten niet meer mag?
Door Limpy
#1947245
In de tinlo-hondenversie zit ook groente hoor, de meeste andere merken ook wel dacht ik.

Is het een optie om een granenvrije kattenversie te geven? Weet je zeker dat er geen groentes/wortel in zit....
Zou je evt dingen kunnen toevoegen die hij wél mag hebben.
Door Sylvi@
#1947253
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
In de tinlo-hondenversie zit ook groente hoor, de meeste andere merken ook wel dacht ik.

[/quote]
Nee, zit geen groente in (misschien in de begin periode, maar nu zeker niet) ze hebben een aparte groentemix.
Door bloemetje
#1947259
[quote="nienk"]
Tinlo kan ook! dat kan je op diverse plekken ook online bestellen.

mag ik vragen wat dat precies is, een holistisch therapeut? en hoe heeft zij bepaald dat Danny die diersoorten niet meer mag?
[/quote]

Weet jij er 1 toevallig?  :biggrin2:

Een holistisch dierenarts ken je wel? Een therapeut is hetzelfde alleen die heeft niet gestudeerd voor regulier dierenarts. Maar goed.
Deze heeft Danny doorgemeten dmv Bioresonantie en daar komt dan uit dat hij bepaalde voedingsstoffen ed niet goed verdraagt. Hij heeft daarnaast nog verschillende andere behandelingen gehad oa osteopathie en acupunctuur.

Kattenversies zijn vaak ten eerst reteduur  :-X en ik zit me dan af te vragen of de samenstelling niet erg anders is..
Door Lil
#1947267
[quote="bloemetje"]
Weet jij er 1 toevallig?  :biggrin2:Een holistisch dierenarts ken je wel? Een therapeut is hetzelfde alleen die heeft niet gestudeerd voor regulier dierenarts. Maar goed.
Deze heeft Danny doorgemeten dmv Bioresonantie en daar komt dan uit dat hij bepaalde voedingsstoffen ed niet goed verdraagt. Hij heeft daarnaast nog verschillende andere behandelingen gehad oa osteopathie en acupunctuur.

Kattenversies zijn vaak ten eerst reteduur  :-X en ik zit me dan af te vragen of de samenstelling niet erg anders is..
[/quote]

euhhh staat hier groot reclame op de site  ;) :)
Verder heeft lupa het ook.
Door Limpy
#1947277
Duhuh, tuurlijk de granevrije kvv´s van lupa  :doh:

In de kattenversie zit alleen geen pens en wat meer spievlees dacht ik (maar idd reteduur ja, daarom barfen die van mij ook)
Door bloemetje
#1947284
[quote="Lil"]
euhhh staat hier groot reclame op de site  ;) :)
Verder heeft lupa het ook.
[/quote]

woeps  :biggrin2: Ik heb hen inmiddels gemailt.

Lupa ken ik niet. Maar ik ga weleens rondkijken.

Ik heb al een mail teruggehad van onze Fido over Carnivoer. Danny kan dat eten! Daar zal meneer blij mee zijn want hij lust dat graag  ::).
Door Staftime
#1948032
Er zijn ook merken die speciaal op bestelling een kvv voor je maken met een samenstelling naar jouw keuze.
Ik weet dat bijvoorbeeld Darf dit doet, je moet dan wel minimaal 50 kg afnemen.
Maar ik denk dat er nog wel meer merken zullen zijn die dit willen doen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door