Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1946616
Net belde de DA. Schrik sloeg toe, dacht dat de uitslag pas vrijdag kwam. Het was een mastceltumor, graad 1, prognose goed, schone snijvlakken. We blijven de komende 3 mnd heel goed kijken naar bultjes en oneffenheden worden gelijk nagekeken. Gelukkig is het een graad 1 dat is de minst erge vorm.
Door BaileyBeau
#1946649
Kan me je schrik heel goed voorstellen, ik heb het 2 weken geleden gehoord  :'( Gelukkig in jouw geval gradatie 1. Die prognose is in de meeste gevallen wel gunstig. In Reza haar geval is het gradatie 3, dus afgelopen zaak. Ik ben bij de oncoloog in de Wagenrenk geweest, bij dr. Rutteman. Hele aardige man en die zou je, als je meer advies wil hebben, ook kunnen raadplegen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1946665
Graad 3 is inderdaad wel erg. Kreeg net nog goed uitleg en graad 1 is een heel goede prognose, wel moeten we verdacht zijn op nieuwe bultjes, wel lastig met de vacht.
Waaruit gaat de behandeling van Reza bestaan? Alleen prednison of ook nog andere medicijnen?
Door BaileyBeau
#1946734
We konden kiezen voor Masivet. Gezien het slagingspercentage van max 40 %, de bijwerkingen en dat het ons ruim 3500 euro op jaarbasis zou gaan kosten, hebben we hier niet voor gekozen. We zijn nu al in 2 maanden tijd 2700 euro kwijt aan alle ingrepen en artsbezoeken en jammer genoeg heb ik geen geldboom in de tuin die blijft geven. Ik heb zo gehuild daarom, omdat het naar mijn gevoel op dat moment om geld ging, wat we niet gaan trekken. Veel erover met de artsen te hebben gesproken, is me ook wel duidelijk dat het ook niet reeël zou zijn. Zelfs al zou het middel in het begin aanslaan, dan kan het ineens ophouden met werken. Dan de bijwerkingen in ogenschouw genomen en alle controlebezoeken die ze moet gaan krijgen. Het beestje heeft al zoveel meegemaakt, dat ik haar dat eigenlijk niet kan en mag aandoen. We hadden gehoopt haar nog jaren bij ons te hebben, maar dan wel dat het voor haar super zou zijn. Ik hoop op een wondertje en dat ze nog lang in ons midden is. Ze staat nu op de prednison, maar gezien het feit dat ze daar zo'n enorme honger door heeft en ook erg mat is geworden, denk ik er hard aan om dat af te bouwen. Ook wel met angst, want het is je enige houvast in het reguliere circuit, maar het moet naar mijn mening wel fijn voor haar blijven. Ik heb in een ander topic aan jullie gevraagd wat jullie zouden doen. Ik vind het heeeel moeilijk. Ik loop met haar ook bij een holistisch dierenarts en daar krijgt zij chinese kruiden van. 1 voor de stagnering van de tumor en 1 om haar weerstand hoog te houden. Ben blij dat het voor jullie gradatie 1 is, al wil je helemaal niet dat je hond zo'n uitslag krijgt ! 
Door BaileyBeau
#1946786
Ik hoop het ook, want moet er echt niet aan denken haar te verliezen, ook al is ze zo kort bij ons. Juist de manier waarop ze is gekomen en wat ze in haar leven achter de rug heeft, gaat die liefde heel diep. Ik doe alles wat in mijn macht ligt om haar te helpen, maar je staat machteloos. Heb jij nog advies gekregen omtrent medicatie of alleen nauwkeurig controleren. Je zou naar Leida Visée kunnen gaan of Tannetje Koning, die zouden je ook middelen kunnen geven om te ondersteunen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1946851
Alleen controleren, verder niet.
Onze theemuts heeft een levertumor, die krijgt alleen druppels en kruiden thee van hol da en is nu nog steeds bij ons. Dus wie weet gaat het bij jullie ook nog een tijdje goed. Hoop het voor je.
Door BaileyBeau
#1946876
Oh dan zit je helemaal fout ja, dat je geen medicatie kan geven. Hoop ook dat het bij jou heel lang goed mag blijven gaan, de gradatie is godzijdank niet ongunstig.
Door sella
#1946884
Hé kleine Beer, balen dat het toch echt een mastcel tumor is.
Gelukkig wel graad 1.
Ik ga duimen dat je minimaal 3 jaar bultjes vrij bent kanjer.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1946896
Ik denk dat het goed nieuws is. Maar weet het niet zeker. Helemaal goed zou zijn als het gewoon een vetbultje was...
Lijkt me moeilijk om haar door die enorme vacht te controleren. Veel aaien en kroelen dan maar.
Ik gelof toch gefeliciteerd met deze uitslag.
Door miik
#1947014
Hmm dubbel... Wel fijn dat de uitslag er al is.,..
Balen dat het een tumor is.. maar dat wisten jullie eigenlijk al he..
Wel super dat de snijvlakken schoon zijn ! Dat betekend dat deze in ieder geval helemaal weg is !
(vond het vandaag erg gezellig en heerlijk om even met je beren te kroelen !  :-* )
Gebruikersavatar
Door kira
#1947072
@miik, klein beertje vond het ook fijn. We wisten al dat het fout was, deze uitslag betekend nu goed nieuws gr 1 geeft weinig risico op uitzaaiing. Daar hopen we dan maar op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door