Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1946559
Ik zou heel graag ook jullie mening willen weten.

Reza krijgt nu sinds vorige week woensdag prednoral ivm de mastceltumor die zij heeft en die al is uitgezaaid in de lymfe, ondanks de operatie van 4 weken geleden.

Op het moment dat ik ben begonnen met de prednoral voelde zij zich nog heel erg goed en was ontzettend vrolijk. Ik ben het met enige tegenzin gaan geven, omdat ze zich zo goed voelde, maar toch maar gegeven want tja, zo'n tumor is onvoorspelbaar en ontstekingsgevoelig. Vorige week vrijdag naar leida Visée geweest en ik ben heel blij dat ik daar terecht kon. Ze krijgt nu ook chinese kruiden voor tumorstagnering en haar weerstand.

Nu ben ik een week bezig en waar ik al voor gewaarschuwd was is dat ze zo'n honger heeft. Nu lees ik her en der dat honden van verschillende mensen lang of zelf jaren op de prednison hebben gestaan of staan, maar idd ook extreem veel honger hebben.
Ik heb hier zoveel moeite mee, want ik vind dat ze nu ook lijdt. Ik ben juist aan de prednison begonnen om haar nog een zo mooi en goed mogelijk leven te geven, maar als dat dit is, kan ik me er niet blij bij voelen.
Ze is pas sinds 30 november bij ons en begon een herboren hondje te worden en nu moet je alweer gaan afbouwen. Juist omdat ze het zo enorm slecht heeft gehad, wil ik dat ze nog, al is het kort, de tijd van haar leven krijgt. Nu heb ik het gevoel om haar maar zo lang als mogelijk bij ons te houden, haar dan maar extreme honger moet laten lijden. Ze stond gisteren de pompoen in de tuin, die van binnen rot was, op te eten. Als we lopen kan ik niet zo snel zijn, of ze heeft alweer een paar drollen achter haar kiezen.

Mijn gevoel zegt, afbouwen die zooi. Ik vind het doodeng, want ik moet er niet aan denken dat ik haar dan op korte terwijn moet laten inslapen. Heb mijn hoop nu maar gevestigd op de kruiden, dus wie weet. Maar om haar op deze manier door het leven te laten gaan, voelt zo slecht. Ze zit nu op 3,5 % van haar gewicht aan vlees en krijgt ca. 60 gram groenten per dag.

Wat zouden jullie in dit geval doen ? Ik wil de mensen die hun honden op de prednison hebben staan en die ook zo'n honger hebben, absoluut niet voor het hoofd stoten dat ik dat slecht vind. Het gaat nu puur om het feit dat ze het zo slecht heeft gehad en dat ze in het begin dat ze bij ons kwam haar bak erbij opvrat zo'n honger had ze. (en mager) Dus om haar nu weer, ondanks dat ze veel eten krijgt tot haar dood weer honger te moeten laten lijden, vind ik een enorm moeilijk dilemma. Ik heb Leida ook om advies gevraagd, maar die is volgende week pas weer aan het werk en denk dat ze haar mail nu niet leest. Morgen bel ik de da hoe ik zou moeten afbouwen. ik ben nog aan het denken over wat te doen, maar zou ook graag de mening van jullie willen weten.

Alvast bedankt !
#1946614
Wat een nare situatie met Reza! houdt ze van knagen? wellicht helpt het haar honger gevoel te stillen als ze heel lang bezig is met eten, dus een (recreatie)bot waar ze heel lang over doet? misschien nemen de bijwerkingen van de prednison na een tijdje af?

veel sterkte!!
#1946638
Het probleem is dat ze geen kiezen meer heeft. Die hebben we er allemaal uit moeten halen, dus alleen een paar voortandjes nog. Ik heb hertentong die ze goed wegkrijgt en nu het tandvlees en het kaakbot wat harder is, kan ze ook het gedroogde spiervlees wegkrijgen. Dit krijgt ze in de middag ook van me. Ik ben bang als ik her en der lees dat deze bijwerking niet zal verdwijnen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vraag het de da ook morgen wel, maar die zeggen denk ik toch: doorgaan. Ik wil een keuze maken die voor haar het beste is en niet om haar koste wat het kost langer bij me te willen houden. Zou dat wel graag willen, maar dat is mijn egoïsme dan in haar geval.
#1946749
Hoeveel krijgt ze en wat weegt ze?
Frank staat al meer dan een jaar op de prednoral en dat gaat goed, hij heeft wel een hele lage dosering. Meestal valt het erg mee met zijn honger, dat komt met vlagen. Iedere keer als ik af probeer te bouwen dan reageert hij daar erg slecht op.
#1946769
hannabelgje schreef: Hoeveel krijgt ze en wat weegt ze?
Frank staat al meer dan een jaar op de prednoral en dat gaat goed, hij heeft wel een hele lage dosering. Meestal valt het erg mee met zijn honger, dat komt met vlagen. Iedere keer als ik af probeer te bouwen dan reageert hij daar erg slecht op.
Ze weegt 5,9 kilo. Dat is het bij Reza nou juist, ze heeft het gekregen terwijl ze het juist net super deed. Ze had haar operatie achter de rug met baarmoeder en eierstokkenverwijdering, melkkliertumoren weg gehaald en de talgbulten op haar rug waarvan er 1 al een echt abses was. Dus ja, ze voelde zich alleen daarom al helemaal super. Ik ben het gaan geven zodat je als de tumor een ontstekingsreactie zou gaan geven, het de kop ingedrukt wordt. Maar gezien de matheid en de constante honger nu, vind ik dit een complete verslechtering voor haar. Als ik stop weet ik ook niet wat er gebeurd, maar misschien dat ik me er dan toch op moet voorbereiden dat we haar gaan verliezen. Begrijpen jullie wat ik bedoel ? Ik denk nu, liever een paar maanden helemaal je goed en super voelen, dan een jaar met constante honger en je mat voelen. Ik weet even echt niet waar ik goed aan ga doen. Misschien dat het weggaat de honger, maar ik kan het me niet voorstellen. Voorlopig wordt het met de dag erger  :'(
Ze krijgt trouwens 5 mg, misschien met een halve dosering, maar dan weet ik niet of het nog wat doet voor de tumor, dat moet ik navragen.
Laatst gewijzigd door BaileyBeau op wo 23 feb 2011, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#1946793
Oke dus dat is bij jou afgenomen. Hoelang heeft dat geduurd ? en at Frank niet ook alles wat los en vast zat buiten incl alle ontlasting van andere honden. Lijkt me ook nog eens gevaarlijk, want je weet nooit wat een vreemde hond onder de leden heeft. Doordat zij niet aan een lijn kan lopen, kan ik het ook moeilijk voor zijn, omdat ze altijd achter me loopt.
#1946873
Ik weet het gewoonweg niet, wat nu het beste is voor haar. Weet je, in principe maakt het me niet eens uit als we dat geld moeten betalen, als het maar goed komt. Zijn nu ook niet op vakantie geweest, dus dat interesseert me niet, maar het moet goed zijn voor haar en niet dat ze onder de bijwerkingen bezwijkt. Nu zal ze niet van de honger bezwijken, doel meer op de Masivet, maar ze loopt vandaag of morgen ook wat op met dat poepeten. Voel me zo machteloos en verdrietig waarom het voor haar niet zo mag zijn, nu ze eindelijk de kans krijgt om van het leven te mogen genieten. Weet het echt niet  :'(
Door sella
#1946880
Je loopt toch ook bij een hol da?
Ik zou overleggen wat de mogelijkheden zijn om af te bouwen of iets te doen om haar honger te beheersen, denk aan meer groenten ect.

Sterkte met Reza
#1946894
Ja dat heb ik ook gedaan, maar nog geen bericht. Ze is deze week dicht, had ook gevraagd om advies omtrent meer maagvulling. Ik kan me er alleen nu nog niets bij voorstellen dat iets ook maar gaat helpen. Ik bel zoiezo morgen met de da wat nog optie's zijn en volgende week weer naar de hol da. Wilde gewoon van jullie graag weten, hoe jullie hier nu tegenaan kijken.
#1946912
Oke dank je wel ! Ik mail Leida nog wel een keer, gezien ze aangaf dat ik dat kon doen. Het is absoluut niet zo dat ik de raad van Leida, Jana of mijn da niet zou aannemen, want de mensen die ik om mij heen heb verzameld, vertrouw ik juist als geen ander. Maar ik zou ook zo graag willen weten wat jullie in Reza haar geval, mede gezien haar verleden zouden doen. Misschien voor sommige onnodig omdat ik bij Leida en Jana kom, maar ben gewoon heel benieuwd. Zeker omdat ik het zo moeilijk vind en van jullie ook ervaringen kan opdoen.
#1947010
Ik snap je dilemma helemaal !
En ik vind het dapper dat je zegt dat je voor haar welzijn wil overwegen om te stoppen met de pred zodat ze happier kan en mag zijn ! (ook al betekend dat misschien een vroeger afscheid)...
Er zijn 2 dingen die me te binnen schieten. Ik hoorde toevallig vandaag de tip om bij "extreme honger/vreten" banaan te geven.
Dus dat zou ik zeker even proberen.
En ik denk dat ik haar wat dingen zou gaan geven, wat wel maagvulling is, maar waar ze niet zozeer dikker van wordt.
Dus ik denk dan aan dagelijks een flinke portie gekookte sperziebonen, of een stuk komkommer ofzo.
#1947082
miik schreef: Ik snap je dilemma helemaal !
En ik vind het dapper dat je zegt dat je voor haar welzijn wil overwegen om te stoppen met de pred zodat ze happier kan en mag zijn ! (ook al betekend dat misschien een vroeger afscheid)...
Er zijn 2 dingen die me te binnen schieten. Ik hoorde toevallig vandaag de tip om bij "extreme honger/vreten" banaan te geven.
Dus dat zou ik zeker even proberen.
En ik denk dat ik haar wat dingen zou gaan geven, wat wel maagvulling is, maar waar ze niet zozeer dikker van wordt.
Dus ik denk dan aan dagelijks een flinke portie gekookte sperziebonen, of een stuk komkommer ofzo.

Moet ook zeggen dat ik het een bijna onmogelijke keuze vind, maar idd, het gaat me echt om hoe zij zich voelt. Ik heb haar beloofd toen ze bij me kwam dat ze nooit meer hoeft te lijden en dat niemand haar meer kwaad kan doen. Nu heb ik het gevoel dat ik haar alsnog laat lijden door de honger en het kwaad doen, er wordt haar nu van binnenuit kwaad gedaan en nu sta ik machteloos.
Ik geef haar al zoveel groenten, maar dat helpt niet. Zal eens banaan proberen vandaag. Thanx !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door