Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#1944967
Ik kreeg een berichtje binnen van mijn stiefmoeder.

nee niet wij, maar een nichtje van mij heeft vorige week een pup labrador gekregen. Het beestje heeft echter nogal veel last van diarree en de dierenarts wil-em metronidazol geven, maar daar is zij niet zo van gecharmeerd. Ze is trouwens apothekersassistente. Jij bent nogal een ervaringsdeskundige, heb jij een tip wat je zo’n beestje kunt/moet geven?

Hebben jullie tips wat te doen? of is de ab kuur wel aan te raden?
Door Lizzy
#1945926
siempie73 schreef: Ik kreeg een berichtje binnen van mijn stiefmoeder.

nee niet wij, maar een nichtje van mij heeft vorige week een pup labrador gekregen. Het beestje heeft echter nogal veel last van diarree en de dierenarts wil-em metronidazol geven, maar daar is zij niet zo van gecharmeerd. Ze is trouwens apothekersassistente. Jij bent nogal een ervaringsdeskundige, heb jij een tip wat je zo’n beestje kunt/moet geven?

Hebben jullie tips wat te doen? of is de ab kuur wel aan te raden?
Ze kunnen toch geen metronidazol in zo'n hondje duwen voordat vast is komen te staan wat de oorzaak is van de diarree?!! Ik zou eerst een gedegen mestonderzoek en een test op giardia, voordat ze zo'n middel gaan gebruiken. En wat eet het hondje? 
Door Hanny
#1945954
Zo veel mensen, zo veel gedachten. Ik zou advies bij de fokker vragen, daar hoort deze vraag, zo kort na de aanschaf terecht te komen.
Heeft de fokker, of verkoper geen zinnig advies, dan zou ik een bindmiddel geven, waardoor de poep iets dikker wordt. Psyllium husk, Isogel en er zijn nog wel andere middelen. Kaopectate?? heet dat zo? bevalt hier matigjes.
Eet hij hetzelfde als bij de fokker?
In eerste instantie zorgen, dat er hoe dan ook voldoende vocht in komt. Lekker mager bouillonnetje. Gedronken moet er worden.
Als het op de gewone manier niet overgaat, dan zou ik een onderzoek laten doen.
Als een vraag via via ergens terecht komt, dan is er te weinig informatie. Is er pas geënt, of ontwormd? Er kan zo veel meespelen, misschien wat stress.
Wie zal het zeggen.

Hanny
Door siempie73
#1948095
Ellen, pupje krijgt ws brokjes (mss zelfs wel speciale labbrokjes.......)

Ik heb de reacties aan mijn stiemoeder doorgegeven. Bedankt!

Groetjes Simone
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door