Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1944563
oke, ik had het nooit durven dromen, maar als alles goed gaat, word Vienna 4 april 14 jaar :P ::). Haar leventje bestaat op het moment niet uit veel meer als slapen, eten, plasje en poepje doen buiten. Ik neem haar alleen nog mee wandelen als ze dat wil en dat is niet meer zo vaak. Gelukkig hebben we een groot erf waar ze nog een beetje rond kan lopen.
Het eten begint nu best een probleem te worden, vind ik. Sommige ribben kreeg ze al niet meer weg en gaf ik haar ook niet meer. Eendkarkas en eenderug is ook al te hard, net als de strot (heb haar de kleinste van 400 gram gegeven) van gisteravond, daar is ze ruim drie kwartier mee bezig geweest. Zondag hadden ze kalkoennekken, en bij Vienna heb ik het laatste stuk na 1 uurtje maar weggehaald want ze kreeg het gewoon niet weg.
Het assortiment word nu wel heel erg beperkt voor Vienna :-[. Ik heb eigenlijk geen zin om alles te gaan malen, en denk eigenlijk om haar de laatste maanden dat ze er nog loopt KVV te gaan geven en dan wel dat mee laten eten met Bantu en Didge wat ze nog weg kan krijgen.
Is dat een idee? Hoe doen jullie dat met de oudere hond?
Door Xada
#1944637
Mijn honden hebben tot het eind toe goed kunnen eten. Maar in jouw geval zou ik ook kiezen voor een goede kvv en compleet. Of alleen spiervlees en organen en dan kalk van eierschalen of toch gemalen botten voeren. Sterkte.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1944664
Ik zou het haar ook gemalen geven. Eten moet wel leuk blijven natuurlijk. Mucho van ons kon de laatste maanden ook geen botwerk meer wegkrijgen en die heeft zijn barfhap gehad aangevuld met gemalen kipkarkassen. Onze nu 14-jarige Dusty kan helemaal geen botwerk meer goed verteren, dus die krijgt een supplement. Stukjes vlees en orgaan zijn geen probleem.
Als jouw hond kvv goed verdraagt, dan zou je daar ook voor kunnen kiezen. Hier moet dat altijd dunne flats opleveren  :-X en daarom kies ik voor zelf gemalen botwerk.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1944677
CB heeft ze altijd goed verdragen, en op vakantie geeft dit ook geen problemen.
Ik heb ook al even overleg met Tannetje gehad, en ga haar nu gewoon CB geven en vul dat aan met die dingen die ze nog wel goed weg krijgt zoals kip, eendevleugels, kwartel, konijn.
Ik neem aan dat ik haar geen extra orgaan hoef te geven?
Door Barf
#1944710
Ik heb Gizziebeertje de laatste weken van zijn leven ook op kvv gehad, ik durfde na zijn insult niets anders meer te geven omdat ik bang was dat barfen te grote inspanning voor hem was. Evengoed heeft hij er van genoten en met smaak gegeten ;)
Door Nynke
#1944741
Ik zou Vienna ook lekker CB geven, misschien af en toe een beetje spiervlees of een eitje erbij  :) :) :) en inderdaad geen extra orgaan  :) :) :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1944832
*Monique schreef: CB heeft ze altijd goed verdragen, en op vakantie geeft dit ook geen problemen.
Ik heb ook al even overleg met Tannetje gehad, en ga haar nu gewoon CB geven en vul dat aan met die dingen die ze nog wel goed weg krijgt zoals kip, eendevleugels, kwartel, konijn.
Ik neem aan dat ik haar geen extra orgaan hoef te geven?
Dat op zeker niet nee :-X Voor de rest, strak plan!
Door Veerle-scrappyToo
#1944955
Bono wordt hier in maart 16  :D en hij heeft van botwerk nog kippenekken, eendenekken, karkas van konijn, makreel en gemalen zalmkop.  Zolang dit nog lukt voor hem houden we het daarbij.  Anders ga ik ook niet twijfelen en een kvv gaan zoeken voor hem.  En dat dan aanvullen met nog wat andere barfvleesjes
Door De Geijsjes
#1945092
onze ouwe knul van 14,5 jaar krijgt ook al lang geen botwerk meer, zeker omdat hij ook al
aardig wat aan kiezen en tanden mist zo na zijn tandartsbezoekje 1,5 a 2 jaar geleden  ;)
We snijden zijn spiervlees in hapklare "brokken" (sorry voor de woordkeus  :P) en zo ook het
orgaan en daar doen we groentemix en eierschaalpoeder bij. Werkt hier prima!  :)
Door smulpaap
#1946003
Ik geef je gelijk hoor Monique , het moet wel leuk blijven voor een hond . En met wat extraatjes erbij komt je oudje gerust wel aan haar trekken .

Het gaat hier tot nu toe goed met onze oude heer van ruim 13 , maar mijn gedachten gaan ook weleens over als het eens niet meer zal gaan .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door