Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dizzy
#1942816
Op welke tijden voeren jullie je hond en hoe vaak per dag?

Ik zit met Dizzy nu op 3 x per dag en geef haar vaak gelijk eten als ik tegen 18.00 uur van werk kom. Maar ik zie ook dat er mensen zijn die de hond maar 1 x per dag voeren. Dus vraag me nu af of ik Dizzy ook later kan voeren. Haar middagmaaltijd krijgt ze tegen 13.00- 13.30 uur.
Door mikey32
#1942832
Ik geef Sky 2 per dag eten, 's morgens en 's avonds.  In de morgen tussen 7 en 9 (ligt eraan of we vrij zijn of moeten werken) en in de avond tussen 18 en 19 uur.
Door Parelridder
#1942842
Ik voer mijn volwassen honden 2 maal daags. 's Morgens direct na opstaan (tijd kan dus varieren), dat is tenminste anderhalf uur voor we gaan wandelen. 's Avonds direct nadat ik zelf gegeten heb (ook die tijd varieert, o.a. afhankelijk van het seizoen).
Een puppy krijgt zo vel mogelijk op ongeveer vaste tijden te eten van mij. Ik kies natuurlijk wel tijden die dagelijks haalbaar zijn voor mezelf, amar laat ook mee wegen hoe hongerig de pup is. Indra en Merel waren beiden geen enorme eters, Floris en Maartje wél. Maartje kreeg bijv. 2 uur voor etenstijd behoorlijke trek en was eeen uur voor etenstijd alleen nog maar aan het honger-hebben. Haar etenstijd heb ik toen maar wat vervroegd. Idem dito tav de ochtend: aanvankelijk werd ze gewoon wakker van de honger en zette het dan ook een huilen. Geen volle blaas, geen eenzaamheid, maar hónger als een beer. Net als Floris kon ze het in de loop der tijd vanzelf beter langer vol houden tot de volgende maaltijd en nu eet ze natuurlijk gewoon zonder moeilijkheden wanneer het mij schikt. Al is het nog steeds een griet met een giga eetlust die vanaf pakweg 17.00 uur (en dan duurt het toch echt nog even :biggrin2:) goede hoop heeft dat we zo gaan eten, dus verheugd naar de keukendeur huppelt als ik rond die tijd op sta, bijv. om te gaan wandelen.
Door Esther Q
#1942922
In de periode dat onze honden fysieke inspanning leveren voeren we ongeveer een uur na die inspanning. De tijd varieert, in de herfst rond de middag, late herfst en winter begin avond. In de rustperiode meestal eind middag, maar soms ook wel eens smorgens als dat zo uitkomt. Ze krijgen hier dus 1 keer per dag een portie en in de rustperiode soms ook om de dag.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1943251
hier krijgen ze na de 1e uitlaat ronde een gedroogd stukje vlees , en savonds na het laatste rondje ( rond 23.00) hun barf maaltijd
Door nienk
#1943395
Reus krijgt s ochtends na mijn ontbijt een klein hapje kvv (voor zijn druppels e.d), dan zo rond 1 uur wat meer, en s avonds na mijn eten (dat is gewoon zo gegroeid) zijn grote maaltijd barf of kvv. als ik dat te laat geef moet hij, zeker als het vleesbot is, er s nachts wel eens uit om te poepen, dus vandaar dat ik het zo rond 7 uur geef, dat komt het beste uit. of ik hem s ochtends of s middags meer geef hangt af van wanneer hij zijn grote wandeling krijgt, van eten wordt hij eerst heel even enorm actief, en dan enorm lui, dus de grote hap krijgt hij niet voor de grote wandeling.  voor ik naar bed ga krijgt hij een beetje honing, vlees of snackje. geef  hem dus eigenlijk 4 echte eet momenten per dag, terwijl hij al 2 jaar oud is. maarja, hij moet zijn druppels nou eenmaal 4 keer per dag en die neemt ie echt alleen met wat vlees of honing.
Door renate1985
#1943467
hier krijgen ze 's morgens, door de weeks om 8uur eten en in het weekend variërend, en 's avonds. 's avonds is de ene keer voordat wij eten en de andere keer als wij klaar zijn met eten. Ligt er maar net aan hoe laat wij gaan eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#1943556
Die van mij eten 1x per dag. Ze krijgen hun eten ná de grootste dagactiviteit, meestal is dat ergens tussen 11.00 en 13.00 uur maar soms ook later. Soms ook wordt er pas 's avonds gegeten.

Je kan gerust later voeren dat is geen probleem. Of 2x per dag. Of 1x . Nadeel van 3x voeren is dat de porties erg klein worden en de hond nooit eens een lekkere volle maag heeft.  ;)
Gebruikersavatar
Door Zev
#1944254
Z'ev krijgt 's morgens als ik wakker wordt meestal meteen, soms ook na de wandeling. 's Middags eet hij tussen 16:30 en 17:00 en dan krijgt hij om 19:00 zijn grote ronde.
Het is zo gegroeid maar hij heeft ook problemen gehad met maag/darm, vandaar dat hij ook 's morgens krijgt terwijl de problemen over zijn (even afkloppen). Zelf vind ik het ook fijn dat hij 2x per dag krijgt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1944432
Hier krijgen ze 1x per dag en dat is meestal tussen 5 en 6 s'avonds. Daarna kunnen ze gaan uitbuiken. Grote wandelingen e.d. worden voor die tijd gedaan. :)
Door Heutink
#1945219
[quote="Angelique"]
Hier krijgen ze 1x per dag en dat is meestal tussen 5 en 6 s'avonds. Daarna kunnen ze gaan uitbuiken. Grote wandelingen e.d. worden voor die tijd gedaan. :)
[/quote]

Hier idd ook rond die tijden, ong. tussen 5 en 7u s' avonds. Alleen de dag voor de training krijgt Mac iets eerder eten
Door Too
#1945306
[quote="Happy Tail"]
Hier krijgen ze ergens tussen 11.00 en 20.00 te eten.
[/quote]
;D
Als je t mijn katten zou vragen zou je zo'n antwoord krijgen...
In t echt: ontbijt tussen 5.30 en 9.30 de avondhap tussen 18 en 23
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door